Iz Federalne direkcije cesta navode kako su od 2018. do 2022. godine realizirana tri projekta vrijednosti 1.165.000 KM kako bi se poboljšala sigurnost na magistralnoj cesti M14.
VEZANI TEKST - Rošić: Na cesti Bihać - Bosanska Krupa imate tablu kojom ste upozoreni da vozite na vlastitu odgovornost
Redovno održavanje
- I ranijih godina kroz projekte sanacija trupa ceste, klizišta i zaštite kosina škarpi, kao i sanacije kolovoza, utrošena su značajna sredstva na poboljšanju sigurnosti odvijanja prometa. Također, svake godine kroz redovno održavanje se konstantno radi na osiguranju i poboljšanju odvijanja prometa na predmetnoj dionici magistralne ceste.
Odavno je prepoznata činjenica da je jedino trajno rješenje problema odvijanja prometa u kanjonu rijeke Une izgradnja magistralne ceste po novoj trasi preko Grmuško-srbljanskog platoa. Izrada projektne dokumentacije za prvu dionicu Čavkići - Grmuša počela je 2005. godine, te su 2007. godine izvedeni radovi na potezu Čavkići – Spahići – Tabla, koji kasnije zbog nedostatka sredstava nisu nastavljeni - kažu.
Dodaju kako je u okviru Programa modernizacije magistralnih cesta FBiH predviđeno 4.000.000 eura za izgradnju prve dionice magistralne ceste M14 kojom se povezuje Jablanska ulica sa ranije izgrađenom nedovršenom cestom, koja bi u budućnosti trebala nositi oznaku M14 u Čavkićima.
VEZANI TEKST - Do kada će ljudi rizikovati živote vozeći opasnom cestom Bihać - Bosanska Krupa, šta je sa alternativom?
Utrošeno 6,5 miliona KM
- Projektna dokumentacija na nivou idejnog i revidiranog glavnog projekta završena je ranije, pribavljena je urbanistička saglasnost, a trenutno je u toku postupak eksproprijacije nekretnina, kao pripremna radnja za izgradnju ove dionice dužine 3,5 km, koja je posebno značajna, jer omogućava stavljanje u funkciju do sada izgrađene dionice u dužini 13 kilometara (Čavkići – Spahići – Jezero – Tabla).
Za izgradnju navedene dionice do sada je ukupno utrošeno 6.560.000 KM, od toga je JP Ceste FBiH osiguralo 960.000 KM za izradu projektne dokumentacije i eksproprijaciju, a Vlada FBiH 5.600.000 KM za izvođenje radova i nadzor. Osigurana sredstva (uz kraće zastoje prouzrokovane neriješenim imovinsko pravnim odnosima) u potpunosti su implementirana. Izvedeni su radovi u dužini sedam kilometara na nivou prvog sloja BNS-a (bitumenizirani nosivi sloj) te pet kilometara na nivou tampona.
Za kompletiranje radova na ovoj dionici (BNS, habajući sloj, odvodnja, oprema i signalizacija) potrebno je prema pet miliona KM. Prema okvirnim procjenama, za završetak ove ceste potrebno je osigurati nedostajućih 25 miliona eura - naveli su iz Cesta FBiH.