open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Umjetna inteligencija
AI umjesto vas zove prodavnice i bira poklone
Prema Googleu, njihov ogromni "Shopping Graph", odnosno baza podataka o prodavačima, daje AI agentu jedinstvenu poziciju da ponudi korisne preporuke.
AUTOR: Faktor/PC Press
16.11.2025. u 12:09
get url
text
Umjetna inteligencija u oline trgovinama
Umjetna inteligencija u oline trgovinama
FOTO: ARHIV
Google je tokom posljednjih mjeseci obećavao da će ugraditi generativnu vještačku inteligenciju u iskustvo online kupovine, a sada to i radi.
Ranije najavljene funkcije kupovine kroz režim pretrage AI Mode počinju se uvoditi, a Gemini će se takođe integrisati u Googleovu gotovo zaboravljenu Duplex tehnologiju za automatske telefonske pozive.
Sve stiže uoči praznika, navodno kako bi olakšalo kupovinu poklona, ali i da pritom Google uzme svoj dio, piše PC Press.
Na Google I/O konferenciji u maju, kompanija je najavila plan da u AI Mode uvede konverzacijsku kupovinu.
Prema Googleu, njihov ogromni "Shopping Graph", odnosno baza podataka o prodavačima, daje AI agentu jedinstvenu poziciju da ponudi korisne preporuke.
Tokom narednih sedmica, korisnici u SAD moći će postavljati složena pitanja o tome šta kupiti, a AI Mode će nuditi sugestije, vodiče, tabele i druge generisane sadržaje koji bi trebali pomoći pri izboru. A budući da je riječ o generativnoj AI, tu su i standardna upozorenja o mogućim greškama.

Funkcije kupovine stižu na aplikaciju Gemini

Google kaže da će dio sadržaja u AI Mode biti oglasi, isto kao i kod klasične pretrage proizvoda. Funkcije kupovine stižu i u aplikaciju Gemini, ali Google tvrdi da u rezultatima zasad neće biti sponzorisanog sadržaja.
Kompanija takođe uvodi funkciju "agentic checkout", termin koji je jedva pomenut kada je funkcija prvi put najavljena zajedno s AI Mode kupovinom na I/O konferenciji. Sada se snažno naglašava taj "agentski" pristup.
Ideja je da korisnik može postaviti cjenovni prag za određeni proizvod, a Google će ga obavijestiti kada cijena padne. To samo po sebi nije novo, ali sada postoji AI dodatak: nakon obavještenja, možete odobriti automatsku kupovinu putem Google Paya. Trenutno je podržano samo nekoliko prodavača poput Chewyja, Wayfaira i pojedinih Shopify trgovaca. Da li je to zaista "agentski", nije potpuno jasno – ali može uštedjeti novac.
AI Mode kupovina i agentic checkout počinju se uvoditi već sada, a Google navodi da će biti široko dostupni do praznične sezone kupovine.
Prije aktualne AI manije, Google je volio demonstrirati Duplex – AI baziran na Asistentu, dizajniran da putem telefona obavlja realne zadatke. Kompanija je vjerovala da će ljudi željeti prepustiti vještačkoj inteligenciji pozivanje firmi da provjere radno vrijeme ili zakažu termine, ali Duplex nikada nije zaživio. Postepeno je nestao iz Asistenta.
Sada se Duplex vraća s onim što Google naziva "velikim Gemini unapređenjem". Neće zakazivati termine, ali plan je da umjesto korisnika zove prodavnice. Cilj je osloboditi ljude obaveze zvanja kako bi provjerili da li je nešto na stanju. Umjesto toga, korisnik kaže robotu šta traži, a on provjerava dostupnost.

Robot zove prodavnice

Google navodi da će se pri pretrazi određenih proizvoda u blizini pojaviti opcija "Let Google Call".
Morat ćete precizirati koji proizvod tražite, a robot će zatim početi zvati prodavnice. Identifikovat će se kao robot, zvati samo u radno vrijeme i uz „razumnu pauzu“ između poziva. Ako se prodavači previše iznerviraju, mogu se isključiti iz Duplex poziva – ta opcija i dalje postoji.
Na kraju se dobije email ili SMS s AI sažecima poziva, što može pomoći pri odluci gdje otići u kupovinu. Poruke mogu sadržati i podatke o zalihama iz drugih obližnjih prodavnica zahvaljujući Googleovom Shopping Graphu. To potencijalno znači dodatne sponzorisane linkove, ali to još nije sigurno.
Ova funkcija počinje se uvoditi odmah za kategorije robe poput igračaka, kozmetike i elektronike. Kao i obično – dostupna je samo u SAD-u.
comment
prikaži komentare (0)
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.