open-navfaktor-logo
search
Dom zdravlja KS
Imaju li odsutni ljekari u Sarajevu zamjenu ili se njihovi pacijenti vraćaju iz ambulanti bez usluge?
Redakciji Faktora požalilo se nekoliko građana Sarajeva jer im nije pružena zdravstvena usluga. Naime, događa se da ljudi budu vraćeni iz ambulante porodične medicine ukoliko je njihov ljekar odsutan, recimo na bolovanju. Arman Šarkić, portparol Javne ustanove Dom zdravlja Kantona Sarajevo kaže kako oni već duže vrijeme rade sa manjkom kadra, ali da se ipak ne smije dogoditi da zdravstveni osiguranik bude vraćen.
18.01.2022. u 20:36
get url
text

Neće da im otvore bolovanje

- I suprug i ja smo pozitivni na koronavirus. Da bi nam bilo otvoreno bolovanje potrebno je da to učini naš ljekar porodične medicine, međutim doktorica je na bolovanju, a tokom naših pozivanja ambulante u naselju Hrasno, nam je rečeno da nam niko drugi ne može otvoriti bolovanje. Pa zar je takvo što moguće? Šta mi sada da radimo? Više niko neće ni da nam se javi na telefon - ispričala nam je ogorčeno stanovnica Sarajeva.

Obratio nam se i stariji Sarajlija koji nije mogao dobiti uputnicu za očni pregled.

- Imam glaukom od kojeg se može oslijepiti i ja imam periodične kontrole kod očnog ljekara. Kada god odem u ambulantu na Alipašinu polju u B fazi, gdje živim, da me naruče kod mog ljekara, kažu da on nije u smjeni, ili da je na bolovanju i ne upućuju me na drugog ljekara, niko ih ne može zamijenti. Zar ne bi trebalo da ljekari imaju zamjenu? - ispričao nam je on.

Arman Šarkić portparol JU Dom zdravlja KS kaže kako su već dugo vremena kadrovski opterećeni ali naglašava kako se ne smije dogoditi da ljudi ostanu bez zdravstvene usluge.

- Nama je sa jučerašnjim danom 78 ljudi bilo na bolovanju. I naš kadar se na dnevnoj bazi razbolijeva. Omikron je jedna velika virulentnost, ali mi pokušavamo internim reorganizacijama koliko god možemo da omogućimo uslugu. Jeste moto porodične medicine sveobuhvatnost i dostupnost, ali u okvirima pandemije je vrlo teško nekada na dnevnoj bazi odgovoriti izazovima.

Ljudi sa ljekarima mogu komunicirati telefonski, mailovima, pozivnim centrom. Suštinski, niko ko je osiguranik ne smije ostati bez zdravstvene zaštite. Iako imamo desetkovan kadar, jednostavno trudimo se da niko ne ostane bez zdravstvene zaštite. Ovo se naročito odnosi na hronične bolesnike i akutne. To se tretira odmah sa terapijom - govori Šarkić.

Zašto se ne javljaju u pozivnom centru

Dodaje da na žalbe reagiraju po konkretnom slučaju.

- Inače svi hladni programi se, kada je pandemija, stavljaju po strani. Sve što ne ugrožava zdravlje se može staviti po strani. A što se tiče žalbi, treba nam ime, prezime, lokalitet da bismo mi mogli reagirati - govori Šarkić.

Upitali smo zašto se pacijentima rijetko javlja osoblje u jedinstvenom pozivnom centru.

- Mi smo vratili u te centre stare kapacitete. Oni su bili reducirani dok je pandemijska kriva zaravnjena. Prije par dana smo vratili pozivni centar sa svim izlaznim telefonskim linijama. Zadužili smo glavne sestre da to provjeravaju - kazao nam je Šarkić. 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.