open-navfaktor-logo
search
Alarmantno
Medijski "rat": Više od pola BiH ne može gledati Zmajeve, a direktor BHRT-a kaže...
Može li BiH riješiti problem kao Hrvatska, a nešto ranije i Slovenija
17.01.2020. u 11:26
get url
text
get url
text

Više od polovine građana u Bosni i Hercegovini, kako sada stoje stvari, neće biti u prilici gledati utakmice baraža (play-off Lige nacija) za Evropsko prvenstvo 2020. godine, koje će fudbalska A reprezentacija naše zemlje u martu igrati na zeničkom Bilinom polju.

Kompanija United Media vlasnik je prava prijenosa koje realizuje na Novoj BH (kanal s nacionalnom pokrivenošću).

Međutim, od 16. januara ova TV kuća nije u programskoj shemi kablovskih operatera BH Telecoma (Moja TV), M:tela (kao i kompanija u njegovom vlasništvu - Logosoft, Blicnet, Telrad net i Elta kabel), te Eroneta. Nova BH, pozivajući se na svoj bogat sadržaj, od početka godine u ugovor o distribuciji svog kanala uvela je taksu od 1,2 KM po korisniku, što operaterima nije bilo prihvatljivo.

VEZANI TEKSTBH Telecom potvrdio: Korisnici Moja TV do daljnjeg bez signala Nova BH

Stoga, dva mjeseca prije utakmice polufinala protiv Sjeverne Irske (26. marta) i eventualnog finala (pobjednik ovog meča 31. marta u finalu će igrati protiv boljeg iz duela Slovačka - Republika Irska) nastupio je medijski mrak, odnosno počeo je medijski "rat".

Tri su opcije da se nešto promijeni do kraja marta. Prva je da se "rat" okonča dogovorom operatera i TV Nova BH. Druga, da svi oni koji žele gledati Zmajeve kupe antene i pokušaju "uloviti" signal zemaljske mreže. A treća da BHRT otkupi TV prava baraža od United Medie, kao što je to riješila Hrvatska (HRT će prenositi EURO 2020).

Nažalost, treća opcija po svemu sudeći otpada jer BHRT nije u mogućnosti da uradi nešto slično, što je potvrđeno i za Faktor.

- Finansijska situacija ni izbliza ne dozvoljava da to uradimo. Male su šanse. Gotovo nikakve jer, jednostavno, nemamo novca - kazao je za Faktor Belmin Karamehmedović, direktor državne Radio-televizije BHRT.

BHRT je učestvovao na tenderu za kupovinu prava utakmica Lige nacija, kvalifikacija za EURO 2020 i EP (koje je prodavala UEFA), ali je United Media ponudila mnogo veći iznos (nezvanično, razlika je oko dvadesetak miliona KM) i na kraju je "pobijedila".

Jedina država regiona koja nije imala problema bila je Slovenija. Tamo je državna televizija, uz pomoć i urgencije Vlade, uspjela otkupiti prava kvalifikacija koje su se umjesto na POP TV (u vlasništvu United Media), kako je prvobitno bilo planirano, emitovale na državnoj televiziji.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.