Jedinstveni umjetnički i kulturni krajolik Njemačke
snažan je motiv putovanja za međunarodne turiste. Od 173 miliona kulturnih
putovanja Evropljana širom svijeta u 2023, 18,7 miliona vodilo je u Njemačku,
što je čini odredištem broj jedan za putovanja inspirirana kulturom za
Evropljane. Istodobno, gradska putovanja važan su segment njemačkog dolaznog
turizma: od ukupno 31,5 miliona turističkih putovanja Evropljana u Njemačku
2023., 12,9 miliona putovanja vodilo je u metropole - što čini udio od čak 41 posto.
Od januara do decembra 2023. godine ostvareno je 289.000 putovanja iz Bosna i
Hercegovine u Njemačku što predstavlja porast od 11,6% u odnosu na isti period
prethodne godine i postavlja Njemačku na treće mjesto na ljestvici inozemnih
turističkih destinacija iz Bosna i Hercegovine.
Ciljanim tematskim marketingom Turistička organizacija
Njemačke (German National Tourist Board - GNTB) dodatno proširuje svoju
predanost pozicioniranju Njemačke kao kozmopolitske i održive destinacije
za putovanja inspirirana kulturom. Ovim
povodom u Sarajevu je održano ugodno druženje na kojem su predstavnici medija
imali mogućnost boljeg upoznavanja s kampanjama Njemačke turističke zajednice: Cultureland
Germany, 52 mjesta UNESCO svjetske baštine, Simply FEEL GOOD, Stay
Longer, 250 godina rođenja Caspara Davida Friedricha i dr. Prisutnima se
obratila Maja Lunić, PR menadžerka regionalnog ureda Turističke organizacije
Njemačke.
Od aprila 2024. nova inspirativna kampanja Cultureland
Germany predstavlja kozmopolitsku kulturnu i umjetničku scenu kao bitnu
komponentu urbane kvalitete života u metropolitskim regijama i kao osnovu
regionalnog identiteta u ruralnim regijama.
Fokus je na modernim aspektima, poput kulturnih
žarišta gdje se okupljaju umjetnici iz cijelog svijeta, umjetnosti u javnom
prostoru, modernog duha vinogradarstva u tradicionalnim kulturnim krajolicima
ili međunarodno cijenjenih glazbenih događaja. Sa druge strane, kampanja GNTB-a
"52 mjesta svjetske baštine UNESCO-a u Njemačkoj" bavi se aspektima
zaštite spomenika, njegovanjem običaja i tradicije kao i održivim doživljajem
kulture i prirode. U skladu s inicijativom GNTB-a za duži ostanak, osam
itinerara također stvara poticaje za duže održive boravke u Njemačkoj. To je i
osnovna ideja GNTB-ove kampanje održivosti Simply FEEL GOOD, koja
promovira certificirane destinacije i ponude.
Još jedan fokus kulturnog turizma je 250. godišnjiica
rođendana Caspara Davida Friedricha. Obilježavanjem 35. godišnjice od pada
Berlinskog GNTB promovira inovativni
razvoj u regijama koje su nekada bile odvojene unutarnjemačkom granicom, s
posebnim akcentom na rastući segment Workation.
A s pogledom na 2025, GNTB promovira Chemnitz kao
Evropsku prijestolnicu kulture.