Edin Forto, ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, Andrijana Katić, federalna ministrica prometa i komunikacija, i članovi Uprave Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine posjetili su danas gradilište Komadinovo vrelo u Donjoj Jablanici.
U Donjoj Jablanici traje obnova željezničke pruge uništene tokom oktobarskih poplava i klizišta.
Ministrica Katić je podsjetila da su radovi počeli prije mjesec dana u skladu sa izrađenim glavnim projektom i nakon pribavljanja građevinske dozvole od Ministarstva prostornog uređenja FBiH.
- Radovi idu planiranom dinamikom uz manja odstupanja koja su se desila zbog niskih temperatura. Možemo sad već potvrditi da će građevinski radovi biti gotovi kroz nekih osam dana, a nadamo se i očekujemo da će ukupni radovi biti gotovi do kraja ovog mjeseca - rekla je ministrica Katić.
Ministrica je zahvalila svima koji učestvuju o obnovi pruge, a naročito kompaniji Cengiz (Džengiz) koja izvodi građevinske radove.
- Imamo procjene, Željeznice FBiH su nas izvijestile, da su njihovi gubici od dana urušavanja pruge do sada negdje otprilike 12 miliona KM. Vlada je još u 2024. godini osigurala dodatna sredstva kako bi pomogla ŽFBiH da premoste te gubitke, a svakako analiziramo njihove zahtjeve i potrebe za 2025. godinu. Planiramo kroz budžet osigurati i dodatna sredstva kako bi pomogli ŽFBiH da premoste gubitke - rekla je Katić.
Na pitanje novinara zašto niko od domaćih kompanije nije preuzeo na sebe da obavi ovaj posao rekonstrukcije pruge, ministrica je kazala:
- Možda je trebalo pokazati određenu hrabrost. Upravo zato zahvaljujem posebno kompaniji Cengiz koja je u tom trenutku bila hrabra i preuzela na sebe izvođenje radova na rekonstrukciji željezničke pruge - rekla je ministrica prometa i komunikacija FBiH.
Ministar Forto je naglasio kako je "nova uprava ŽFBiH devet dana nakon što je imenovana krenula u radove rekonstrukcije".
- Ovo je popravka nečega što je bilo jako loše, gdje smo jako loše reagirali, evo sada ispravljamo to. Željeznice FBiH će preživjeti, imaju milionske gubitke, ali ima tu i Vlada da pomogne. Međutim, ono što je stvarna šteta, pruga u svakoj normalnoj državi je žila kucavica privrede. Oni su doslovno plakali, tražili da se odmah krene u ovu rekonstrukciju zbog ogromnih milionskih gubitaka koje su trpjeli.
Ne znam hoće li biti odgovornosti zašto nije odmah započeto, zašto odmah nije rađena rekonstrukcija, ali bih volio da vidim i neki sudski epilog - rekao je Forto, dodajući kako je u "infrastrukturi najskuplje kad čekate".
Forto je dodao i to da je prihvaćena donacija Cengiza koji izvodi radove jer su oni jedan od najvećih izvođača u BiH u proteklih 10-15 godina te da su još u aktivnim projektima te da je to "odgovoran potez" kada je u pitanju ova kompanija.
Direktor Željeznica FBiH Mirza Hadžibegić rekao je da se očekuje kako će kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, koja je donirala radove, svoj dio posla završiti u narednih desetak dana, a da će Željeznicama FBiH trebati još sedam dana nakon toga da pruga u potpunosti bude osposobljena za promet.
- Prije svega želim zahvaliti kompaniji Cengiz na vrlo vrijednim radovima za Željeznice i čitavu BiH. Također, zahvaljujem i institutu IGH iz Mostara koji je isto tako velikodušno donirao uslugu nadzora nad izvođenjem radova, kao i Građevinskom fakultetu u Sarajevu koji su donirali usluge revizije projektne dokumentacije - kazao je Hadžibegić.
Direktor ŽFBiH je pojasnio da Cengiz trenutno izvodi armirano-betonske radove i donji nasip te da će nakon toga ŽFBiH završiti dio posla koji se odnosi na kontaktnu mrežu i gornji stroj pruge.
Svi radovi koji se izvode ovdje na rekonstrukciji su otprilike između tri i po i četiri miliona KM. Sabiramo naravno i vrijednost donacije, neki radovi su se obavljali u hodu, nepredviđeni radovi, tako da ćete znati vrlo brzo detaljno, precizno taj podatak. Ali, kažem, tu je to tri i po do četiri miliona. Poslije ovoga imamo širi obuhvat radova na sanaciji svih propusta na pruzi - rekao je Hadžibegić.
Alenko Topuz, inženjer geodezije u kompaniji Cengiz Insaat, rekao je novinarima u Jablanici kako je danas na gradilište dopremljeno svih šest betonskih greda, odnosno nosača koji će danas biti ugrađeni.
- Nakon toga nama preostaje da uradimo beton rasponske konstrukcije debljine 25 centimetara, hidroizolaciju, zaštitni sloj, kao i nasip. Po završetku naših radova željeznicama će ostati da urade sanaciju gornjeg stroja. Mi svoje završavamo za do deset dana.
Zahtjevno ovdje je bilo to što imamo veoma mali prostor u kojem treba dosta operativnih radnji da se odradi, kao i sama nepogoda, odnosno vrijeme po kojem smo to trebali raditi - pojasnio je Topuz.