Novi smjer bankarski tehničar u Srednjoj ekonomskoj školi po sistemu dualno stručno obrazovanje uvoden je od ove školske godine, što je potvrđeno i današnjim potpisivanjem Memoranduma o razumijevanju.

Sporazum su potpisali ministar za obrazovanje, nauku i mlade KS Elvir Kazazović, voditeljica programa za edukaciju i stručno usavršavanje predstavništva njemačke privrede u BiH Ramona Neuse, direktorica Srednje ekonomske škole Jadranka Kolar, te direktorica kadrovskih poslova Raiffeisen banke Emina Sarač.

- U ovoj školskoj godini u srednju ekonomsku upisano je već jedno odjeljenje za pomenuti smjer. Na ovaj način nastojimo povezati obrazovanje s praktičnim znanjem, te učenicima osigurati i olakšati prelaz iz škole na tržište rada, dok se nadamo kako će banka dobiti mlade stručne ljude - navela je direktorica Kolar.

Projekt finansira Savezno ministarstvo za privredu i energiju SR Njemačke (BMWi), a podržava ga Asocijacija njemačkih industrijskih i trgovinskih komora (DIHK).

- Ministarstvo je podržalo uvođenje smjera bankarski tehničar i to kroz savjetovanje i podršku kod razvoja nastavnih planova i programa, okvirnog plana praktične nastave u preduzeću kao i nastavnog materijala, dodatnu edukaciju profesora, regulisanu kroz 40-časovnu radnu sedmicu nastavnik - istakao je ministar Kazazović.

Dodao je i kako su odobrili učešće Srednjoj ekonomskoj školi u ovom projektu, te da će priznati diplome za smjer bankarski tehničar, uz pravovremeno izdavanje potrebnih odobrenja, donošenja zakonskih regulativa koje definišu i regulišu dualno obrazovanje.

Planirano je da se od druge do četvrte godine udio praktične nastave u bankama kontinuirano povećava sa dva na tri dana. Pojedinosti se regulišu usklađivanjem Nastavnog plana i programa sa okvirnim planom praktične nastave u preduzeću.

Kako je istaknuto, banka je spremna biti uključena u proces obrazovanja i obuke kroz praktičnu nastavu na period od četiri godine, a preuzimat će učenike drugih razreda na praktičnu nastavu tokom tri godine. Prije zvaničnog upisnog roka u srednju školu, tesirat će znanje učenika iz engleskog jezika i oni će morati uraditi i dva standardizovana psihološka testa, tačnije test nizova, namijenjen mjerenju fluidne inteligencije i upitnik ličnosti BQF, namijenjen procjeni pet faktora osobina ličnosti.

Ukoliko se učenici pokažu izuzetno uspješnim na praksi mogu biti primljeni u radni osnos nakon okončanja obrazovanja, navodi se u sopćenju Vlade KS.