Barem od 2015. godine vuče se pitanje definisanja obijesne, bahate vožnje i njeno rigorozno kažnjavanje kroz Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini.
Te 2015. su iz Vijeća ministara Bosne i Hercegovine predložene izmjene i dopune ovog zakona kojim su pooštrene kazne za prekoračenje brzine od 30 kilometara na sat. Kazna za ovo prekoračenje skočila je sa "do 200 KM" na "do 1.000 KM", a stupila je na snagu 2017.
Od traženog definiranja bahate vožnje nije bilo ništa kao što nije bilo ni od prijedloga da se oduzimaju vozila pa uvedu i zatvorske kazne po uzoru na druge zemlje.
I od tada do danas svako malo, posebno kada se desi stravična saobraćajna nesreća zbog obijesne vožnje, slušamo o potrebi njenog definiranja i oštrog sankcioniranja. Pišu se objave po zvaničnim profilima zvaničnika, šalju apeli, inicijative, što od parlamentaraca, što od ministara.
Obijesna vožnja i dalje nije posebno definirana niti su kazne rigorozne.
Interesantno, pregledom zakona koji su stigli u parlamentarnu proceduru u državni Parlament vidi se da je bilo niz predloženih izmjena i dopuna Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja, ali od 2015. godine nijedan koji bi se ticao obijesne vožnje.
Zato inicijativa, koje same po sebi ne znače ništa konkretno, nije manjkalo.
Da je bilo "niz inicijativa", priznao je i aktuelni ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto prije godinu i dva mjeseca.
U januaru prošle godine je izjavio i da je takav zakon, koji tretira i obijesnu vožnju, upućen na mišljenje državnim i entitetskim institucijama.
- Izmjene i dopune Zakona su upućene u Sekretarijat i mogle bi se naći već na idućoj sjednici Vijeća ministara BiH – rekao je Forto godinu kasnije, tačnije 11. februara 2025, kada je odgovarao na pitanja članova parlamentarne Komisije za saobraćaj i komunikacije tokom javnog saslušanja organiziranog na temu loših rezultata ministarstva na čijem je čelu.
O zakonu o kojem je govorio Forto se pak još nije izjašnjavalo Vijeće ministara BiH.
Prije nekoliko dana su državni parlamentarci Saša Magazinović i Jasmin Imamović saopćili da su u parlamentarnu proceduru uputili prijedlog izmjena Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja u BiH koji definira i obijesnu vožnju.
Osim preciziranja šta bahata vožnja podrazumijeva, predložena je kazna od 2.000 KM do 5.000 KM, kao i mogućnost trajnog oduzimanja vozila.
Nije poznato kada će ovaj zakonski prijedlog doći na dnevni red domova bh. Parlamenta, kao što nije poznato kada će se Vijeće ministara izjašnjavati o zakonu o kojem Forto govori duže od godinu.
Hoće li se čekati opet neka teška nesreća da bi se djelovalo?