Nedavna smjena Uprave Međunarodnog aerodroma Sarajevo, uprkos
pozitivnom poslovanju, ponovo je aktuelizirala spekulacije o tome da će ovo javno
preduzeće u vlasništvu Federacije Bosne i Hercegovine uskoro ići pod koncesiju.
Tako je federalna zastupnica Jasmina Bišćević Tokić (SDA) prije
nekoliko dana najavila da će Vlada FBiH dati Aerodrom Sarajevo pod koncesiju.
Oglasio se i Semir Efendić, predsjednik Stranke za BiH i načelnik Općine Novi Grad.
- Ova vlada mora se zaustaviti prije nego što sve uništi! Radnici Aerodroma mogu svojim akcijama spasiti Aerodrom, Radnici GIKIL-a moraju sami spašavati svoja radna mjesta, radnici Željeznica također.
Ukoliko dobijemo bilo kakve informacije da Vlada priprema koncesiju i prodaju Aerodroma, lično ću pozvati građane Sarajeva da se tome suprotstavimo - poručio je Efendić.
Iako nije pod njegovom direktnom nadležnošću, ministar prometa i komunikacija
BiH Edin Forto (Naša stranka) je u protekle dvije godine u više navrata
izjavljivao kako treba aerodrome dati pod koncesiju, pravdajući da bi Aerodrom Sarajevo pod stranim upravljenjem bilježio mnogo bolje poslovanje. I Sindikat radnika Aerodroma Sarajevo je u
svom saopćenju nakon smjene Uprave naveo da sve vodi prema koncesiji.
- Jer sve što je urađeno, ukazuje na jasnu namjeru
da novoimenovana Uprava provede u djelo najavljenu koncesiju ovog javnog
preduzeća. Ne postoji niti jedan razuman argument koji bi opravdao davanje ovog
javnog preduzeća u koncesiju jer su i iznad svih očekivanja zadovoljene sve
svrhe njegovog postojanja i trenutnog načina poslovanja – navodi se, između
ostalog, u
saopćenju Sindikata.
Vlada FBiH, nije se, baram zvanično, očitovala o spekulacijama
da će jedini aerodrom u njenom vlasništvu (Aerodromom Mostar gazduje Grad Mostar, a onim u Tuzli
Tuzlanski kanton) dati na upravljanje koncesionarima.
Nikakav dokument iz Vlade FBiH nije stigao u Parlament FBiH, kao
ni u Odbor za transport i komunikacije, što nam je potvrdio zastupnik i član Odbora
Admir Čavalić (Stranka za BiH).
- Prije bilo kakvog ozbiljnog ulaska u ovu priču
morale bi se uraditi dubinske, precizne analize šta bi pozitivno, a šta
negativno donijela odluka o davanju Aerodroma Sarajevo u koncesije. To je ekonomsko pitanje, politika se ne bi trebala miješati. U BiH imamo
prilično loša iskustva zbog koncesija, koje su uobičajena praksa u globalnoj
ekonomiji, a sve zbog naših slabih i nefunkcionalnih institucija.
Ako se bude eventualno žurilo s ovom pričom, to će biti indikator
da se radi o "bh. načinu" poslovanja s koncesionarima. To podrazumijeva ulogu "posrednika"
koji zarađuju na tome – kaže Čavalić za Faktor.
U bosanskohercegovačkom entitetu Republika Srpska tamošnja
vlast odbija dati na uvid ugovore koji su sklopljeni s kineskim koncesionarima kada
je u pitanju izgradnja autoputa Banja Luka - Prijedor.
- Prije bilo kojeg narednog poteza treba utvrditi šta
je to javni interes kada je u pitanju Aerodrom Sarajevo. Ugovor bi morao biti javan. Taj eventualni posao
ne smije biti produkt nekakvih kafanskih dogovora, to bi bila katastrofa –
upozorava Čavalić.