U
Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu uspješno je završena akreditacija klinika/organizacionih jedinica (OJ), a tim povodom održana je svečana dodjela certifikata za
uspostavljeni sistem kvalitete i sigurnosti zdravstvenih usluga.
Dodjela
akreditacija završna je faza dugogodišnjeg procesa, u okviru kojeg je potvrđeno da sve klinike/OJ ispunjavaju najviše standarde kvalitete i
sigurnosti u pružanju zdravstvenih usluga.
Akreditaciju
je sprovela OJ za kvalitet i sigurnost
zdravstvenih usluga
KCUS-a sa odgovornim osobama OJ/klinika i koordinatorima klinika, a u saradnji sa Agencijom za
kvalitet i akreditaciju u zdravstvu FBiH (AKAZ).
Predstavnicima klinika/OJ i medijima obratili su se v. d. generalna direktorica KCUS-a, prof.dr
Hajrija Maksić, v.d. direktor AKAZ-a dr.sci Mahir Fidahić i v.d. direktor discipline za nauku i nastavu
KCUS-a prim.dr.sci.med Sanko Pandur.
V.d.
generalna direktorica KCUS-a, prof. dr Hajrija Maksić izrazila je zadovoljstvo
sprovedenom certifikacijom, ističući da je implementacija sistema unapređenja
kvalitete i sigurnosti zdravstvenih usluga u KCUS-u jedan od izazovnijih
uspješno realiziranih projekata.
Promjena organizacijske kulture i ponašanja
- Zahavljujući uspješnoj saradnji sa AKAZ-om implementirane su sve smjernice
koje zahtijevaju bolnički standardi, koje su usvojili ovlašteni vanjski
ocjenjivači Agencije, prilikom vanjske provjere kvaliteta. Koordinaciju svih
aktivnosti sprovodila je OJ za kvalitet i sigurnost u zdravstvu KCUS-a u
saradnji sa našim klinikama i Organizacionim jedinicama, koji su uradili
odličan posao.
Ovaj proces je utjecao na promjenu organizacijske kulture i
ponašanja, usmjerenih na sigurnost usluga i zadovoljstvo pacijenata. U okviru
procesa smo kontinuirano učili, savladavali otvorene prepreke, razmjenjivali
znanja, evaluirali svoju praksu i dostigli željene rezultate koje trebamo
održavati i dalje unaprijeđivati. Upućujem srdačne čestitke svim učesnicima u
procesu akreditacije, uz želju da do naredne certifikacije budemo još bolji u
svim oblastima našeg djelovanja – izjavila je Maksić.
Procesom
akreditacije obuhvaćena je kompletna procjena ključnih
aspekata rada klinika/OJ, uključujući
brigu o pacijentima, stručno i naučno
usavršavanje kadra, upravljanje rizicima i kontinuirano unaprijeđenje kvalitete
zdravstvenih usluga.
Fidahić je istakao da je proces akreditacije bio veoma dug, dodatno produžen
zbog uvjeta rada u vrijeme pandemije virusa Covid 19, ali su uspješno
prevaziđeni svi izazovi i izvršena akreditacija svih klinika/OJ KCUS-a.
- Priča o kvaliteti se ne završava danas, kada
dobijete pojedinačne certifikate i akreditacije, niti kada vaša ustanova dobije
ovu univerzalnu akreditaciju koja traje naredne tri godine. Priča o kvaliteti
tek započinje. Našu predanost misiji kvalitete ne smijemo svesti samo na jednu
OJ za kvalitet vaše ustanove, već svi moramo svaki dan kao uposlenici, ali i pacijenti ili pratnja pacijenata, dati
doprinos da se unaprijede one stvari za koje primjetimo da se trebaju
korigovati.
Obaveza nam je i dužnost kao zdravstvenih djelatnika prihvatiti i
reagovati na svaku sugestiju naših pacijenata, koja nam ukazuje na propuste i
nepravilnosti u cilju unaprijeđenje kvalitete i sigurnosti zdravstvenih usluga – naveo je, saopćio ej KCUS.
Priča započeta još 1985. godine
Pandur je u svom obraćanju
prisutnima naveo je da priča o kvaliteti i sigurnosti zdravstvenih usluga
započeta još 1985. godine, a nju je pokrenuo prof. dr Arif Smajkić, nekadašnji
šef Katedre za socijalnu medicinu i ekonomiju zdravstva u saradnji sa
Institutom Karolinska u Švedskoj.
- Nemilim događajima, o
kojima nećemo danas govoriti, duži period prekinuta je priča o kvaliteti i sigurnosti u zdravstvu.
Po stjecanju uvjeta smo krenuli sa sistematičnim pristupom kvaliteti i certifikaciji u zdravstvu.
Uposlenici OJ za
kvalitet i sigurnost KCUS-a, prof. dr Amer Ovčina, mr. zdravstvene njege Mirsada
Čustović, mr. sci Ediba Dizdar, dipl. pravnica Ifeta Bukva i MBA Hazim
Štitkovac sa koordinatorima s klinika/OJ doveli su jedan dugi proces do kraja, odnosno početka, jer je proces
certifikacije limitiran na tri godine,
te zahtjeva kontinuiran rad i zadovoljavanje postavljenih standarda.
Novi izazovi i dostignuća diktirat će i nove standarde koji zahtjevaju neprekidan
rad i usavršavanje. Upućujem iskrene čestitke svim učesnicima i želim uspješan
budući rad – izjavio je.
Poces
akreditacije je sastavni dio postojeće strategije za unapređenje zdravstvene
zaštite, uz kontinuirano praćenje i primjenu savremenih standarda i najboljih
medicinskih praksi.