open-navfaktor-logo
search
Demantij
ZZOKS: Privatni interesi pojedinaca neće vladati Zavodom, u isključivom fokusu su nam osiguranici
Nakon što je Faktor jučer objavio tekst pod naslovom "Je li propala Vranićeva reforma: Zašto su privatne ordinacije obustavile preglede pacijenata", u kojem je prim. dr. Mirsad Đugum, vlasnik Poliklinike Atrijum, "prozvao Zavod zdravstvenog osiguranja (ZZO)KS da privatnim ustanovama nije platio zdravstvene usluge pružene pacijentima u oktobru i novembru prošle godine", zatražili smo pojašnjenje i iz Zavoda.
22.03.2023. u 14:08
get url
text

No, umjesto toga, iz ZZOKS stigao je demantij i u kojem su, kako su naveli iz Zavoda, ujedno i odgovori na pitanja novinara Faktora. 

 - Iskazujemo nezadovoljstvo zbog neistinosti iznesenih u članku, a posebno zbog povrede novinarske etike, imajući u vidu da od Zavoda, kao druge strane, nije traženo očitovanje niti data mogućnost da se oglasi po pitanju objave koja je postavljena na Vašem web portalu, usljed čega tražimo da ovaj demantij u cijelosti i bez intervencija objavite na identičan način kao i izvorni tekst.

Institucija od iznimnog javnog značaja

Ne pokušavajući ni na koji način da se uplićemo i utječemo na neovisnost i uređivačku politiku Vaše kuće objavljeni članak smatramo suprotnim pravilima i principima objektivnog izvještavanja, a posebno suprotnim odredbi čl. 7 Kodeksa za štampane i online medije u BiH. Naime, pomenuta odredba propisuje da "Novinari i urednici ne smiju prikrivati i/ili zadržavati važne informacije čije bi objavljivanje moglo materijalno utjecati na tumačenje objavljenog izvještaja i razumijevanje kod čitalačke publike", kao i da su "Urednici i novinari dužni su da prenesu stavove svih učesnika u nekom događaju odnosno svih zainteresiranih strana", a po potrebi i mišljenja eksperata koji nisu involvirani u događaj, nemaju direktni interes ili nisu povezani s akterima događaja.

Iako ste nakon objavljivanja članka poslali upit Zavodu, na kojeg odgovaramo u okviru ovog demantija, novinarska etika i principi objektivnog izvještavanja obavezivali su vas da to učinite prilikom "kreiranja" izvorne priče, kako bi čitalačka javnost istovremeno imala pravo da čuje obje strane, a ne tek nakon što izgradi svoje mišljenje na osnovu jednostrano prezentovane informacije.

VEZANI TEKST - Je li propala Vranićeva reforma: Zašto su privatne ordinacije obustavile preglede pacijenata

Objavljivanjem teksta kako je to urađeno, osim što je prekršen Kodeks, potpuno neprimjereno je institucija od iznimnog javnog značaja poput Zavoda zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo, stavljena u negativan kontekst, klasičnim iznošenjem neistina i potpuno netačnih informacija – navode iz ZZOKS.

IZ ZZOKS "skreću pažnju na činjenicu da je, u skladu sa zakonskim propisima, ali i Ustavom Kantona Sarajevo, Ministarstvo zdravstva KS kreator zdravstvene politike, a Zavod istu provodi".

- Pogrešna je, nepotpuna i netačna informacija da se ne vrše refundacije novca za usluge pružene od strane privatnih zdravstvenih radnika, kao i da Zavod ima određena dugovanja po tom osnovu. Naime, Ministarstvo zdravstva KS je donijelo Pravilnik o zdravstvenim uslugama za koje se ne može kreirati lista čekanja u KS. Navedenim Pravilnikom propisane su usluge i procedura po kojom se za određene usluge može izvršiti refundacija pacijentu/osiguraniku, odnosno privatnom zdravstvenom radiku. Imajući u vidu da su pravila za refundaciju postavljenja vrlo rigorozno, a Zavod je dužan pridržavati ih se, sva odbijajuća rješenja koja su donesena, zasnovana su isključivo na odredbama Pravilnika. Zavod je uložio napore da pouči osiguranike o proceduri, te je putem web stranice, u vrijeme kada je Pravilnik stupio na snagu, postavljena obavijest o istom, a tekst Pravilnika dostupan je takođe na stranici Zavoda. Zavod nema dugovanja prema bilo kojem subjektu, a nikako ne može snositi odgovornost za nepriznavanje troškova koje su dostavile određene private zdravstvene ustanove, pa i ustanova sa čijim ste predstavnikom obavili razgovor. Zakonito postupanje je obaveza koju imamo svi i ne postoji mogućnost da pravila i procedure koje propišu nadležni organi, u ovoj situaciji Ministarstvo, primjenjujemo djelimično i selektivno – navode iz ZZOKS i dodaju:

- Pored refundacija koje vrši prema Pravilniku, kada su zahtjevi za refundaciju uredno podneseni, Zavod na dnevnom nivou vrši i refundacije osiguranim licima za zdravstvene usluge koje su im pružene kod privatnih zdravstvenih radnika, a koje ugovorne zdravstvene ustanove nisu pružile ili su zakazani za uslugu sa periodom čekanja dužim od 90 dana. U namjeri da osiguranicima osigura bržu, dostupniju, kvalitetniju i pouzdaniju uslugu, Zavod će kroz elektronsko naručivanje pacijenata, putem informacionog sistema, omogućiti jasan uvid u liste čekanja, nadzor i kontrolu naručivanja pacijenata, kao i analize stvarnih potreba za dodatnim ugovaranjima.

Između ostalog, postavili ste i pitanje zašto Zavod "neće da raspiše javne pozive i da pacijenti sami odluče hoće li se liječiti u javnim ili privatnim ustanovama pod istim uvjetima", što nije tačno. U ovom momentu, Zavod ima zaključene ugovore za pružanje usluga porodične medicine sa zdravstvenim ustanovama u javnom i privatnom vlasništvu, pa tako i sa poliklinikom u vlasništvu dr. Đuguma, koji se pojavljuje u naslovnom tekstu. Također, za dijagnostičke procedure, Zavod je tokom 2022. godine raspisao javni poziv, a u momentu pisanja ovog demantija već su obavljene potrebne predradnje (iako Finansijski plan još uvijek nije usvojen) za raspisivanje novog javnog poziva, podaci potrebni za sačinjavanje liste usluga za koje će se raspisati javni poziv su dostavljeni Ministarstvu zdravstva KS od kojeg je tražena dostava liste, shodno čemu će Zavod, odmah po usvajanju Finansijskog plana za 2023. godinu i dostavljanju liste od strane Ministarstva, raspisati javni poziv i u skladu sa zakonom, zaključiti ugovore – navode iz Zavoda.

Kako dalje stoji u demantiju, "ovo je prvi menadžment Zavoda koji je za dodatno ugovaranje dijagnostičkih procedura osigurao i predvidio 3,3 mil KM, upravo u interesu osiguranika, a kako bi se, na transparentan način, za one koji čekaju, obezbjedila usluga kroz privatni sektor".

- Zavod će, potpuno transparentno, raspisati nabavku na koju će se moći prijaviti sve zdravstvene ustanove, pod jednakim uslovima, a ne samo pojedinici koji pokušavaju putem pritisaka, te medijskih istupa ostvariti lični interes i korist. Po pitanju Finansijskog plana Zavoda za 2023. godinu, pozitivno mišljenje Ministarstva zdravstva KS, Ministarstva finansija KS, kao i odluka Vlade KS o usvajanju istog su javno dostupni na stranici Skupštine Kantona Sarajevo, pa je jasno da je isti sačinjen u svemu u skladu sa zakonskim propisima i smjernicama osnivača, predstavnicima vlasti Kantona Sarajevo. Skrećemo pažnju da Finansijski plan za 2023. godinu, donesen od strane Upravnog odbora omogućava najveća povećanja i iznose kako javnom, tako i privatnom sektoru i upravo je rezultat domaćinskog odnosa prema sredstvima osigurnika.

Fokus Zavoda je na osiguranicima

Ukratko, Zavodu je fokus na osiguranicima i njihovim potrebama i interesima! Ostvarenje privatnih interesa, iz "novčanika" Zavoda, na što su pojedinici naviknuti u ranijim godinama, više nije moguće i oko toga sasvim sigurno nema kalkulacije.

Menadžment Zavoda obavlja redovne sastanke sa zakonskim udruženjem privatnih zdravstvenih ustanova koji su upoznati sa svim navedenim te prepoznaju nastojanja Zavoda i iskorake prema osiguranicima i privatnim zdravstvenim ustanovama, te koliko nam je poznato isti ne podržavaju stavove gospodina Đuguma koji pokušava ucjenjivački uticati na Zavod odnosno vladati Zavodom. Ukoliko je u tome, eventualno, uspjevao u prethodnom periodu, ovaj menadžment to ne dozvoljava.

Neophodno je u duhu istraživačkog novinarstva istražiti podatke koliko je dr. Đugumu i privatnoj poliklinici Atrijum doznačeno javnih sredstava po osnovu različitih projekata u posljednje dvije godine, a koliko je zaista realizovano usluga prema osiguranicima.

Naglašavaju "kako su novom menadžmentu Zavoda prioritet osiguranici".

- Ključna uloga Zavoda je da osigura kontinuitet zdravstvene zaštite i nikakvi pritisci neće poljuljati Zavod u tim aktivnostima. Lični, privatni, interesi pojedinaca nisu predmet interesovanja ove institucije, a pritisci koji imaju namjeru ostvarenja ličnih ciljeva pojedinaca Zavod zdravstvenog osiguranja i njegovo rukovodstvo neće niti uplašiti niti skrenuti sa zacrtanog pravca. Jasno nam je da u društvu u kojem živimo, raditi zakonito, transparentno i u interesu osiguranika, podrazumijeva biti izložen udarima i pritiscima pojedinaca koji pokušavaju ostvariti svoje lične interese i koristi. Shodno svemu gore navedenom, molim vas da prilikom objave članaka, u narednom periodu, vodite računa o istim kako bi Zavod zdravstvenog osiguranja KS zadržao reputaciju i povjerenje osiguranika Kantona Sarajevo, a sve u cilju održavanja naše profesionalne i korektne saradnje u narednom periodu, kakvu smo i do sada imali. Primjerak ovog demantija dostavit ćemo i Vijeću za štampu. Također Vas molimo da, u skladu sa Kodeksom za štampu i online medije Vijeća za štampu BiH, objavite ovaj demanti na identičan način kao i tekst na kojeg se očitujemo – navode iz ZZOKS.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.