Sve je više onih koji iz prehrane izbacuju crveno meso ili ga u velikoj mjeri reduciraju. Umjesto njega u prehranu ubacuju više povrća i više vrsta proteina.

Utvrđeno je da je globalno povećanje trgovine crvenim i prerađenim mesom, a time i konzumiranja, pridonijelo naglom porastu nezaraznih bolesti povezanih s prehranom (kao što su rak, bolesti srca, dijabetes i moždani udar).

Nije sve crno-bijelo, no svodi se na to da je umjerenost, kao i uvijek – ključna.

Istraživanja su pokazala da smanjenje konzumiranja mesa ima zdravstvene koristi, čak i ako se ne ide na potpunu vegetarijansku prehranu.

Naime, poluvegetarijanska prehrana mogu donijeti metaboličke prednosti, uključujući smanjeni rizik od nekih od navedenih nezaraznih bolesti, kao što je dijabetes, uz smanjenje visokog krvnog pritiska, prema pregledu 25 studija iz 2016. godine objavljenom u „Frontiers in Nutrition“.

Ove vrste prehrane mogu također promicati zdrav, raznolikiji mikrobiom (svi mikroorganizmi koji žive u vašem probavnom sistemu), budući da se dobre bakterije u crijevima hrane tim biljnim vlaknima.

Iako izbacivanje crvenog mesa iz prehrane djeluje kao dramatična promjena, zapravo uopće ne mora biti toliko nedostižna.

Ključ je u poduzimanju malih koraka koji će pomoći u značajnim promjenama, koje nećete ni osjetiti:

Planirajte unaprijed

To će vam u početku djelovati kao puno posla, ali vidjet ćete da vam je najteže sada – kada planirate jedan do maksimalno dva obroka i onda ostatak sedmice stojite ispred frižidera i nemate pojma šta da napravite ili bacite ostatke hrane. Planiranje hrane, osim što će organizirati raznovrsnost jela, omogućit će i da svu hranu iskoristite čime ćete dugoročno uštedjeti.

Počnite sa samo jednim danom bez mesa u sedmici

Kako biste uveli više biljnu prehranu, ne morate to učiniti preko noći. Za početak, počnite s jednim danom u sedmici kada jedete proteine koji nisu od mesa. A nakon dvije sedmice, uvedite takva dva dana. Puževim korakom, ali svakako možete bolje ustanoviti šta vam odgovara i pomoći svom tijelu da se prilagodi.

Iskoristite doručak

Neka vam svaki doručak bude potpuno na biljnoj bazi. Koristite zobene, palačinke od cjelovitih žitarica prelivene maslacem od lješnika, kajganu s gljivama i paprikama, smoothie…

Isprobajte tofu, seitan ili tempeh

Tofu, seitan i tempeh su daleko najsvestranije alternative mesu i peradi, a unatoč tome da se za njih često misli da su bezukusne, stvar je samo u tome da ih morate marinirati. Također, ako ih želite peći, držite se čvrstog, a ne silken tofua (koji je više za slastice – da, možete i sladoled napraviti ili puding od tofua), koji ima najmesniju teksturu - i nemojte se suzdržavati od začina kao što su svježe bilje, začini, soja umak ili citrusi.

Probajte jedan dan ispeći marinirani narezani tofu u rerni i dodati ga u sendviče ili salate. Ili ako želite da postane hrskav bez prženja, ubacite tofu narezan na kockice u kašiku kukuruznog škroba prije pečenja ili dinstanja.