Prvi put
Naučnici primili radiosignale iz galaksije udaljene skoro devet milijardi svjetlosnih godina
Naučnici su primili radiosignal iz galaksije udaljene devet milijardi svjetlosnih godina od Zemlje, što je prvi put da je signal ove vrste otkriven s tako velike udaljenosti.
23.01.2023. u 22:36

U ovom otkriću koje bi moglo dovesti do toga da naučnici saznaju više o ranim godinama svemira, signal je detektovan jedinstvenom talasnom dužinom poznatom kao "linija od 21 centimetar" ili "vodonička linija", prenosi Unilad.

S obzirom na to da je vodonik rasprostranjen po svemiru, to je način na koji naučnici mogu mapirati i identificirati lokaciju galaksija. Astronomi koriste radio teleskope da "pokupe" signale talasne dužine linije od 21 centimetar za mapiranje svemira.

Ovu talasnu dužinu navodno emituju neutralni atomi vodonika, objavio je Space.com u petak, 20. januara.

Naučnici u Kanadi i Indiji su snimili signal iz "galaksije koja stvara zvijezde" s prilično komplikovanim imenom, SDSSJ0826+5630, pomoću ogromnog teleskopa u Indiji. Istraživači su koristili Giant Metrewave radio teleskop.

Donedavno, radio talasi dužine 21 cm su snimani samo iz obližnjih galaksija.

- Galaksija emituje različite vrste radiosignala. Do sada je bilo moguće uhvatiti samo ovaj signal iz obližnje galaksije, ograničavajući naše znanje na one galaksije bliže Zemlji - kazao je autor i postdoktorski kosmolog Arnab Chakraborty sa Odsjeka za fiziku Univerziteta McGill.

Ovo je prvi put da je signal ove vrste otkriven sa tako velike udaljenosti. Signal je emitovan kada je 13,8 milijardi godina star Mliječni put, gdje se nalazi Zemlja, bio star samo 4,9 milijardi godina, navodi se u izvještaju pozivajući se na istraživače.

Nevjerovatno otkriće objavljeno je prošle sedmice u časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society Journal.

Istraživači su bili u mogućnosti da izmjere fas sastav daleke galaksije iz koje je signal došao zahvaljujući samom signalu. Otkrili su da je atomska masa sadržaja fas u udaljenoj galaksiji skoro dvostruko veća od mase zvijezda koje su nama vidljive. Signal je veliko otkriće koje pomaže naučnicima da shvate kako zvijezde i galaksije evoluiraju.