Uprava Elektroprivrede Bosne i Hercegovine nakon detaljnog razmatranja Odluke Regulatorne
komisije za energiju FBiH (FERK) kojom je odbijen Prijedlog cjenovnog modela za
javno snabdijevanje, ukazuje da način na koji je regulator analizirao i tumačio
dokument, i razlozi njegovog odbijanja, narušavaju ugled Elektroprivrede BiH, dovode
do zabuna u javnosti i kreiranja negativnog stava prema kompaniji, saopćeno je danas iz Elektroprivrede BiH.
Ističu da FERK kao primarni razlog odbijanja Prijedloga Elektroprivredi BiH
spočitava kršenje i neusklađenost s Pravilnikom o metodologiji za utvrđivanje
cijena.
- U vezi s navodom FERK-a da je predložena plava tarifa (potrošnja od 268
do/i 1.000 kWh) veća za više od 50 posto u
odnosu na zelenu tarifu (potrošnja do 268 kWh), Elektroprivreda BiH ističe da
je regulator postotak vezivao samo za energiju, a bez mrežarine, i pojašnjava
da je plava tarifa (energija+mrežarina) veća od zelene (energija+mrežarina) za
25 posto.
Prema predloženom cjenovnom modelu, za kupce koji troše 1.000 kWh u
periodu 30 dana povećanje cijena bi, u krajnjem slučaju, iznosilo 18 posto, i ovaj
procenat je manji ukoliko je potrošnja manja od 1.000 kWh. Npr: za potrošnju 300 kWh (jednotarifno brojilo) povećanje je 2,7 posto,
za 500 kWh (jednotarifno brojilo) 11,6 posto, dok je za potrošnju u količini 700 kWh
povećanje 15,4 posto - ističu iz EPBiH.
Dodaju da FERK kao razlog odbijanja Prijedloga navodi i da je granica za zelenu
tarifu izuzetno niska, te da ne može biti stimulirajuća za kontrolu potrošnje i
izbjegavanje povećanja cijena.
- Iako su
svi ekonomski parametri nasuprot prijedlogu da za zelenu tarifu u primjeni
ostanu važeće cijene, Elektroprivreda
BiH se opredijelila za granicu 268 kWh
jer to praktično znači da za oko 60 posto kupaca ne bi došlo do promjena, odnosno
poskupljenja. Prijedlog cjenovnog modela Elektroprivrede BiH s tri tarife
ima za cilj štednju električne energije, kako bi bili sačuvani integritet i
stabilnost elektroenergetskog sistema, i izbjegnuta tržišna nabavka po daleko
višim cijenama.
I primjer granica blok tarifa koje se primjenjuju u entitetu RS i susjednim
zemljama, koje FERK ističe u svom odbijanju, a bez analize i podataka o broju
kupaca i troškovima nabavke, je nedostatan za usporedbu s Prijedlogom
Elektroprivrede BiH i može se tumačiti kao nanošenje štete kompaniji - dodaju iz EPBiH.
U vezi s navodom FERK-a da je prekršena odredba Pravilnika da troškovi
snabdijevanja iznose maksimalno 15 posto od ukupnog troška nabavke električne
energije, Elektroprivreda BiH naglašava da su u Prijedlogu ovi troškovi u
cijelosti iskazani kroz tarifu za mjerno mjesto, koja je ostala nepromijenjena
i iznose 15,7 posto od troška nabavke koji je korišten za kreiranje tarifa, pri čemu
u važećem tarifnom modelu koji je FERK zadržao, ovi troškovi iznose 19 posto.
Stoga, ističu, Elektroprivreda BiH upozorava da FERK zadržavanjem trenutno važećeg
modela nije slijedio odredbe i metodologiju vlastitog akta.
- Zadržavanjem važećih cijena FERK je prekršio
Pravilnik i time što je cijena
nabavke električne energije koja je korištena za utvrđivanje tarifnih stavova,
daleko niža od najjeftinije opcije nabavke koju je Elektroprivreda BiH
dostavila u svom Prijedlogu.
Nakon detaljne analize Odluke regulatora, Elektroprivreda BiH ukazuje i na
propuste učinjene prilikom razmatranja
dostavljenog materijala i donošenja konačnog suda. FERK je mogao, jer je to u
postupcima dopustivo, zatražiti od Elektroprivrede BiH podatke za koje tvrdi da
su nedostajući, iako su svi obrasci propisani novim Pravilnikom uredno
popunjeni i dostavljeni. Komentari Uprave Elektroprivrede BiH na Odluku bit će dostavljeni Nadzornom
odboru EPBiH, Ministarstvu energije, rudarstva i industrije FBiH i FERK-u - zaključuje se u saopćenju.