open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Analiza
Nove tarife stupile na snagu: Šta će "carinski rat" SAD-a i Kine donijeti Evropskoj uniji i BiH?
Konsultantska kuća Capital Economics iz Londona procijenila je da će se carine koje je nametnula Kina odnositi na otprilike 20 milijardi dolara godišnjeg uvoza, dok će kineska roba vrijedna otprilike 450 milijardi biti predmet Trumpovih carina
AUTOR: J. B.
12.02.2025. u 16:23
get url
text
Trump: Šta nakon carina za Kinu??
Trump: Šta nakon carina za Kinu??
FOTO: Anadolija
Predsjednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Trump uveo je dodatnih 10 posto carina na uvoz svih roba iz Kine. S druge strane, kinesko ministarstvo finansija uvelo je nove carine koje uključuju 15 poreza na određene vrste uglja i ukapljenog prirodnog plina, kao i 10 posto carina na sirovu naftu, poljoprivredne mašine, automobile s velikim motorima i pick up kamione.
Posljedice novih carina
"Carinski rat" dvije najveće svjetske ekonomije tako je ušao u novu fazu. Konsultantska kuća Capital Economics iz Londona, piše Reuters, procijenila je da će se carine koje je nametnula Kina odnositi na otprilike 20 milijardi dolara godišnjeg uvoza, dok će kineska roba vrijedna otprilike 450 milijardi biti predmet Trumpovih carina prilikom uvoza u SAD.
- "Carninski rat" SAD-a i Kine tinja kroz nekoliko američkih administracija i nije nikada do kraja prestao. Ovo sada je odmejravanje snaga i taj trgovinski rat se nije do kraja rasplamsao. U principu od toga neće profitirati niko, pogotovo na kratak rok. Svaka vrsta barijera otežava trgovanje i poslovanje, a za građane znači skuplje proizvode. Sav teret carina se prenosi na cijenu proizvoda. Ono što Trump najavljuje, odnosno da će otvaranje poslova u Americi omogućiti jeftinije proizvode se može potencijalno ostvariti na duži rok, a vrlo teško u njegovom mandatu - kaže Damir Bećirović, ekonomski analitičar i doktor ekonomskih nauka.
Kada je u pitanju globalna ekonomija, Bećirović kaže odnosi SAD-a i Kine u ovom momentu ne izazivaju veće efekte, ali se vidi oprez kod kompanija, posebno onih u Evropi.
- Bila kakva protekcionistička mjera nije dobra za ekonomiju i može usporiti globalni ekonomski rast. Ukoliko se dogodi da Trump poveća carine za Evropsku uniju to će značiti gubitak bitnog tržišta, smanjenje poslovnih aktivnosti, gašanje pojedinih kompanija, smanjenje broja radnih mjesta i smanjenje narudžbi. Ukoliko do toga dođe, to ćemo osjetiti i mi u Bosni i Hercegovini, jer naša autoindustrija je veoma razvijena i sve narudžbe se rade za EU. Manje narudžbi značit će manji izvoz iz BiH. Čim se smanji ekonomska asktivnost u EU, mi to osjetimo kroz manji izvoz i manju potrošnju dijaspore koja se dešava ovdje - pojašnjava Bećirović.
On dodaje da je pozadina priče o povećanju carina za zemlje EU-a upravo američka autoindustrija, koja je u posljednjih 30 godina devastirana.
Ključ je autoindustrija
- Evropski i azijski proizvođači su preplavili američko tržište automobila i Trump traži načine da evropska autoindustrija napravi pogone u SAD-u i tako poveća broj industrijskih radnika (blue collar), što je jedno od njegovih obećanja. Lično mislim da je proces deindustrijalizacije na Zapadu trajan i u SAD-u i EU se dešava da je sve više ljudi zaposleno u uslužnim djelatnostima, a industrijska proizvodnja se povlači tamo gdje je radna snaga jeftinija - navodi Bećirović.
U konačnici Bećirović navodi da je Trump populista i on u svakom momentu mora imati neprijatelje, u ovom momentu to je Kina, a ukoliko domaći industrijalci ne odgovore kako on misli da treba, onda će i oni postati neprijatelji.
- Posljedica Trumpovih carina bit će rast cijena proizvoda i dodatno osiromašivanje stanovništva u kratkom roku. Dugoročno, uz odgovarajučće poticaje i velike troškove proizvodnje vani, može doći do premještanje proizvodnje u SAD, ali ja u to ne vjerujem - zaključio je Bećirović.
comment
prikaži komentare (0)
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.