open-navfaktor-logo
search
Željeznice FBiH
Džafić: Voz ne ide do Ploča jer Hrvatska nema interesa da uvede liniju Ploče-Čapljina
Prema nama negoduju putnici, javnost, zašto ne uvodimo međunarodne linije. Odgovor je da nemamo partnera na drugoj strani koji bi to želio, govori Džafić
17.06.2019. u 22:02
get url
text
Talgo voz, Željeznice FBiH
Talgo voz, Željeznice FBiH

Brzi putnički BH voz Željeznica Federacije ni ovog ljeta ne vozi do Ploča i građani se s pravom pitaju zašto i ove ljetne sezone mogu vozom samo do Čapljine, a iz tog mjesta autobusima prema moru. Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH naglašava kako voz ne saobraća do Ploča, jer Hrvatska nema interesa da uvede putničku liniju na relaciji Ploče-Čapljina. Dodaje da ni resorna ministarstva u našoj zemlji nisu zainteresirana da promijene ovu situaciju.

Nemamo partnera na drugoj strani 

- Voz ne ide do Ploča samo zato što Hrvatska nema interesa da uvede putničku liniju na relaciji Ploče-Čapljina, odnosno, da napravimo zajedničku liniju koja je išla do 2010., 2011. godine, a od 2013. godine su kazali da neće više, i ukidaju je. I Željeznice su tu gdje jesu. Prema nama negoduju putnici, javnost, zašto ne uvodimo međunarodne linije. Odgovor je da nemamo partnera na drugoj strani koji bi to želio. Ni resorna ministarstva, krajnje rečeno, neće da rade svoj posao - rekao nam je Džafić.

U Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija smo upitali da li se nešto činilo na ukidanju blokada Hrvatskih željeznica prema Federaciji BiH, odnosno, JP Željeznice FBiH?

- Po pitanjima blokade Hrvatskih željeznica za izlazak na njihove pruge, smatramo da ista ne postoji te da je prijevoz stvar dogovora između preduzeća koje upravlja infrastrukturom i preduzeća koji vrši prijevoz. Pristup željezničkoj infrastrukturi je slobodan uz plaćanje naknade za korištenje infrastrukture i zakupa trase - odgovorio nam je Ismet Demirović, pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija, za željeznički, vodni i kombinirani promet.

Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH se ne slaže s odgovorom koji smo dobili iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.

Enis Džafić

Postoji državni sporazum 

- To nije u nadležnosti dvije državne infrastrukture, i to mogu da demantujem. Ne mogu ja nikako zakupiti trasu kao Željeznice FBiH u Hrvatskoj do Ploča, i da ja plaćam tu naknadu, niti Hrvatski željeznički putnički saobraćaj može zakupiti u Bosni i Hercegovini, i da on uđe sa svojim vozilima. To se mora riješiti na nivou država. Postoji državni sporazum, gdje je rečeno da će biti otvoren saobraćaj do Ploča, odnosno, gore na dijelu Martin Brod - Knin. I oni samo u Hrvatskoj dođu jednostrano i kažu: "Ja više ne želim tu liniju". A mi nemamo alternativu da možemo s nekim drugim zaključiti ugovor na teritoriji Hrvatske, da bismo mogli imati prijevoznike na tom dijelu pruge - reko nam je Džafić.

U Ministarstvu komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine smo upitali da li su tražili objašnjenje od Hrvatske zašto su sve koridore kojima vozovi Željeznica FBiH izlaze na hrvatske pruge blokirali i namjeravaju li te blokade povući, međutim odgovor nismo dobili. Također se u ovom ministarstvu nisu udostojili da nam odgovore koliko je našoj zemlji takvim blokadama naneseno finansijske štete.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.