Zima donosi kraće dane, maglu vjetar, snijeg, niske temperature, a bilans svega toga je prehlada, infekcija, antibiotici. Viševjekovno iskustvo i naučna istaživanja se podudaraju u tvrdnjama da bijeli luk deluje protiv bakterija, gljivica, virusa, parazita.

Narandže su bogate antioksidansima, vitaminom C i A, folnom kiselinom, kalijem, kalcijem i vlaknima, a ima malo kalorija i ne sadrži zasićene masti i holesterol, pa su time odličan izbor za međuobrok. I kiseli kupus sa malo maslinovog ulja jača imunitet i odličan je izbor. Bitno je da kupus ne bude preslan, zato ga obavezno malo properite, naročito ako imate problem sa visokim pritiskom.

Maslinovo ulje smanjuje učestalost oboljenja srca i dijabetesa i sprečava gojaznost, ima najveći sadržaj mononezasićenih masnih kiselina i polifenola – antioksidanasa, pa se preporučuje unošenje bar jedne kafene kašike maslinovog ulja dnevno.

Kefir, kao fermentisani mliječni prizvod, pomaže našem organizmu da lakše apsorbuje sve hranjive sastojke, pa je također odlična preporuka za sve koji žele hranljiv, ali lako svarljiv obrok. Bogat je vitaminima B1 i B2, kalcijumom, folnom kiselinom, magnezijumom i vitaminom A, sadrži triptofan – esencijalnu aminokiselinu koja opušta mišiće, pa je zato idealna hrana nakon treninga.

Mnogi tokom zimskih mjeseci nabace nekoliko suvišnih kilograma. Sa manje sunca naš organizam proizvodi manje vitamina D i mi smo sve depresivniji, pa lakše potežemo za hranom. Po lošem vremenu se i manje krećemo, manje vježbamo, a nosimo i više slojeva odjeće koji nam pomažu da lako sakrijemo dobijene kilograme.

Olako mislimo da ćemo se viška kilograma brzo riješiti kada krenu lijepi dani i mi se malo više aktiviramo. Ipak, istraživanja ukazuju da tokom godina sve teže gubimo tih par kilograma koje smo nakupili tokom zime. I zato je važno redukovati način ishrane tokom zime. Ono što mnogi ne znaju a može da obraduje je da ćete lakše smršati ako uvedete redukciju u ishrani tokom zimskih mjeseci.

Hladnoća i niska temperatura troše dodatne kalorije na zagrijavanje našeg tijela, prosto teže je dostići obaveznih 37 stepeni unutar nas ako je spoljašnja temperatura u minusu. Aktiviraju se smeđe masne ćelije koje pojačavajući svoj metabolizam troše dodatu energiju i, ako manje jedete, tope neželjene naslage.