open-navfaktor-logo
search
Ne nazire se kraj
Za izgradnju tunela Hranjen od 2018. do danas odobreno više od 352 miliona KM, gdje je zapelo?
Izabran je izvođač za nastavak radova na tunelu Hranjen, ali zbog uložene žalbe, poništen je postupak izbora nadzora radova, rekli u Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija
AUTOR: E. D.-Š.
01.08.2024. u 21:44
get url
text
Tunel Hranjen
Tunel Hranjen
FOTO: JP Autoceste FBiH
Izgradnja tunela Hranjen u sklopu brze ceste Sarajevo - Goražde, čija gradnja je počela 2018. godine, predstavlja historijski projekat za Goražde. Međutim, nema naznaka o završetku radova, a prvobitno je bilo planirano da se završi za 36 mjeseci.
Izgradnjom tunela Hranjen cestovna udaljenost Goražda i Sarajeva, sa sadašnjih 95,6 smanjila bi se na 56 kilometara. S obzirom na kvalitet nove trase koja bi bila u dužini od 19,4 kilometra, vožnja između Sarajeva i Goražda bi trajala 45 minuta, umjesto dosadašnji sat i po.
Delegatkinja u Domu naroda Parlamenta Federacije BiH Aida Obuća koja dolazi iz Bosansko-podrinjskog kantona Goražde u više navrata je pitala šta je sa izgradnjom tunela Hranjen, da li je on u projektima i planovima novog sastava Vlade Federacije BiH.
Iz Federalnog ministarstva prometa i komunkacija u odgovoru na delegatsko pitanje Obuće stoji da je u programima utroška sredstava - kapitalni transferi javnim preduzećima - transfer za izgradnju autocesta, brzih cesta, magistralnih "utvrđen i projekat izgradnje brze ceste Prača - Goražde (tunel Hranjen i trasa BC eksproprijacija) u iznosu od 39.955.000 KM".
- Na ovaj način omogućeno je finansiranje realizacije projekta izgradnje brze ceste Prača - Goražde (Tunel Hranjen i trasa BC eksproprijacija) u 2024. godini, a na temelju Zakona o cestama FBiH.
Od 2018. godine Vlada FBiH za svaku budžetsku godinu usvaja Program utroška sredstava kroz koji odobrava sredstva za projekt izgradnja brze ceste Prača - Goražde (dionica tunel Hranjen). Za 2018. godinu odobreno je 65 miliona KM, u 2019. godini odobreno je 110 miliona KM, 2020. godini, 36 miliona KM, 2021. godini odobreno je 30 miliona KM, 2022. godini, 35 miliona KM, za 2023. godinu odobreno je 36,6 miliona KM.
Iz navedenih činjenica vidljivo je strateško opredjeljenje Vlade FBiH nastavak realizacije projekta izgradnja brza cesta Prača - Goražde u svrhu kvalitetnog cestovnog povezivanja Sarajeva i Goražda - odgovorili su iz Ministarstva prometa i komunikacija FBiH.
Odgovor Ministarstva na delegatsko pitanje Aide Obuća
Podsjećaju kako je izvlaštenje nekretnina i prenamjena zamljišta u nadležnosti BPK Goražde.
- Prema informacijama iz JP Autoceste FBiH Mostar, izabran je izvođač za nastavak radova na tunelu Hranjen, ali zbog uložene žalbe, poništen je postupak izbora nadzora radova. Nakon završetka postupka izbora nadzora radova očekuje se nastavak realizacije izgradnje tunela Hranjen - rečeno je iz Ministarstva.
Tunel Hranjen bit će dug 5,5 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
Radi sigurnosti učesnika u saobraćaju tunel će imati 16 prolaza za evakuaciju pješaka, pet poprečnih prolaza za interventna vozila (u slučaju požara) kao i 10 parkirnih niša za zaustavlja vozila u kvaru.
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.