Osim početka obilježavanja službenih vozila institucija Bosne i Hercegovine, predloženim novim pravilnikom predviđeno je povećanje iznosa za nabavku vozila niže klase s 30.000 KM na 45.000 KM uz obrazloženje rasta cijena, mada su one rasle za sve klase vozila.
Finansijski efekat novog pravilnika o službenim vozilima, kojeg je predložilo Ministarstvo finansija i trezora Bosne i Hercegovine, je 15,69 miliona KM, što znači da košta 1,1 milion KM više u odnosu na postojeći pravilnik i to najviše upravo zbog povećanja limita kupovine vozila niže klase.
Nekim institucijama je odobreno povećanje broja službenih vozila za jedno vozilo, nekim je odobrena promjena klase, a nekim je zahtjev za povećanje broja vozila ocijenjen neopravdanim poput Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine.
Uz prijedlog novog pravilnika data je i tabela, odnosno pregled službenih vozila po institucijama BiH.
Prema tabeli, funkcioneri na nivou BiH i ostali koji imaju pravo da ih koriste imaju na raspolaganju 248 službenih vozila ukupne vrijednosti od skoro 15,7 miliona KM.
Najviše je vozila iz klase "niža srednja" (91) i "srednja" (80), dok onih iz niže klase, čiji je limit nabavke povećan, ima 64.
Tu je i 11 vozila više srednje klase, a "samo" su ukupno dva vozila visoke klase i oba su u Generalnom sekretarijatu Vijeća ministara BiH.
- Korištenje vozila visoke klase dozvoljeno je isključivo za potrebe predsjedavajućeg Vijeća ministara Bosne i Hercegovine – piše u pravilniku.
Prema pravilniku, razlika među klasama je u cijenama, a i onima koji ih koriste. Niža je do 45.000 KM, niža srednja je do 60.000 KM, srednja do 70.000 KM, viša srednja je do 130.000 KM, a visoka do 160.000 KM.
Višu srednju klasu koriste ministri, predsjednik Suda BiH i glavni tužilac BiH. Srednju i niže srednju koriste zamjenici ministara, rukovodioci institucija, sekretari ministarstava i šefovi kabineta ministara, a ona niže srednje i niže klase koriste zamjenici i pomoćnici rukovodioca koje na mandat imenuje Vijeće ministara BiH.
U ovaj pregled službenih vozila nisu uvrštena ona Predsjedništva Bosne i Hercegovine, Ustavnog suda Bosne i Hercegovine, Obavještajno-sigurnosne agencije i Ureda za reviziju institucija Bosne i Hercegovine, koji moraju donijeti svoje pravilnike.
Tu nisu uračunata ni donirana vozila, a ni ona vozila specijalne namjene poput terenskih, vojnih, dostavnih..., od kojih su neka, kako su ranije ukazivali državni revizori, koristili upravo rukovodioci.
U nastavku je pregled službenih vozila po institucijama BiH.