Premijer Kantona Sarajevo (KS) Edin Forto je, tvrde iz njegovog kabineta u odgovoru na upit Faktora, do prvog oktobra ove godine na sponzoriranje objava na društvenim mrežama potrošio približno 5.000 KM.
Istom cifrom je Forto baratao i nekoliko dana ranije, kazavši da javnost i zastupnici, koji su sponzoriranje objava prepoznali kao zloupotrebu budžetskih sredstava za stranačku promociju, "ne razumiju kako funkcionira sponzoriranje digitalnih sadržaja".
- Ja vas pozivam u Kabinet da pogledate račune, pogledate naloge, pogledate kako je plaćeno. Znači, pozivam vas da dođete i uvjerite se pošto ste veći broj puta tražili da vam odgovorim i nakon mojih odgovora opet ste izražavali nezadovoljstvo – izjavio je Forto na sjednici Skupštine 25. septembra pozivajući zastupnike u svoj kabinet.
Za zastupnike nismo sigurni, ali Faktor se odazvao na Fortin poziv, pa smo od njegovog kabineta zatražili podatke iz Centra za oglase Facebook stranice Vlade KS, koji detaljno prikazuju hronološki raspored sponzoriranih objava sa informacijama o pojedinačnim iznosima novca utrošenog na sponzoriranje. Zahtjev smo dostavili 2. oktobra, a odgovor do trenutka objavljivanja ovog teksta nije stigao, uprkos obećanjima da će nam tražene informacije biti dostavljene.
S obzirom na jednostavnu proceduru prikupljanja podataka iz Centra za oglase Vladine Facebook stranice, koja ne oduzima više od 30 sekundi vremena, izostanak odgovora sugerira da procedure unutar Vlade KS nisu baš transparentne kao što se tvrdi, što također izaziva sumnju u objavljene informacije o ukupnom iznosu sredstava utrošenih na sponzoriranje objava. Tačnije, Faktor je tražio da nam se predoči jedini vjerodostojan dokaz, a to su screenshotovi sponzoriranih objava iz Facebookove analitike.
Iz Fortinog kabineta su nam još kazali da se sredstva za sponzoriranje objava izdvajaju sa stavke Budžeta KS "613900 – ugovorene i druge posebne usluge", koja iznosi 36.739.892 KM.
Skrivanje informacija o sponzoriranim objavama naročito stimulira optužbe na račun zloupotreba budžetskih sredstava za promoviranje stranačkih aktivnosti, što su primijetili čak i pojedini predstavnici "šestorke" u Skupštini KS, poput SDP-ove zastupnice Segmedine Srne-Bajramović.
Srna-Bajramović je zatražila odgovor na pitanja ko je zadužen za promociju aktivnosti Vlade KS na društvenim mrežama i po kojim kriterijima se vrši selekcija objava Vlade KS na zvaničnim profilima.
- Navedeno pitanje postavljam motivirana činjenicom da su se u više navrata, konkretno 29. marta i 21. aprila, u okviru objava Vlade KS pojavile stranačke objave kojima tu jednostavno nije mjesto. Zbog svega navedenog, želeći vjerovati kako se radilo o početničkim greškama u inovativnim primjenama novih kanala komunikacije, pitanje postavljam u dobroj namjeri kako bi se jasno definisala pravila koja će spriječiti svaku buduću praktičnu mogućnost bespotrebnog rušenja kredibiliteta same Vlade KS nepotrebnim političkim marketingom – navodi se u pitanju Srne-Bajramović.
Uprkos izostanku transparentnosti, odnosno skrivanju traženih informacija, u Fortinom kabinetu su osjetili potrebu da u odgovoru na Faktorov upit dostave podatke o izdvajanjima za marketing u proteklim godinama.
Prema tim podacima, Vlada KS, koju je predvodio tadašnji premijer Elmedin Konaković, 2016. godine u te svrhe potrošila je 5.216 KM, a uglavnom se radilo o prazničnim čestitkama objavljenim u dva sarajevska printana medija. Naredne, 2017. godine, Vlada KS potrošila je 5.119 KM, a 2018. godine, tokom koje je premijersku dužnost obnašao i Adem Zolj, 5.569 KM.
Zanimljivo, radi se o prilično skromnim iznosima koje nam je samoinicijativno predočio Fortin kabinet. Naime, Konaković je i sam nedavno na konferenciji za medije u svrhu odbrane Vlade KS i trošenja novca na društvene mreže, rekao: "Ja sam toliko trošio dnevno dok sam bio premijer SDA". Dakle, po vlastitom priznanju Konaković je dnevno trošio oko 5.000 KM u promotivne svrhe, pa se stiče dojam da Fortin kabinet nije baš imao najadekvatniji uvid u potrošnju prethodnika.
{$galerijaFotografija}
Umjesto deklarativnog propagiranja transparentnosti, nadamo se da će Vlada KS tu transparentnost zaista početi prakticirati u praksi, a ignoriranje medijskih upita i izbjegavanje odgovora definitivno nije jedan od načina kojim se to ostvaruje.