- Prema instrukciji Reisu-l-uleme, a na osnovu saznanja da odredi EUFOR-a u Bosni i Hercegovini obilaze teren i zakazuju sastanke s imamima bez prethodne najave reisu-l-ulemi, muftiji ili glavnim imamima. Slični takvi susreti posljednjih dana u Goraždu su uznemirili naše imame, jer su postavljena neuobičajena i provokativna pitanja. Obzirom na to da Islamska zajednica ima uspostavljen sistem koordinacije, nalaže se glavnim imamima u BiH da svim imamima prenesu da se na takve pozive ne trebaju i ne smiju odazivati bez odobrenja glavnog imama i muftije na terenu. Potrebno je da hitno poduzmete sve radnje - navodi se u instrukciji koju je potpisao dr. Samed Omerdić, rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje pri Muftijstvu sarajevskom, piše Stav.

Zvanično nije saopćeno kakva su pitanja postavljana imamima i iz kojih razloga, a neslužbeno iz Stava saznaju da su ispitivani o ličnim navikama.

S ciljem zastrašivanja i hapšenja, u prethodnom, socijalističkom sistemu upražnjavale su se slične metode, čiji je rezultat obično bio kažnjavanje imama. U to su vrijeme, nakon Drugog svjetskog rata, doneseni različiti zakonski okviri koji su u nezavidan položaj dovodili službenike Islamske vjerske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Islamska zajednica je danas samostalna u određivanju svojih ciljeva i uređivanju djelatnosti, organizacije, pravnih akata, izbornog postupka te u stjecanju imovine i njezinom upravljanju.

- U tumačenju vjere i izvršavanju ibadetskih islamskih dužnosti u Islamskoj zajednici primjenjuje se maturidijski akaid i hanefijski mezheb - navodi se na zvaničnoj stranici Islamske zajednice BiH, podsjeća Stav.

Inače, u Ustavu IZ BiH stoji da su "odlukama Berlinskoga kongresa iz 1878. godine, sadržanim u Ugovoru, kojim se muslimani priznaju kao posebnost a islam kao vjera, i kojim se garantiraju osnovna ljudska, građanska i vjerska prava, čime se islam stavlja u istu ravan sa kršćanstvom i židovstvom u Evropi, kako slijedi:´Razlike u vjeri i vjeroispovijesti neće moći da budu smetnja da neko iz tog razloga bude isključen ili spriječen da uživa svoja građanska ili politička prava...".

Dakle, imami imaju slobodu na javno vršenje obreda, ali i edukaciju i obrazovanje.

Pitanja i ispitivanja o vjeroispovijesti i vjerskom djelovanju u većini evropskih država su nepoželjna.

Iz EUFOR-a se ovim povodom još uvijek nisu oglasili, navodi Stav.