open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Ne ustupaju brojeve
Korisnici sumnjaju da ih se vara na računima, BH Telecom objašnjava: Nisu prevareni, aktivirali su i koristili uslugu...
Naravno da Telecom nije ustupio brojeve korisnika, mi to ne smijemo uraditi, pojašnjava nam Kapo
AUTOR: Faktor
13.05.2025. u 15:35
get url
text
Direkcija BH Telecoma Sarajevo
Direkcija BH Telecoma Sarajevo
Iz kompanije BH Telecom reagirali su na Faktorov tekst, a u vezi s navodima korisnice njihovih usluga, da je dobila uvećan račun za uslugu koju nije koristila. Napomene radi, Faktor je prije gotovo 20 dana tražio izjašnjenje BH Telecoma u vezi sa ovim, ali i slučajem drugih korisnika koji su se javili redakciji po istom osnovu, no odgovor nismo dobili do objave teksta. 
Korisnica je dobila račun i na njemu je bila uvrštena usluga "SMS/MMS VAS MT6" u iznosu od 20,51 KM. Brojni drugi korisnici su po istom osnovu dobili uvećane račune te tvrde da su prevareni. Iz Telecoma tvrde da se ne radi o bilo kakvoj prevari i pojašnjavaju slučaj. U konkretnom slučaju o kojem je Faktor pisao radi se o uslugama firme pod nazivom NTH Media, koja je prvobitno imala sjedište u Sarajevu, a nakon toga preselila se u Bihać.

Odbili, pa uvažili žalbu korisnice 

- Korisnica Amela Škaljić za broj 061 (poznat BH Telecomu i redakciji Faktor.ba) je uložila reklamaciju na račun prema BH Telecomu dana 01. aprila 2025. godine na račun za mjesec mart 2025. godine za uslugu SMS/MMS VAS MT 6 u iznosu od 20,51 KM.
Nadležna komisija BH Telecoma - Direkcije Sarajevo se u postupku ispitivanja reklamacije obratila partnerskom pružaocu usluga u cilju provjere i analize da li se korisnik prijavio na servise navedene firme.
U dostavljenom odgovoru je konstatovano da je sa korisnikovog broja 061 (poznat BH Telecomu i redakciji Faktor.ba) dana 31. januara 2025. godine u 11:52:24 sati aktivirana usluga KEY, slanjem ključne riječi na broj 06202275, prihvatajući uvjete usluge od korisnice.
U daljem odgovoru partnerski pružalac usluga pojašnjava da je Fitlandclub informativna web stranice za sadržaje o zdravlju, fitnesu, ishrani i vježbanju sa stotinama eKnjiga, videozapisa, aplikacija i tutorijala kako bi ostali u odličnoj formi.
Korisniku se šalju sedmično dvije poruke po cijeni 3,00 KM sa dodatnom vrijednošću po SMS-u. U slučaju da korisnik ne otkaže pretplatu na sadržaj rok za pružanje pretplate na sadržaj se automatski produžava sve dok korisnik ne prekine pretplatu.
Korisnik može prekinuti pretplatu na uslugu u slučaju da je više ne želi koristiti slanjem ključne riječi STOP KEY na kratki broj 06202275 u bilo kojem momentu.
Dana 28. marta 2025. godine blokiran je pristup navedenoj usluzi za navedeni broj korisnika.  
Zaprimanjem navedenog odgovora nadležna Prvostepena komisija Direkcije Sarajevo je dana 04. aprila 2025. godine uputila korisniku odluku o odbijanju reklamacije.
Dana 11. marta 2025. godine korisnik Amela Škaljić uložila je žalbu na odluku Prvostepene komisije.
Detaljnim ispitivanjem Drugostepena komisija je utvrdila da je korisnik samoinicijativno kontaktirao partnerskog pružaoca usluga, koja je obavijestila korisnika da odobrava povrat novca za naplaćene poruke za prva tri mjeseca 2025. godine pri čemu se korisniku daju detaljna pojašnjenja da će povrat novca korisnik dobiti nakon što pošalje pismeni prigovor BH Telecomu.
Nakon što je provjerila navode korisnika sa partnerskim pružaocem usluga, Drugostepena komisija je dana 24. aprila 2025. godine donijela odluku o usvajanju žalbe, a koja je dana 29. aprila 2025. godine upućena korisnici zajedno sa korigovanim računima za prva tri mjeseca 2025. godine.
Na kraju konstatujemo po osnovu iznesenih činjenica, da nije riječ o nikakvoj prevari, korisnica se uredno prijavila za korištenje usluga dodatne vrijednosti, koje su joj uredno i fakturisane.
U procesima rješavanja reklamacija / žalbi partnerski pružalac usluga je svojevoljno donio odluke da se odrekne fakturisanog iznosa na računima BH Telecoma za predmetnog korisnika, što je BH Telecom propratio kroz svoj sistem, na opće zadovoljstvo korisnice - navodi se u pojašnjenju iz BH Telecoma. 
Kako je došlo uopće do toga da ova, ali i drugi korisnici aktiviraju navedenu uslugu, a da je uopće nisu željeli i nisu bili svjesni da su je aktivirali, i da li BH Telecom kompanijama s kojima ima poslovnu saradnju ustupa brojeve telefona svojih korisnika, dodatno je Faktoru pojasnio Edin Kapo, direktor sarajevske Direkcije BH Telecoma. 

Telecom ne ustupa brojeve svojih korisnika

Da biste se prijavili na tu uslugu, morate poslati SMS poruku sa tačno određenim sadržajem, pojašnjava Kapo. Dodaje da je takvih servisa jako veliki broj i da je ova korisnica ipak koristila taj servis zbog kojeg joj je došao uvećan račun. Na pitanje da li se ovdje radi o tome da korisnici inicijalno dobiju SMS poruku od određenog pružaoca usluga, pa samu uslugu aktiviraju otvaranjem te poruke, Kapo pojašnjava: 
- Mislim da nije takav način prijave, prema onom što sam ja vidio. To vam se obično dešava kad prelistavate nekakve portale ili na društvenim mrežama sadržaj koji vas interesira, ovdje je u pitanju zdravlje i onda vam oni daju dio sadržaja, a ukoliko se pretplatite na to, principijelno vam daju kompletan sadržaj na neku od usluga. U svakom slučaju da biste se pretplatili, vi morate tačno određeni sadržaj unijeti u SMS poruku i tačno određeni broj telefona da to pošaljete, kako bi vam se servis počeo naplaćivati. Bez toga nema aktivacije. Nekad je portal uvezan sa SMS aplikacijom na mobitelu, pa čim kliknete, automatski se otvara SMS komunikacija - objašnjava Kapo. 
S obzirom na to da su pojedini korisnici tvrdili kako su inicijalno dobili SMS, a da nisu sami "nigdje kliknuli", te sumnjaju da je BH Telecom ustupio brojeve njihovih telefona drugim kompanijama, Kapo takvu mogućnost u potpunosti isključuje. 
- Naravno da Telecom nije ustupio brojeve korisnika, mi to ne smijemo uraditi - i pojašnjava koji sve zakoni štite korisnike i obavezuju BH Telecom, ali i druge kompanije koje se bave istim poslovima.
- Pazite, mi kad sklapamo ugovore sa našim korisnicima za svaku komunikaciju mi moramo imati saglasnost korisnika. Mi u ugovorima imamo tačno određeno polje gdje se korisnik izjasni da li je za komunikaciju uopće sa Telecomom... Neki korisnici, recimo, neće da ih "zasipamo" marketinškim porukama. Mi ni u Imeniku ne dajemo po automatizmu podatke korisnika, izuzev ako korisnik izričito traži da se njegovi podaci nalaze u Imeniku i Informacijama BH Telecoma. Mi strahovito vodimo računa o pravima naših korisnika - pojašnjava nam Kapo. 
Korisnici BH Telecoma ili bilo kojeg drugog operatera, ukoliko primijete da im se naplaćuje usluga, a za koju ne znaju da im je aktivirana ili posumnjaju u bilo kakve nepravilnosti, trebali bi se javiti svom pružaocu telekomunikacijskih usluga i spriječiti neželjene posljedice.
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.