Hrana utječe i na to kako mozak radi, ali može i spriječiti njegovo propadanje.

Ona dakle igra veliku ulogu i kada je u pitanju raspoloženje, pa vam može pomoći da se osjećate bolje ili vas učiniti umornim i bez energije za jednu pozitivnu misao, piše msn.com.

Rezultati nove studije kažu kako je najbolje pridržavati se mediteranske prehrane kako biste pobijedili depresiju.

Tokom istraživanja istraživači su posmatrali ispitanike oko godinu, a radilo se o 7.000 starijih osoba.

Svi su pratili mediteransku dijetu, dok je jedna grupa unosila i ograničen broj kalorija, a druga na njih nije pazila.

Otkrili su kako sudionici obje grupe primjećuju kako se smanjuju simptomi depresije, što ih je dovelo do zaključka kako su hrana i raspoloženje usko povezani i kako je potrebno provesti još istraživanja.

- Studija je važna jer je trajala dovoljno dugo kako bismo mogli primijetiti promjene. Prečesto se upoređuju kilogrami i promjene u biomarkerima. Kada se hrana previše medicinski objašnjava, većina će previdjeti činjenicu kako hrana može utjecati i na raspoloženje - dodaje David Wiss, nutricionist.
Dodaje kako ovi dokazi podupiru činjenicu da mediteranska prehrana ima pozitivan utjecaj na simptome depresije i da sama prehrana može poboljšati kvalitet života.

Chelsea Jackle, nutricionistica kazala je kako hrana može utjecati na to kako se osjećamo, ali ipak je važno imati širu sliku o mentalnom zdravlju i obratiti pažnju i na druge navike koje nam mogu utjecati na raspoloženje.

- Definitivno postoji povezanost između hrane koju jedete i vašeg mentalnog zdravlja, ali nije sve tako jednostavno. Dok mnoge studije povezuju mentalne probleme poput depresije i hranu koju jedemo, rezultati nisu uvijek jednaki. Mentalno zdravlje uveliko ovisi i o genima, stilu života i okolini. Hrana koju jedete neće sama od sebe izliječiti svako stanje, ali je sigurno važan dio cijele slike – dodaje Wiss.

Mediteranska prehrana vrlo je cijenjena, a nalazi se na prvom mjestu najboljih dijeta već pet godina.

Ne cilja isključivo na skidanje suvišnih kilograma, jer namirnice koje uključuje mediteranska prehrana imaju visoku nutritivnu vrijednost i pozitivno djeluju na cijeli organizam.

Šta uključuje mediteranska dijeta?

Sezonsko voće i povrće, žitarice, orašasti plodovi, hljeb i tjestenina od cjelovitih zrna, krompir, riba, začini i maslinovo ulje, a jelovnik samo prilagođavate godišnjem dobu.

Mediteranska dijeta obiluje zdravim masnoćama, a u organizam se unosi malo zasićenih (loših) masnoća i hrane bogate holesterolom – zato je izvrstan izbor za zdrav, vitalan i dug život.

Važno je samo prilagoditi veličinu porcija željenome cilju, te, ukoliko je moguće, baviti se nekim oblikom tjelesne aktivnosti.

Izvor: Faktor/msn.com