Uber je u utorak najavio partnerstvo između robotske firme Cartken i japanskog industrijskog titana Mitsubishi Electric za lansiranje autonomnih robota koji se mogu kretati trotoarima, a koji će početi isporučivati Eats narudžbe u dijelovima Tokija od idućeg mjeseca, piše CNN.
Japan će biti prvo međunarodno tržište koje će imati autonomnu dostavu dostupnu na Uber Eats platformi. Japanu, međutim, nije strano prihvatanje robota pomagača u ugostiteljskoj industriji, a mnogi popularni lanci restorana već godinama koriste robotske servere.
Cartkenovi Model C roboti će dostavljati hranu i kretati se trotoarima Tokija, a operacije će nadgledati Mitsubishi Electric kao dio partnerstva.
Cartkenovi Model C roboti koriste AI (umjetna inteligencija) i tehnologije kompjuterskog vida za navigaciju u svom okruženju.
Roboti koji prelaze trotoar dizajnirani su da izbjegavaju prepreke, puštaju pješake i zaustavljaju se na semaforima. Putuju približno istom brzinom kao i odrasla osoba koja hoda, i opremljeni su kantom za teret koja je dizajnirana da održava hranu na odgovarajućoj temperaturi tokom transporta.
Uber Eats i Cartken prvi su se udružili kako bi pokrenuli autonomne usluge isporuke robota u dijelovima Miamija 2022. godine, a prošle godine su proširili dostavu robota u Fairfaxu, Virginiji.
Japan, kojeg je Njemačka nedavno svrgnula s mjesta treće najveće svjetske ekonomije, već se godinama bori sa starenjem stanovništva i smanjenjem radne snage, što predstavlja ogroman pritisak na njegovu logističku infrastrukturu.
Shoji Tanaka, viši generalni menadžer Centra za napredni razvoj aplikacija, razvojnog odjela u Mitsubishi Electricu, rekao je u izjavi da se usluge isporuke robota "smatraju efikasnom protumjerom logističkoj krizi koja će postati ozbiljnija u budućnosti".