Na globalnom tržištu razvija se konkurencija u novim načinima prijevoza.
Googleova usluga robotaksija je objavila da je postala dostupna cijeloj javnosti San Francisca, a kineska kompanija otišla je korak dalje i izvela prvu "službenu" vožnju letećeg vozila.
Leteći robotaksi X2, koji je napravio AeroHT, podružnica kineskog proizvođača električnih vozila Xpeng, poletio je 16. juna iz zračne luke Peking Daxing u sklopu međunarodnog sajma.
Iako se ne radi o prvom testnom letu, ovo je prvi službeni let kompanije i prvi prelet bilo kojeg letećeg auta u regiji Peking-Tianjin-Hebei.
Kompanija se time približila komercijalizaciji svojih "nebeskih vozila" dok kineske vlasti daju sve veću podršku takozvanoj ekonomiji niskih nadmorskih visina.
AeroHT navodi da je već u aprilu započeo s pripremama za komercijalizaciju letećeg automobila i da krajem godine planira početi s primanjem narudžbi.
Ova vozila često izgledaju kao vrlo veliki dronovi. Neka su autonomna, što znači da za njihovo upravljanje nije potreban pilot.
Tu ima i konkurencije. Kineska Uprava za civilnu avijaciju u aprilu je odobrila certifikat za proizvodnju modela eh216-s kompanije EHang, omogućivši kompaniji da krene s masovnom proizvodnjom. EVTOL iz AutoFlighta, kompanije sa sjedištem u Šangaju, u martu je dobio odobrenje dizajna.
Kineske kompanije koje proizvode eVTOL zasad ciljaju na određene niše, kao što su razgledavanje i hitne službe.
Većina narudžbi koje je primio EHang došla je od kompanija ili vlade. No kompanije se nadaju da će u budućnosti nuditi usluge letećih robotaksija po sličnoj cijeni koje naplaćuju taksiji koji voze po cesti.
AeroHT počeo je razvijati svoje leteće automobile 2013. Uspostavio je istraživačke centre i baze za testiranje u Guangzhou, glavnom gradu južne pokrajine Guangdong. Njegov leteći auto X2 dizajniran je za dva putnika, a ima dva načina vožnje - ručni i autonomni, piše
Index.hr.