open-navfaktor-logo
search
Tragikomedija
Šteta je što ministar Šteta nije pitao premijere: Konaković je imao "eksperta", a Forto "rješenja" za GRAS
Vlada KS na čijem je čelu bio Štetin partner iz šestorke Konaković, povećala je privremenom upravniku Harisu Gušiću plaću za 30 posto, te naređeno da se ovako uvezan iznos isplati retroaktivno
04.12.2019. u 20:07
get url
text

Šta su građani Kantona Sarajevo u današnjem direktnom TV prijenosu "Nadreality showa" iz sale u zgradi u sarajevskoj ulici Reisa Džemaludina Čauševića, u kojoj se održavaju sjednice Kantonalne vlade novoga saznali. To, da ama baš ništa u proteklih godinu dana nije urađeno da se život svih nas koji bitišemo u ovom kantonu poboljša.  

Slušali su građani razne žalopojke premijera Edina Forte i ministara, osim konkretnih pomaka i rješenja. Kritika za kritikom, tužilaštva, krivične prijave....dobro..i? Jel' nam bolje? Nije.

Između ostaloga, ministar saobraćaja Adnan Šteta otkrio je toplu vodu. GRAS posluje negativno od 2000. godine i najveći je dužnik PDV-a u državi! Građani to valjda nisu znali, ili ministar i "šestorka" podcjenjuju 400.000 ljudi od kojih dobar broj prati sva zbivanja, pa i to ko duguje državi najviše PDV-a. Uostalom, taj podatak nije nikakva tajna, jer UIOBiH svakog mjeseca objavljuje liste dužnika. I iz godine u godinu GRAS drži neslavno prvo mjesto. 

-Ukupne tužbe radnika su u visini od oko 65 miliona KM, a GRAS je tužio Kanton Sarajevo za 123 miliona KM - kazao je Šteta, ne otkrivajući nam ništa novoga.

Istakao je kako se radi na plaćanju dugovanja (što je valjda logično), da je plaćen PDV i porez za ovu godinu ( i to je valjda obaveza), da se nabavljaju vozila ( ovo je ipak neki futur), te da se radi na ozbiljnoj rekonstrukciji firme ( ma šta to značilo). 

-Od novog rukovodstva GRAS-a koje će bit imenovano u naredni mjesec tražit ću da poduzmu sve radnje i provjere šta se radilo u proteklih 19 godina. Od istražnih organa tražit ću da provjere sve navode - istakao je ministar Šteta.

Šteta je što ministar Šteta nije na današnju sjednicu pozvao aktuelnog predsjedavajućeg Skupštine KS Elmedina Konakovića, čovjeka koji je tri godine bio kantonalni premijer i koji je "rješavao problem GRAS-a imenujući eksperta i vrhunskog stručnjaka Harisa Gušića na mjesto privremenog upravnika“.

Indikativna je i šutnja aktuelnog premijera Forte, koji je čak snimio i video spot  za kampanju 2014. godine, u kom je dao predizborno obećanje i poručio građanima: "Imamo rješenje za GRAS".  Evo punih pet godina prođe, a rješenja ni na vidiku. Dvije godine poslije, zastupnik Forto pisao je o problemu GRAS-a na svom blogu, a sada kao premijer se ušutio i ostavio da svu štetu riješi ministar Šteta.

  Na blogu, 9. decembra 2016. godine pod nazivom "Zapis sa Skupštine: Liječenje GRAS-a", zastupnik Forto pomno je analizirao stanje u ovom javnom kantonalnom preduzeću. Dakle, sve je znao, ali šta je u proteklih godinu poduzeo da se GRAS-u pomogne, ako nam je prije pet godina poručivao da "imamo rješenje". 

Mogao je i Konaković Šteti pomoći jer se razumije u sve, od operacija iščašenja kukova, preko visokog obrazovanja, pa do GRAS-a, vodovodnih cijevi...

Prije samo dvije godine kada je njegovom odlukom Gušić imenovan, najavio je Konaković građanima da na čelo GRAS-a dolazi vrsni ekspert koji će riješiti sve probleme i spasiti GRAS.

Gušić je tada najavio 45 mjera kojima će popraviti stanje javnog gradskog prijevoza. Jedino što je uradio konkretnog bilo je pranje tramvaja, povećanje cijena karata u "komercijali", nametanje kupovine kupona vozio se ti ili ne gradskim prijevozom, i što je zabranio da bilo ko izgovori riječ koja počinje na slovo "s"- stečaj.  

Šteta je što ministar Šteta prije današnjeg tugaljivog solo nastupa na sjednici Vlade nije pitao Konakovića, zašto je još u vrijeme kada je bio šef Kluba zastupnika SDA (2010-2014) u saradnji sa pojedinim sindikalistima iz GRAS-a spriječio donošenje novog zakona o javnom gradskom prijevozu, koji je predlagao tadašnji ministar saobraćaja Jusuf Bubica.

Tada je podsjećamo ministra Štetu (koji se trebao malo bolje informisati), dug GRAS-a bio nekoliko desetaka miliona maraka manji nego li danas i pitanje je da li bi u ovom kantonalnom javnom preduzeću bilo ovako haotično stanje da je taj zakon tada usvojen.

Zaboravio je danas ministar Šteta osvrnuti se i na revizorski izvještaj o GRAS-u, i to da je "premijer Konaković" povećao platu "ekspertu Gušiću".   

Ured za reviziju institucija Federacije Bosne i Hercegovine dao je negativnu ocjenu  Izvještaju o finansijskoj reviziji GRAS-a za 2018. godinu.

Vlada KS na čijem je čelu bio Štetin partner iz "šestorke" Konaković, povećala je privremenom upravniku Harisu Gušiću plaću za 30 posto, te naređeno da se ovako uvezan iznos isplati retroaktivno.

Revizori su konstatovali da je privremeni upravitelj imenovan rješenjem Vlade Kantona Sarajevo od 8. juna 2017. godine, na period od tri mjeseca.

-Plaća privremenog upravitelja prvobitno je ugovorena u iznosu od 2.579 KM, a po usvajanju Izvještaja o radu Društva za period od 1. juna do 31. decembra 2017. godine uvećana je za 30 posto. Vlada Kantona Sarajevo je 5. februara 2018. godine dala prethodnu saglasnost na Zaključak privremenog upravitelja o povećanju plaće. Uvećanje od 30 posto obračunato je i isplaćeno retroaktivno za period juni - decembar 2017. godine, a dalje je plaća isplaćivana u uvećanom iznosu- navodi se u izvještaju.

Revizori navode da je najviša plaća isplaćena u GRAS-u u 2018. godini plaća privremenog upravitelja u iznosu od 3.572 KM, najniža iznosi 539 KM, dok je prosječna plaća iznosila 964 KM.

Gušić za vrijeme svog mandata, prema procjenama revizora, nije uspio sanirati GRAS.

A evo još jednog podsjećanja na Konakovićeve izjave o Gušiću, zbog kojih je baš šteta što ga ministar Šteta nije pozvao danas da bude uz njega.

Konaković je u junu 2017. godine rekao da je to posljednji pokušaj da se GRAS spasi od stečaja, te da firmama poput GRAS-a "sami ne mogu pomoći ni Houdini ni Coepperfield", ali da je Gušić najbolji izbor.

-Magistar je nauka, ima bogato iskustvo, nije nikada bio direktor, ali je rukovodio kompanijama koje se bave transportom i organizacijom prijevoza u Luksembrugu, Dubaiju i Francuskoj. Svidjele su nam se neke stvari. Na pitanje koje bi bili njegovi prvi potezi kazao je da treba vratiti povjerenje u GRAS, da radnici GRAS-a trebaju biti nasmijani prema svojim klijentima, da autobusi i tramvaji trebaju biti čisti, oprani i uredni i da se zna šta ko radi. Proveo je neko vrijeme u preduzeću radeći na analizi stanja, ima dovoljno informacija i ima dovoljno znanja. Vjerovatno nije svjestan specifičnosti GRAS-a, ali mi jesmo i pomoći ćemo mu da povuče prave poteze kako bi smanjio gubitke na mjesečnom nivou- kazao je tada Konaković za medije.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.