open-navfaktor-logo
search
Nije baš jeftino rashlađivanje
Spašava od vrelina, ali jeste li se ikad zapitali koliko goriva troši klima-uređaj?
Način na koji radi klimatizacijski sistem vašeg automobila znači da je potrebna određena količina energije za prijenos hladnog plina u kabinu vozila
AUTOR: Faktor/Kwik-fit.com
21.06.2024. u 10:05
get url
text
Visoke temperature, koje ovih dana vladaju i u Bosni i Hercegovini, natjerale su i one, koji to iz nekog razloga ne rade, da klimatizacijski uređaj u svom automobilu drže stalno upaljenim.
Možda ste čuli da spušteni prozori mogu smanjiti učinkovitost goriva, ali jeste li se ikada zapitali koliko goriva troši klimatizacijski uređaj vašeg automobila?
Način na koji radi klimatizacijski sistem vašeg automobila znači da je potrebna određena količina energije za prijenos hladnog plina u kabinu vozila, piše Kwik-fit.com.
Unutar ovog sistema, kompresor sadrži rashladno sredstvo, baš kao i vaš frižider.
Kako svježi zrak ulazi u sistem, rashladno sredstvo utječe na značajan pad temperature zraka.
U tom trenutku rashladno sredstvo pretvara se u tekućinu i sve nečistoće se uklanjaju.
Tekućina dolazi do toplinskog ekspanzijskog ventila gdje se protok tekućine može ograničiti. To vam daje kontrolu nad unutarnjom temperaturom automobila.
Konačno, tekućina se pretvara u paru koja može putovati kroz zavojnice za isparavanje da bi bila otpuhana kroz ventilacijske otvore kao lijepo ohlađeni zrak.
Rashladno sredstvo vraća se u plin i cijeli se proces može ponoviti kako bi se osigurao konstantan hladan zrak.
Kompresor zahtijeva energiju za rad klimatizacijskog sistema vašeg vozila i stoga će koristiti određenu količinu goriva kad god sistem radi. To bi moglo povećati vašu potrošnju goriva za čak 10 posto, a učinci su naročito vidljivi na kratkim putovanjima.
Kad tek upalite automobil, klimatizacijski uređaj mora naporno raditi kako bi unutarnju temperaturu spustio na ugodan nivo. Međutim, nakon što se automobil dovoljno ohladi, možete odlučiti smanjiti protok, povećati temperaturu ili potpuno isključiti klimatizacijski uređaj.
Na dugom putovanju malo je vjerovatno da će morati raditi cijelim putem. Zbog toga povećana potrošnja goriva prouzrokovana korištenjem klimatizacijskog uređaja može biti uočljivija na kratkom putovanju.
Postoje brojni načini na koje možete uštedjeti gorivo tokom vožnje, uključujući polako i glatko ubrzavanje i kočenje, pridržavanje ograničenja brzine i osiguravanje da je pritisak u gumama tačan za vaše gume.
Ovo je nekoliko najčešćih smislenih načina koji vjerovatno neće puno utjecati na vaša putovanja. Međutim, postoje i neki manje očiti koraci koje također možete poduzeti, uključujući isključivanje radija i ograničavanje težine u vašem vozilu.
Ako ste zabrinuti da vaš klimatizacijski uređaj previše troši dragocjeno gorivo, postoje neki načini na koje možete smanjiti njegovu potrošnju:
Parkirajte u hladu: ako je moguće, bolje je parkirati vozilo na sjenovitom mjestu, a ne na otvorenom gdje bi ga sunce moglo zagrijati. Nećete se morati toliko koristiti klima-uređajem.
Otvorite prozore kad tek krenete: kad prvi put krećete na put, bolje je otvoriti prozore na nekoliko minuta. Na taj način ćete ukloniti većinu vrućeg zraka u kabini, pa vaš klima-uređaj neće morati toliko raditi.
Držite prozore otvorenima na kratkim vožnjama: unatoč onome što mnogi ljudi misle, vožnja s otvorenim prozorima nije tako loša za gorivo kada vozite malom brzinom. Stoga, ako se vozite kroz manja mjesta i gradove, otvaranjem prozora uštedjet ćete više goriva nego korištenjem klima-uređaja. Ako vozite brzim cestama, korisnije je koristiti klimatizacijski uređaj jer dodatni otpor prouzrokovan otvorenim prozorima može potrošiti dodatno gorivo.
Smanjite klima-uređaj nakon što se automobil ohladi: nakon što se automobil dovoljno ohladi, protok zraka se može smanjiti tako da manje zraka ulazi u kabinu ili možete malo povećati temperaturu. Obje ove stvari značit će da kompresor ne mora toliko raditi. Naravno, što se tiče potrošnje goriva, najkorisnije je voziti se bez klima-uređaja i s otvorenim prozorima, ali po vrućem danu to vjerovatno nije moguće niti poželjno.
Također, važno je redovno servisirati klima-uređaj vozila: to treba činiti svake dvije godine kako bi se osiguralo da sistem radi učinkovito i da se potrošeno rashladno sredstvo zamijeni. Kada nivo rashladnog sredstva padne, sistem mora više raditi kako bi proizveo količinu hladnog zraka koja vam je potrebna. To će potrošiti više goriva, pa je dobra ideja da redovno servisirate klima-uređaje kako biste uštedjeli još više goriva.
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.