Važno je šta jedemo: Najbolje i najgore namirnice za jetru

Objavljeno: 19.04.18 u 17:13

Jetra je najveći unutarnji organ u tijelu.

Špinat obiluje antioksidansima koji potiču pravilan rad jetre FOTO: ILUSTRACIJA
Špinat obiluje antioksidansima koji potiču pravilan rad jetre FOTO: ILUSTRACIJA

S obzirom da prerađuje većinu tvari i namirnica koje unosimo u organizam, izuzetno je važno obratiti pažnju na prehranu.

Postoje namirnice koje potiču rad i zdravlje jetre, ali nažalost i one koje narušavaju njene funkcije. Zdrava jetra neophodna je za život, stoga moramo znati na koji način je zaštititi.

Kako bismo vam pomogli evo koje su to najbolje i najgore namirnice za jetru:

Zobena kaša

Hrana s puno vlakana potiče zdravlje jetre. Najbolje je pojesti za doručak, jer potiče mršanje i skidanje masnih naslaga s područja trbuha, što je itekako dobro za jetru.

Brokula

Ako želite zdravu jetru, na tanjir stavite raznovrsno povrće. Istraživanja pokazuju da ovo hrskavo povrće pomaže u prevenciji masne jetre. Brokulu možete peći ili kuhati na pari, pripremiti je kao salatu, ubaciti u smoothie ili napraviti vegetarijansko glavno jelo.

Zeleni čaj

Prepun je antioksidansa koji štite od nekih oblika raka. Ako želite iskoristiti više prednosti ovog čaja, svakako ga pripremajte sami. Kupovni čajevi imaju znatno manje antioksidansa i obiluju šećerom.

Kafa

Istraživanja pokazuju da dvije do tri šoljice kafe mogu zaštititi jetru od previše alkohola ili nezdravih namirnica koje unosimo tokom dana. Također, postoje nagađanja da kafa smanjuje rizik od nastanka raka jetre.

Voda

Jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za jetru je izgubiti višak kilograma, a u tome će vam pomoći obična voda. Zamijenite slatke i gazirane napitke vodom i izgubite kilograme bez pretjeranog truda.

Špinat

Špinat obiluje antioksidansima koji potiču pravilan rad jetre. Možete ga pripremati na razne načine. Od špinata možete napraviti ukusnu salatu, izmiksati u pire kao prilog glavnom jelu, ubaciti u smoothie ili u glavno jelo.

Bademi

Bademi i drugi orašasti plodovi odličan su izvor vitamina E, koji je odličan u zaštiti od masne jetre. Bademi su također dobri za srce, stoga ih svakako uvrstite u svakodnevnu prehranu.

Borovnice

Borovnice su pune polifenola, hranjivih tvari koje štite od masne jetre, potiču mršavljenje i snižavaju visoki kolesterol. Ako niste ljubitelj borovnica, zamijenite ih namirnicama koje također sadrže polifenole, poput tamne čokolade, maslina ili šljiva.

Biljke i začini

Želite istodobno zaštititi jetru i srce? Onda u pripremi jela koristite origano, kadulju ili ruzmarin. Ovi začini puni su polifenola, ali i okusa što će smanjiti potrebu za dosoljavanjem. U pripremi hrane također možete koristiti cimet, curry i kumin.

Izbacite masnu hranu

Prženi krompirići i hamburgeri nikako ne podržavaju zdravlje jetre. Preveliki unos zasićenih masnoća otežava pravilno funkcioniranje jetre. Tokom vremena može doći i do upale, a mogu se pojaviti i ožiljci na jetri, poznatiji kao ciroza.

Pripazite na unos šećera

Previše šećera može ugroziti zdravlje i to zato što će jetra dio tog šećera pretvoriti u masnoću, što nikako nije dobro.

Budite umjereni s alkoholom

Pretjerana konzumacija alkoholnih pića itekako ugrožava zdravlje jetre. Osim što uzrokuje stvaranje masne jetre, alkohol može potaknuti i cirozu jetre. Čak i povremena konzumacija alkohola može naštetiti ako imate genetske predispozicije za oboljenja ovog organa. Dnevno popijte maksimalno jedno alkoholno piće ili dva ako ste muškarac.

Smanjite unos soli

Našem tijelu je potrebna mala količina soli kako bi moglo ispravno funkcionirati. Istraživanja pokazuju da u organizam svakog dana unosimo višak soli i to bez dosoljavanja hrane. Također je dokazano da pretjerani unos natrija može dovesti do fibroze, što upućuje na cirozu. Izbjegavajte suhomesnate proizvode, konzerviranu hranu i dosoljavanje.