PROBLEMI PRIJEVOZNIKA

Apsurdno, ali istinito: Rača jedini prijelaz na kojem je carina prije granice

Objavljeno: 05.08.2019. u 12:39 Autor: B. T.

UIO će u narednim danima organizirati sastanak sa špediterima i saslušati njihove prijedloge i zato smatramo da ne postoji bilo kakva potreba za blokadama, kaže Kovačević

UIO: Svjesni loših uslova na prijelazu

FOTO: Arhiv

Prijevoznici iz Republike Srpske najavili su da će danas blokirati granični prijelaz Rača kod Bijeljine. Kako su objasnili, razlog  je odluka Uprave  za indirektno oporezivanje (UIO) BiH da raspiše javni tender za premještanje terminala Rača i izgradnju novog, na drugoj lokaciji. Prijevoznici se  s tim ne slažu jer kažu da je planirani terminal puno manjeg kapaciteta. Zamjerke su uputili i Upravi. 

Kako  je za Faktor potvrđeno u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO), oni su zaprimili zahtjev špeditera koji posluju u Carinskoj ispostavi Bijeljina za odžavanje sastanka.

- Svakako da će UIO u narednim danima organizovati sastanak sa špediterima i saslušati njihove prijedloge i mišljenja i zato smatramo da ne postoji bilo kakva potreba za blokadama – kazao nam je Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju UIO.  

On ističe da su se UIO u prethodnom periodu u više navrata obraćali špediteri, prijevoznici, privrednici grada Bijeljine kao i predstavnici gradske vlasti, ističući problem nefunkcionalnosti postojećeg carinskog terminala.

- Nefunkcionalnost posebno dolazi do izražaja prilikom obavljanja carinskih procedura, a sve zbog nepravilno postavljenog položaja sadašnjeg carinskog terminala i Carinske ispostave  Bijeljina u odnosu na granični prijelaz Rača. Pored privredne zajednice i prijevoznika, i revizorska mišljenja su ukazala da je "apsurdno, ali istinito" i da je  jedini slučaj u BiH upravo u Bijeljini da se carinski terminal nalazi prije samog graničnog prijelaza, što povlači i dodatno pitanje sigurnosnih uvjeta. Kroz prethodne godine su upravo brojni medijski izvještaji govorili o  nefunkcionalnosti carinskog terminala u Bijeljini, o velikim gužvama na graničnom prijelazu Rača zbog dugih kolona kamiona na mostu, koji nisu mogli ući u krug carinskog terminala zbog skučenog i ograničenog prostora – objašnjava Kovačević.  

Pored svega prethodno spomenutog, prijevoznici i ostali korisnici carinskog terminala u Bijeljini s pravom se žale na opće uvjete koji nisu odgovarajući na ovoj lokaciji. Razlog je činjenica da UIO nema sistematizovana radna mjesta za održavanje terminala u svom vlasništvu, pa tako ni radna mjesta za održavanje Carinskog terminala Bijeljina, a sredstva predviđena u budžetu UIO nisu bila ni približno dovoljna da bi se konstatno angažirale druge osobe za održavanje ovog carinskog terminala. Zbog tih razloga su opći higijenski i radni uvjeti na postojećem Carinskom terminalu Bijeljina i danas izuzetno loši.

-   Također, prilikom donošenja ove odluke imala se u vidu i činjenica da je najavljena izgradnja nove trase autoputa na relaciji Rača - Bijeljina, Bosna i Hercegovina, odnosno  Kuzmin - Sremska Rača, Srbija, koja između ostalog predviđa izgradnju graničnog prijelaza na drugoj lokaciji u odnosu na postojeću kao i promjenu toka samog putničkog pravca, te reorganizaciju poslovnih procesa unutar carinske službe – objašnjava Kovačević.

S obzirom na brojne netačne navode, Kovačević naglašava da sredstva koja se naplate od korištenja carinskih terminala nisu sredstva UIO, već se ovi prihodi uplaćuju na Jedinstveni račun UIO i idu u raspodjelu korisnicima zajedno sa svim ostalim prihodima od indirektnih poreza.

- Dakle, UIO ne može ova sredstva koristiti za poboljšanje uvjeta na carinskim terminalima. Isto tako, zakupe koje špediteri plaćaju za kancelarijski proctor u carinskim ispostvama koje su u vlasništvu UIO nisu prihodi koje može korstiti Uprava. Sve prethodno spomenuto su razlozi za rapisivanje Javnog oglasa za carinski terminal za potrebe Carinske ispostave Bijeljina – zaključuje on.

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije