navbar

COOLSTYLE

faktor
search
search
search
Čuvaju fizičko i psihičko zdravlje

Ovih 20 namirnica uvrstite u jelovnik, organizam će vam biti zahvalan

Zdrava prehrana ne samo da smanjuje rizik od hroničnih bolesti, već i poboljšava raspoloženje i ukupnu kvalitetu života, navodi MSN

AUTOR: Faktor/MSN
Objavljeno: 24.06.2024. u 21:41
get url
text
Kada konzumirate prirodne namirnice iz ekološkog uzgoja koje nisu prerađene, možete očekivati pozitivne promjene u svom fizičkom i emocionalnom zdravlju, ali i smanjiti rizik od nekih hroničnih bolesti.
Namirnice uzgojene na prirodan način u sebi imaju protivupalne tvari koje dobro utječu na organizam.
- Zdrava prehrana ne samo da smanjuje rizik od hroničnih bolesti, već i poboljšava raspoloženje i ukupnu kvalitetu života - navodi MSN.
Evo koje biste namirnice trebali uključiti u svakodnevnu prehranu:
Jaja
Jaja su puna zdravih masti, a osim toga su lako dostupna većini ljudi.
- Iako je istina da samo jedan veliki žumanjak ima 200 mg holesterola, što ga čini jednim od najbogatijih izvora holesterola u prehrani, jaja također sadrže dodatne hranjive tvari koje mogu pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti - kaže Harvard Health.
Avokado
Samo jedan avokado ima više kalija nego banana. Iako je avokado malo skuplja namirnica, višestruko se isplati. Prepun je zdravih masti, vitamina C i vitamina K.
Losos
Masna riba poput lososa i skuše iznimno je korisna za zdravlje.
- Osim omega-3 masnih kiselina, sadrži proteine, vitamine B, kalij, selen i antioksidanse - kaže Select Health.
Orasi
Orasi sadrže željezo i magnezij i najbolje ih je jesti ​​sirove. Orasi su izvrstan izvor alfa-linolenske kiseline (ALA), omega-3 masne kiseline koja je važna za smanjenje upale.
- Njihovi protivupalni spojevi mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti - prema UC Davis.
Rukola
Slično kao i kelj, rukola je povrće iz grupe krstašica. Prokulice, brokula i karfiol također su dio ove porodice, a dodavanjem lisnatog povrća u prehranu tijelo dobija razne vitamine i antioksidanse.
Brokula
- Protivupalna, antioksidativna svojstva brokule i bogata vlaknima podupiru zdravlje srca i mogu pomoći u snižavanju holesterola, održavanju ispravnog krvnog pritiska i promicanju kardiovaskularnog zdravlja - kažu stručnjaci.
Borovnice
Prepune vitamina C i antocijanina korisnih za srce, borovnice imaju ozbiljan nutritivni učinak.
- Konkretno, borovnice imaju oko 25 različitih antocijanina, koji se u lijekovima koristi već generacijama, dok druge bobičaste voćke mogu imati samo dva ili tri - kaže dijetetičarka Anya Miller za Kliniku Mayo.
Cimet
Cimet, posebno cejlonski tip, prepun je hranjivih tvari koje poboljšavaju zdravlje srca i šećer u krvi.
- Ne samo da je ukusan, već je i pun antioksidansa, pomaže u smanjenju upale i u poboljšanju osjetljivosti na inzulin - kaže Select Health.
Prokulice
Sulforafan u prokulicama čini ih superhranom. Dokazano je da sulforafan smanjuje sposobnost množenja ćelija raka.
- To znači da može usporiti rast tumora ili smanjiti njegovu sposobnost širenja na druge dijelove tijela - kaže MD Anderson Cancer Center.
Jagode
Jagode imaju malo šećera, a puno hranjivih tvari. Bobičasto voće svih vrsta bogato je antioksidansima i tvarima koje pomažu u borbi protiv staničnog oštećenja.
- Kada je riječ o hrani koja je izvrsnog okusa i dobra za vaše srce, teško je nadmašiti bobičasto voće - kaže Johns Hopkins Medicine.
Špinat
S niskim sadržajem kalorija i visokim udjelom hranjivih tvari, špinat je itekako superhrana. Vrlo je jednostavan za korištenje i dobro paše uz mnoge namirnice. Sirov ili kuhan, špinat je izvrstan u salatama, predjelima, smoothiejima i glavnim jelima.
Bademi
Bademi imaju malo ugljikohidrata i puno zdravih masti, kalcija i antioksidansa. Grickajte bademe u međuobrocima jer njihov sadržaj masti i vlakana pomaže u poboljšanju osjećaja sitosti, tako da šaka badema može vam suzbiti glad i pomoći kod mršanja.
Masline
Masline su pune zdravih masti i imaju veliku nutritivnu vrijednost. Iako se sastoje uglavnom od masti, to su mononezasićene masti, poznate po zdravstvenim prednostima.
Batat
Slatki krompir ili batat pun je hranjivih tvari poput kalija.
- Slatki krumpir također osigurava vitamin B6 i vitamin C, koji imaju snažne zdravstvene prednosti, vitamin B6 potiče razvoj mozga kod djece i rad mozga kod odraslih. Također, pomaže tijelu u proizvodnji serotonina, hormona koji regulira raspoloženje i pomaže vam da se nosite sa stresom. Vitamin C je antioksidans koji štiti ćelije od slobodnih radikala - kaže UPMC HealthBeat.
Bijeli luk
Stručnjaci kažu da je sirovi bijeli luk bolji od kuhanog, ali najbolji za zdravlje je fermentirani bijeli luk. Jača imunitet, djeluje protivupalno, poboljšava zdravlje kardiovaskularnog sistema i još mnogo toga.
Zeleno lisnato povrće
Dobar su izvor vitamina A, vitamina C, kalcija i vlakana.
Grčki jogurt
Bogat proteinima i vitaminom B12, grčki jogurt izvrstan je međuobrok.
- Grčki jogurt bogat je proteinima, što pomaže u promoviranju sitosti - kažu u UT Medical Centeru.
Cjelovite žitarice
Cjelovite žitarice sadrže mnogo vlakana i hranjivih tvari i pomažu u kontroli nivoa holesterola, težine i krvnog pritiska.
- Pomaže i u smanjenju rizika od dijabetesa, bolesti srca i drugih stanja - kažu iz Klinike Mayo.
Pekan orasi
Puni zdravih masti, proteina i vlakana. Bademi, makadamija orasi, lješnici i pekan orasi prilično su zdravi za srce.
Maslinovo ulje
Maslinovo ulje puno je zdravih masnoća i sastavni je dio mediteranske prehrane. Posebno je ekstra djevičansko maslinovo ulje dobro za zdravlje. Pokazalo se da ima antioksidativna i protivupalna svojstva, posebno zbog vrsta masti koje sadrži.
POVEZANO