Puno veći "problem" u vezi putovanja je to što bi umjesto straha od letenja bilo mnogo logičnije plašiti se vožnje automobilom, budući da komercijalno (putničko) letenje predstavlja najsigurniji, najbrži i najpraktičniji vid transporta na planeti.

Strah kao emocija, javlja se u situacijama kada procjenjujemo da nas nešto ugrožava i da ne možemo da se suočimo sa tom opasnošću.

Evolutivno gledano on ima pozitivno značenje jer nas priprema za izbjegavanje opasnosti, što u slučaju straha, koji neko osjeća na visini od 10.000 metara, samo dodatno otežava situaciju jer prostor za bijeg jednostavno ne postoji.

Stres vezan uz putovanje avionom počinje često čak nekoliko sedmica prije planiranog polijetanja.

Logično pitanje koje se postavlja, je - kako se riješiti ove neugodne tjeskobe?

Evo pet jednostavnih načina psihologa koji će vam pomoći da se lakše nosite sa strahom od letenja:

Saznajte više

Upoznajte se sa postupkom prijave na let, prijave prtljag i sigurnosne kontrole, te sa svim detaljima leta. Proučite šta su zapravo turbulencije kako biste se uvjerili da je to potpuno normalan i prirodan fenomen. Proučivši sve detalje moći ćete zamisliti kako će izgledati čitavo putovanje i nećete dopustiti da nepredvidive situacije izazovu dodatnu, nepotrebnu nelagodu. Što više znate, to manje se bojite.

Osigurajte sebi komfor

Prije polijetanja naspavajte se, odmorite i obucite udobnu odjeću. Vodite računa o hidrataciji organizma, prije i za vrijeme leta, ali izbjegavajte napitke koje sadrže kofein (kafa, jak čaj) ili alkohol. Prije leta pojedite lagani obrok.

Dođite ranije na aerodrom

Na aerodrom dođite ranije nego što preporučuje vaša aviokompanija. Prošetajte po objektu. Na taj način naviknut ćete se na atmosferu aerodroma, posebno gužvu i žamor koji su neizostavni dio svih većih aerodroma.

U društvu je uvijek bolje

Ukoliko je moguće, putujte s prijateljem ili članom porodice. Razgovor s bliskom osobom ublažit će svaku napetost i nelagodu.

Vrijeme je za opuštanje

Tokom leta pokušajte se opustiti. U avion ponesite omiljenu knjigu, poslušajte opuštajuću muziku. Redovne aviokompanije obično nude putnicima mogućnost gledanja filmova i slušanja muzike. Ukoliko idete na ljetovanje, udobno se namjestite u fotelji i razmišljajte o tome kako ćete se provesti na odmoru.

Savjet: ukoliko vaš strah postane nekontrolisan i razoran, posavjetujte se sa ljekarom. Možda će vam propisati blage sedative koje će pomoći da prevladate takozvanu putnu groznicu, ali i olakšati cijelo putovanje.