open-navfaktor-logo
search
Kultura na ulice
Mustafić besramno obmanjuje javnost i brine se za svoju poziciju: Najavljivali performans, sad nemaju ništa s tim?
Dino Mustafić, direktor Narodnog pozorišta u Sarajevu, oglasio se danas u vezi sa spornim performansom izvedenim na platou ispred ove teatarske kuće u subotu u poslijepodnevnim i večernjim satima. Nakon burnih reakcija javnosti, sada se svi ograđuju od te izvedbe u centru Sarajeva, iako su je netom prije najavljivali. Ograđuje se i Mustafić kojem samo koji dan ranije nije bilo sporno to što se ovaj performans povezuje sa Narodnim pozorištem. 
27.06.2022. u 18:31
get url
text

Direktor Narodnog pozorišta, u čijoj organizaciji se realizira program "Kultura na ulice", sada tvrdi da ta kulurna institucija, on i program "Kultura na ulice", koji sponzorira i Vlada Kantona Sarajevo, nemaju baš nikakve veze sa spornim performansom čiji dio su bili i obnaženi glumci. 

Performans je organizovan kao dio internacionalnog Art Festivala Zvrk, a s obzirom da se dogodio baš u vrijeme kada Narodno pozorište organizira program "Kultura na ulice", mnogi su povezali performans sa ovim projektom čiju organizaciju potpisuje pozorište, glasi objašnjenje. Mustafić za Klix kaže da Narodno pozorište Sarajevo nije u saradnji sa Festivalom Zvrk, te da zbog svoje umjetnički-autonomne cjeline nije profil programa "Kultura na ulice".

- Performans "Together" međunarodnog plesnog Festivala Zvrk nije u našem programu "Kultura na ulice" jer mi program najavljujemo mjesec dana unaprijed. U tom programu su sadržaji koje mi produciramo, kreiramo i potpisujemo autorski. To je ideja i sadržaj tog programa, domaći umjetnici. Kako smo izašli sa sadržajima vani i samo noć prije imali spektakularnu izvedbu Kose, mnogi povezuju svaki program sa ovom manifestacijom. Mi nismo ni sa logom, niti znakom prisutni na međunarodnom festivalu Zvrk koji je umjetnički autonomna cjelina i kao takav nije profil našeg programa - objašnjava Mustafić. 

Ova priča direktora Mustafića još bi i držala vodu da Festival Zvrk, a i Narodno pozorište, nisu najavljivali performans i suradnju. Međutim, kada su reakcije građana ekalirale i kada su shvatili razmjere onoga šta su napravili, počeli su se ograđivati svi redom - Vlada Kantona Sarajevo, političari i vladajuće stranke, pa i Narodno pozorište koje je sa društvenih mreža brisalo objave koje najavljuju performans. 

 

 

Najava performansa i saradnje programa "Kultura na ulice" i Festivala Zvrk "preplavila" je između ostalog i medije proteklih dana kada se baš niko od onih koji se sada ograđuju od svega nije ograđivao. 

 

Osim toga, Mustafić licemjerno poručuje da će "kao umjetnik uvijek braniti umjetničke slobode". Zašto se onda ograđuje od performansa i zašto negira bilo kakvu povezanost sa Festivalom Zvrk, zašto je Narodno pozorište brisalo najavu sa društvenih mreža? Bit će ipak da je Mustafić spreman braniti samo svoju poziciju.

Da stvar bude još apsurdnija, Mustafić kaže da lično nije gledao performans, ali vjeruje direktorici Festivala Zvrk Jasmini Prolić da nije bila upoznata sa sadržajem i da je to znala, promijenila bi lokaciju održavanja.

Mustafić kao iskusni reditelj bi trebao znati, što vjerovatno i zna, da su organizatori bili obavezni upoznati se sa sadržajem predstave / performansa te da su uostalom morali imati dozvolu za izvođenje na javnoj površini, što nisu imali. 

VEZANI TEKST - Dokaz da je Vlada KS obmanjivala javnost i da sporni performans jeste bio dio njihovog projekta

Sve predstave (performansi) se snimaju na prvoj generalnoj probi ili na prvom premijernom izvođenju, a snimci osim za arhivu, postoje i kako bi se slali na različite festivale, pred selektore i organizatore, koji nakon što ih pogledaju, prave program, odnosno, tako odlučuju koga će pozvati ili ne. Naravno, da bi bili sigurni koga pozivaju, kakvu ideju umjetničkog projekta podržavaju. Dakle, to što direktorica navodno nije znala kakav je sadržaj performansa uopće ju ne opravdava, naprotiv. 

No Mustafić je u nedostatku argumenata pribjegao demagogiji, pa tako kaže "da ne može pristati na to da političari određuju šta je prava umjetnost". Niko od političara, podsjećanja radi, nije određivao da li je nešto "prava umjetnost" ili nije, već se ovdje naprosto radilo o kršenju Zakona o javnom redu i miru (pa i seksualnom uznemiravanju prolaznica) u skladu s kojim obnažena tijela na ulici, u ovom slučaju trgu, nisu dozvoljena. Za izvedbu na javnoj površini nije postojala dozvola nadležnih organa.

Mustafić sve pripisuje predizbornoj kampanji. 

- Ne razumijem taj jezik ma koliko znam da je to sve i predizborna kampanja, ali i vrlo opasna tendencija cenzure koja danas smjenjuje nekog direktora pozorišta, a već sutra zatvara to isto pozorište ili uređuje program - kaže on. 

Dakle, po Mustafićevoj logici organizatori Festivala i performansa "nisu znali" njegov sadržaj, pa se tako moglo desiti i da na javnom mjestu imamo otvorenu promociju fašizma, ali bi protivljenje tome bila cenzura?!

Interesantno je da je ovog puta spomenuo "smjenu direktora nekog pozorišta" dok je koliko jučer odjekivalo njegovo šutanje na najave moguće smjene direktora sarajevskih pozorišta Aleša Kurta i Emira Hadžihafizbegovića. Ali njih će možda smjenjivati vlast - Trojka, koja je Mustafića postavila za direktora, pa to izgleda nije isto!

 

 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.