Sa iskustvom Renata Adrovića iz Sarajeva vjerovatno bi se mogli poistovjetiti mnogi koji su na isti ili sličan način osjetili na vlastitoj koži sav jad i čemer našeg zdravstva.
Adrović se obratio redakciji Faktor ispričavši šta je njegova 75-godišnja bolesna, nepokretna nana, pod sumnjom na srčani ili moždani udar, i on doživjeli sinoć (23. juni) u
Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu (KCUS).
- Sinoć, u večernjim satima, doveo sam nanu, 75-godišnju ženu, u KCUS, tačnije u Kliniku urgentne medicine (KUM), nakon što su je ljekari iz Zavoda za hitnu medicinsku pomoć KS uputili zbog sumnje na srčani ili moždani udar. Nana bez orijentacije, u teškom stanju, nepokretna i potpuno zavisna od pomoći. Ispred ulaza u ustanovu zatražio sam od uposlenika kolica kako bismo je što prije i sigurnije unijeli unutra. Čekao sam pet minuta, a onda je došao radnik i hladno mi kazao da oni nemaju kolica. Umjesto kolica donio je fiksnu stolicu i uz opasku "neka sjedne, pa je ponesite", vratio se svom poslu - navodi Adrović.
Kaže kako riječima ne može opisati poniženje i bijes, kako prema čovjeku koji je, dodaje, samo prijenosnik sistema koji ne funkcionira, tako i prema instituciji koja bi trebala biti simbol nade, profesionalizma i brige za život.
- Zajedno sa bratom nosio sam nanu bolesnu, izmučenu pedeset metara kroz noć u fiksnoj stolici bez točkića, do ulaza KUM. Nakon pet sati čekanja u KUM-u, tamo negdje iza ponoći, dobijamo informaciju da nana mora biti hospitalizirana na Neurologiji, te da sačekamo ambulantno vozilo. Nakon što je vozilo došlo ja kao civil, mimo kompletnog osoblja, unosim nanu. Kad smo došli ispred Neurologije, opet sam ja kao civil iznio svoju nanu iz vozila. Ovo je dno, dno sistema, dno zdravstva, dno jednog društva koje je dozvolilo da bolesni više ne traže pomoć, nego se mole da ne zatrebaju "institucijama". I što je najgore, ovo nije samo lična priča, ovo je priča hiljada ljudi koji se svakodnevno suočavaju sa ponižavajućim sistemom - istakao je Adrović.
Iz KCUS-a odgovaraju "da im je žao zbog
neprijatnosti koje su, prema navodima gospodina Adrovića, zadesile njega i
njegovu nanu".
- Napominjemo da
je u protekla 24 sata u Klinici urgentne medicine pregledano 127 pacijenata,
dok je od početka mjeseca do danas pruženo više od 13.000 razlličitih
medicinskih usluga. Iako Klinika raspolaže sa dovoljnim brojem sjedećih i
ležećih transportnih kolica, u konkretnom trenutku sva su bila u upotrebi zbog
povećanog priliva pacijenata, te nažalost, nije bilo moguće odmah ih staviti
na raspolaganje - navode iz
KCUS-a.
Dodaju da "razumiju da je
situacija bila izuzetno teška i stresna za porodicu pacijentice, ali", kako kažu, "želimo naglasiti da je uobičajena praksa da članovi porodice, ukoliko su
prisutni, budu u pratnji pacijenta do nadležnog odjela, kako bi se osigurala
što brža i sigurnija komunikacija između medicinskog osoblja i porodice".
- Još jednom
izražavamo žaljenje zbog neugodnosti koje su Adrović i njegov član
porodice doživjeli te ističemo da KCUS svakodnevno ulaže maksimalne napore
kako bi svim pacijentima pružio pravovremenu i adekvatnu zdravstvenu zaštitu, u
skladu sa raspoloživim kapacitetima - stoji u odgovoru KCUS-a.