open-navfaktor-logo
search
Istraživačka priča
Novinarka "upala" u call centar Vučićevog SNS-a: Agencija za hostese, kupovina glasova i milioni u kešu
Skriven od javnosti, u blizini Luke Beograd, nalazi se veliki call centar. Odatle, više od 100 ljudi svakodnevno poziva građane i pita ih da li će glasati za Srpsku naprednu stranku na predstojećim izborima u Srbiji. 
29.11.2023. u 15:11
get url
text

Iza svega se krije dobro organizovana grupa, a način na koji rade baca sumnju na kupovinu glasova i novac iz crnih fondova. Svemu je iz prve ruke svjedočila novinarka CINS-a koja je nakratko bila dio ove grupe.

Sve počinje porukom. Da biste uopće počeli da radite u call centru potrebno je da vas neko preporuči. Zato je i novinarka CINS-a, da bi je preporučili, poslala poruku sa imenom, prezimenom i brojem telefona. Samo dan kasnije, ubačena je u WhatsApp grupu sa nazivom CALL CENTAR 2023 i zastavom Srbije.

Sredinom novembra, kada se sve ovo dešavalo, grupa je brojala nešto manje od 350 ljudi. Ona je služila da se organizuje rad onih koji će svakodnevno zvati građane i pitati ih da li će glasati za Srpsku naprednu stranku (SNS).

U grupi nije bilo nikakvog dopisivanja između samih članova, već su mogli da pišu samo administratori. Prva poruka je stigla sa broja telefona sa nazivom M&J Lady Hostese.

- S obzirom da ima dosta novih članova, početak vaših radnih dana bit će od ponedjeljka 20.11.2023 - pisalo je, uz informaciju da će rasporedi biti javljeni naknadno.

M&J Lady Hostese je zapravo agencija za hostese i, kako se navodi na njihovom sajtu, vode je sestre bliznakinje Milena i Jelena Marković. Njih dvije imaju više firmi sa ovim nazivom, ali su one ili obrisane ili je njihov rad privremeno prekinut.

Informacije sa sajta M&J Lady agencije; foto:mjlady.com

Ova agencija inače već godinama organizuje hostese za promocije, korporativne događaje, sajmove, televizijske reklame. Organizacija call centra SNS-a nigdje se ne pominje

Prema informacijama koje je CINS dobio od izvora koji je upoznat sa radom call centra, posao je na isti način bio organizovan i prošle godine. Međutim, to se nigdje ne spominje u finansijskom izvještaju o troškovima izborne kampanje SNS-a za prošlu godinu.

U subotu, 18. novembra, sa ovog profila je stigla još jedna poruka.

- Polako spakujte raspored, nemojte me odmah bombardovati porukama. Imate cijeli dan da razmislite o rasporedu - napisala je i dodala da će rad biti organizovan po smjenama. U svakoj smjeni po 73 osobe.

Tada je grupa otključana i krenula je "poplava" poruka. Ljudi su počeli da pišu kojih dana i koje smjene žele da rade. Grupa je ponovo zaključana, a sa profila M&J Lady Hostese poslato je "pravim vam raspored".

Postoji samo jedan mali uvjet

U nedjelju je novinarka CINS-a saznala kojih dana radi i koje su njene smjene. Trebalo je da počne već u ponedjeljak. Prva smjena je trajala od deset ujutru do pola tri popodne, a druga od pola četiri do osam uveče.

Sa smjenama, u grupi su poslati i brojevi takozvanih supervizora, osoba koje nadgledaju rad drugih u call centru, vode evidenciju dolazaka i pauza. Članovima grupe, među kojima je bila i novinarka, rečeno je da se od njih očekuje kolegijalnost i da reaguju ispravno ukoliko ih supervizori opomenu.

Ipak, to nije bilo sve. Oko pola deset uvečer, novinarki CINS-a je zazvonio telefon. Na ekranu je bilo ispisano M&J Lady Hostese. Ne znajući da priča sa novinarkom, ženski glas sa druge strane je objašnjavao uvjete rada od kojih se jedan posebno isticao, navodi se u priči koju možete pročitati na CINS. 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.