open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Zdravstvo
KCUS o eNarudžbi: Bilo je određenih poteškoća, uvodimo i prekovremeni rad da bi smanjili liste čekanja
Klinički centar Univerziteta u Sarajevu (KCUS) je prije mjesec uveo sistem elektronskog naručivanja preko platforme ZZO KS eNarudžbe, koja olakšava i ubrzava proces zakazivanja termina za preglede na KCUS-u, saopćila je danas ova zdravstvena ustanova.
25.01.2024. u 15:43
get url
text

- Ovaj sistem ljekarima omogućava da pacijentu, odmah prilikom pregleda, direktno zakažu termini za daljnje preglede i pretrage na KCUS-u. Pacijenti su time pošteđeni dodatnog napora i samostalnog zakazivanja termina. Ovo je jedan od načina na koji pacijentima želimo olakšati i ubrzati proces liječenja - naveli su. 

Rezultati su, kako tvrde, više nego zadovoljavajući jer je na hiljade pacijenata dobilo termin na ovaj način.

- Projekt je za sada implementiran na 16 klinika, a svakodnevno se u sistem uvezuju dodatne klinike. Uputnice preko eNaručivanja koristi 30 ambulanti, 54 kalendara su implementirana i definisana, kalendar narudžbi je u 24 dijagnostička kabineta DIP-a i ostalih lokacija, educirano je preko 100 korisnika. Za sada je ova usluga dostupna za pacijente iz Kantona Sarajevo, ali se nadamo da će se suradnja uspostaviti i sa drugim kantonima - istakli su i dodali:

- Kao i svaki novi projekt i u ovome smo tokom implementacije naišli na određene poteškoće, koje u hodu rješavamo i trudimo se da pacijenti ne ispaštaju zbog toga. Imali smo određeni broj slučajeva da su na klinike dolazili pacijenti koji su ranije naručeni za kontrolni pregled određenog dana ali bez tačne satnice termina. To je predstavljalo dodatno opterećenje za doktore, čiji termini su bili maksimalno popunjeni pa nisu uvijek mogli izaći u susret i primiti sve dodatne pacijente. Međutim, sa klinikama smo dogovorili da pronađu način da prime sve pacijente koji su naručeni na kontrolne preglede u ovom prelaznom periodu, ukoliko za to imaju dovoljno kapaciteta. Ovaj problem je privremenog karaktera jer se novi termini kontrolnog pregleda već naručuju preko eNarudžbe s tačnim datumom i satnicom. 

Dodaju da su, kako bi što prije riješili ovaj problem, ali i skratili liste čekanja, sa uposlenicima određenih klinika dogovorili uvođenje prekovremenog rada i rada vikendom.

- Ovaj vikend će se već  raditi na Klinici za radiologiju, zahvaljujući ljekarima, medicinskim tehničarima i inžinjerima radiolgije koji su pristali da rade prekovremeno u interesu pacijenata. Pored olakšanja koje ova platforma pruža pacijentima, ona pruža i veću transparentnost rada, kako kod dodjeljivanja termina, tako i pregled rada ljekara, ambulanti i iskorištenosti medicinske opreme.

Termini se više ne zakazuju u tekama, gdje se između redova moglo ubaciti neko ime, kao i što se mogao ostaviti prazan sat ili dan bez pregleda za obavljanje privatnih poslova nesavjesnih uposlenika. Uz ovaj program to nije moguće jer veliki broj osoba ima uvid u raspored termina i mogućnost dogovaranja svakog termina koji ostane upražnjen. Svaki ljekar mora obaviti tačan broj zakazanih pregleda za taj dan, tako da nema potrebe za dodatnim nadzorom i kontrolom njihovog rada. Većina uposlenika je i bez toga savjesno, odgovorno i profesionalno obavljala svoje zadatke, ali se na ovaj način disciplinira mali broj onih koji su pronalazili načine da izbjegnu svoje obaveze - naglasili su iz KCUS-a.

VEZANI TEKST - Razočarani u nova pravila: Sa KCUS-a vraćaju pacijente naručene na preglede, šalju ih ponovo u dom zdravlja

Navode da je jedan od razloga za duže liste čekanja nedostatak, kako medicinskog tako i nemedicinskog osoblja.

- Posebno se to odnosi na radnike koji su iz različitih razloga prekinuli radni odnos na KCUS-u, a na čija mjesta prethodna uprava nije upošljavala nove ljude, iako je Zavod uredno uplaćivao novac za njihove plaće. Upravo zato smo u proceduru uputili zahtjev za popunu ovih radnih mjesta, dok ne dobijemo odobrenje za popunu svih nedostajućih uposlenika, polazeći od toga da nam nedostaje preko 200 medicinskih sestara svih nivoa edukacije. Uštede u KCUS-u ne smiju biti nauštrb smanjivanja broja radnih mjesta koja se negativno odražavaju na pravovremeno i kvalitetno pružanje usluga liječenja - saopćio je KCUS.

Podsjetimo, redakciji Faktor obratilo se nekoliko građana Kantona Sarajevo iznoseći probleme sa kojima se susreću tokom kontrolnih pregleda na klinikama Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu (KCUS). Ono što je zajedničko svima njima jeste da su u oktobru i novembru prošle godine bili na kontrolnom pregledu, i da ih je tada ljekar naručio da ponovo dođu u januaru. 

VEZANI TEKST - Hasanović o vraćanju pacijenata sa KCUS-a: Pilav mi je rekao da se desilo par slučajeva, on sad traži gdje i zbog čega

Reagirao je Enis Hasanović, ministar zdravstva Kantona Sarajevo, koji je razgovarao sa vršiocem dužnosti direktora Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu, prim. dr. Alenom Pilavom, nakon što je na Faktoru pročitao tekst o iskustvima pacijenata, koji se ovih dana vraćaju sa zakazanih kontrolnih pregleda na KCUS-u, te ponovo upućuju u domove zdravlja.

- Pilav mi je rekao da se desilo par slučajeva, te da on sada traži gdje je to urađeno i zbog čega. To je zaista nedopustivo i nije trebalo tako biti, jer se podrazumijeva da svi pacijenti, koji su do sada zakazani na kontrolne preglede na stari način, kroz papire, trebaju biti i primljeni. Takvi pacijenti nisu trebali biti vraćeni. Pilav mi je rekao da se radi o malom broju pacijenata, a da su svi ostali uredno primljeni na pregled. Ja kao ministar učinit ću sve da se to ponovo ne desi - istakao je između ostalog Hasanović.

comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.