open-navfaktor-logo
search
Novi načini prijevoza
U Kini već isprobavaju leteće robotaksije
Leteći robotaksi X2, koji je napravio AeroHT, podružnica kineskog proizvođača električnih vozila Xpeng, poletio je 16. juna iz zračne luke Peking Daxing u sklopu međunarodnog sajma
AUTOR: Faktor/Index.hr
27.06.2024. u 18:48
get url
text
Na globalnom tržištu razvija se konkurencija u novim načinima prijevoza.
Googleova usluga robotaksija je objavila da je postala dostupna cijeloj javnosti San Francisca, a kineska kompanija otišla je korak dalje i izvela prvu "službenu" vožnju letećeg vozila.
Leteći robotaksi X2, koji je napravio AeroHT, podružnica kineskog proizvođača električnih vozila Xpeng, poletio je 16. juna iz zračne luke Peking Daxing u sklopu međunarodnog sajma.
Iako se ne radi o prvom testnom letu, ovo je prvi službeni let kompanije i prvi prelet bilo kojeg letećeg auta u regiji Peking-Tianjin-Hebei.
Kompanija se time približila komercijalizaciji svojih "nebeskih vozila" dok kineske vlasti daju sve veću podršku takozvanoj ekonomiji niskih nadmorskih visina.
AeroHT navodi da je već u aprilu započeo s pripremama za komercijalizaciju letećeg automobila i da krajem godine planira početi s primanjem narudžbi.
Kompanija nije spomenula očekivani raspon cijena, piše South China Morning Post.
Ova vozila često izgledaju kao vrlo veliki dronovi. Neka su autonomna, što znači da za njihovo upravljanje nije potreban pilot.
Tu ima i konkurencije. Kineska Uprava za civilnu avijaciju u aprilu je odobrila certifikat za proizvodnju modela eh216-s kompanije EHang, omogućivši kompaniji da krene s masovnom proizvodnjom. EVTOL iz AutoFlighta, kompanije sa sjedištem u Šangaju, u martu je dobio odobrenje dizajna.
Kineske kompanije koje proizvode eVTOL zasad ciljaju na određene niše, kao što su razgledavanje i hitne službe.
Većina narudžbi koje je primio EHang došla je od kompanija ili vlade. No kompanije se nadaju da će u budućnosti nuditi usluge letećih robotaksija po sličnoj cijeni koje naplaćuju taksiji koji voze po cesti.
AeroHT počeo je razvijati svoje leteće automobile 2013. Uspostavio je istraživačke centre i baze za testiranje u Guangzhou, glavnom gradu južne pokrajine Guangdong. Njegov leteći auto X2 dizajniran je za dva putnika, a ima dva načina vožnje - ručni i autonomni, piše Index.hr.
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.