Kardiovaskularne bolesti su na prvom mjestu kao vodeći uzrok smrti u svijetu.

Loše zdravlje kardiovaskularnog sistema može se odnositi na povišen krvni pritisak, holesterol, dijabetes, pretilost i nezdravu prehranu, piše eatthis.com.

Ako vas muči bilo koje od spomenutih stanja, u budućnosti to može značiti da ćete moguće doživjeti infarkt ili neku od bolesti srca.

Ipak, postoje načini kako zaštiti zdravlje srca, a većinom su u pitanju prehrambene navike.

Voće i povrće koje štiti zdravlje srca

Zdrava prehrana odnosi se često na unos voća i povrća, a radi se o namirnicama koje su pune nutrijenata. Unos dovoljne količine voća i povrća u organizam jedan je od načina da očuvate zdravlje srca.

Prema pisanju The Nutrition Twinsa, nutricionistica Lyssie Lakatos i Tammy Lakatos Shames, voće i povrće su prave zvijezde kada je u pitanju zdravlje srca. Tvrde kako sva istraživanja pokazuju da što više ovih namirnica unosite u organizam to će biti manje šanse da ćete imati problema s bolestima srca.

U nastavku saznajte koje će namirnice smanjiti upalne procese i zaštiti vaše zdravlje:

Paradajz

Stručnjakinje navode kako se radi o riznici važnih sastojaka, ali i antioksidansa koji štite zdravlje srca, a to uključuje likopen, beta karoten, folate, kalij, vitamin C, flavonoide i vitamin E.

- Istraživanja pokazuju kako nutrijenti koji se nalaze u paradajzu utječu na snižavanje lošeg holesterola, krvnog pritiska te ćelije čine manje "ljepljivim" što će olakšati protok krvi kroz žile - navode.

Uz to napominju kako neki sastojci paradajza postaju puno jači kada se on termički obradi, pa ga možete pripremiti na razne načine, iako nije loše jesti ga svježeg u salatama i hladnim supama.

Špinat

- Špinat je jedna od namirnica koju srce jako voli. Stručnjakinje navode kako upravo visok krvni pritisak stavlja ljude u rizičnu grupu, a upravo špinat snižava krvni pritisak zahvaljujući svojim sastojcima koji pomažu opuštanju arterija te poboljšavaju funkcioniranje ćelija na zidovima žila - navode The Nutrition Twins.

Zeleno lisnato povrće pomaže i kod zgrušavanja krvi, a zahvaljujući vitaminu K. špinat možete dodati salatama, supama, sendvičima ili jajima.

Kelj pupčar

Možda vam ovo nije omiljeno povrće, ali sadrži brojne dobrobiti za srce. Istraživanja pokazuju kako ovo povrće može prevenirati začepljenje arterija, što je jedan od glavnih uzroka infarkta i udara.

- Mnoge dobrobiti se odnose na vlakna, folate, vitamin C, E i K, a isto tako tu je i sumpor (glukozinolati) koji djeluje kao antioksidant te ima protivupalna svojstva i može štiti žile od oštećenja te sniziti LDL holesterol - navode.

Šparoge

Radi se o odličnom izvoru folata, aminokiselina koji su povezani sa smanjenim rizikom od bolesti srca i infarkta. Kalij koji se u njima nalazi pomaže pri snižavanju pritiska dok će vlakna sniziti nivoe lošeg holesterola koji je opasan jer može uzrokovati bolesti srca. Tu su i flavonoidi koji će spriječiti upale i sniziti krvni pritisak koji može voditi i do oštećenja arterija i u konačnici bolesti srca. Dodajte ih omletima ili salatama.

Luk

Prema pisanju nutricionistica, luk je dobar izvor fitohemikalija koje će sniziti nivo holesterola i razgraditi ugruške, a tako se snižava rizik od infarkta i moždanog udara.

- Luk je jak antioksidant te pomaže u borbi protiv hroničnih upala koje su povezane s bolestima srca, a utječu i na nivoe triglicerida i holesterola. Smatra se da kvercetin utječe na snižavanje krvnog pritiska.

Na sreću luk se može koristiti u raznim jelima, pa ga pokušajte dodati svakom obroku.

Izvor: Faktor/eatthis.com