Zbog toga sve veći broj bh. građana koji namjerava ljetovati u susjednoj Hrvatskoj planira putovati autobusom, pogotovo što se nadaju da bi nakon višemjesečnog trenda smanjenja cijena goriva u Bosni i Hercegovini mogli i jeftinije ići na more.
Je li ta nada ustvari iluzija, provjerili smo u Centrotransu, vodećoj firmi kada je u putanju autobuski saobraćaj u BiH.
VEZANI TEKST - Čengić o odlasku vozača u EU, koliko iznose njihove plaće u Centrotransu, doprinosima, porezima...
- Na bazi ovih cijena goriva ne možemo snižavati cijene naših usluga. Nismo poduzimali radikalne poteze ni kada je cijena goriva išla iznad 3,5 KM. Živimo u turbulentom vremenu, teško je šta dugoročno planirati, situacija se zbog rata na istoku Evrope može u potpunosti promijeniti za samo jedan dan.
Naravno, i mi bismo voljeli prevoziti naše građane po nižim cijena, ali to u ovom trenutku nije ekonomski isplativo- kaže za Faktor Safudin Čengić, predsjednik Uprave Centrotransa.
Ističe kako se svake sedmice održavaju sastanci gdje se, između ostalog, s posebnom pažnjom prati cijena goriva na međunarodnom tržištu, što ima direktne implikacije za BiH.
- Upravo smo u ponedjeljak imali sastanak. Centrotrans na dnevnoj bazi troši ogromne količine goriva. Tržište ima neka svoja posebna pravila. Tako imamo situaciju da se na svjetskom tržištu smanjuju cijene goriva, a rafinerije skuplje naplaćuju za naftne derivate.
Pa onda se ubrzo desi suprotna situacija. To rade globalni igrači. Znači, dosta je varljivo stanje kada je u pitanju gorivo i zato se još ne možemo upuštati u neke radikalne poteze - naglašava Čengić.