Proteklih dana Sarajevo je bilo centar marketinga i inovacija zahvaljujući
Sarajevo Marketing Summitu, 11. po redu koji je okupio vodeće stručnjake iz
oblasti marketinga, PR-a, brendiranja i prodaje, kao i istraživače i medije iz
Bosne i Hercegovine i šire.
Centralna tema konferencije bila je „Changing tomorrow now“, a tokom
dvodnevne konferencije predstavljeni su uspješni primjeri marketinga, kampanje,
a istaknuti su i neki načini na koje se ova oblast može unaprijediti.
„Sarajevo Marketing Summit je postao
prepoznatljivo mjesto okupljanja profesionalaca i stručnjaka iz oblasti
marketinga. Na našim konferencijama usvajaju se nova znanja i iskustva,
umrežava se industrija. Svjesni smo da su promjene konstantne i u ovoj oblasti
i svi koji se bave marketingom moraju ići u korak sa novitetima i trendovima
koji dolaze“, poručila je
Samira Muratović, generalna direktorica marketinške agencije Altermedia
koja je organizator Sarajevo Marketing Summita.
Brojni stručnjaci, kako iz Bosne i Hercegovine, tako i iz regiona i
svijeta, dijeli su svoja znanja i iskustva, a jedan od njih bio je i Lazar
Džamić, stručnjak i predavač na nekoliko MBA programa, koji je istakao kako
se marketari na zapadu i oni na našim prostorima susreću sa različitim
izazovima u poslovanju.
„Mi još uvijek čekamo da taj talas sa zapada dođe
do nas, ali ono što mi trebamo jeste više edukacija u marketingu, načini na
koje možemo primijeniti vještačku inteligenciju ovdje, na koji način se
pomjeriti sa tradicionalnog oglašavanja na ono što ja zovem storyteling i
storyliving u digitalnom prostoru. Dakle, trebamo edukovati potrošače, da im
pomognemo, da budemo dio njihovog života i da im dajemo ono što im je potrebno
i što žele. Vidim da neki pojedinci i pojedinačne firme u regionu rade mnogo na
razumijevanju novih principa i primjenjuju ih u svojoj praksi“, kazao je Džamić,
te dodao kako je u marketingu važna i hrabrost da se uvedu i rade neke nove
stvari.
Zenel Batagelj, iz kompanije Valicon, istakao je kako nije lako
raditi marketing i prodaju, ali je kazao i kako je Bosna i Hercegovina dosta
zatvoreno tržište i potentno za posao, pogotovo za pojedine kompanije iz retail
sektora, kao što su Decathlon, Lidl, Ikea i slično. Kazao je i kako je pred
nama zanimljivih nekoliko godina.
Brojni učesnici Summita imali su priliku poslušati predavače koji su
govorili o ciljanom marketingu, o najvažnijim aspektima u komunikaciji,
važnosti kupaca i brige o njima, a predstavljeni su i neki pozitivni primjeri
društveno-odgovornih kampanja. Jedna od njih je kampanja „Hajde da imamo
vremena“ koju već nekoliko godina provodi Grand kafa i Atlantic grupa, a Srđan
Dabić, senior brend menadžer Grand kafe u BiH, kazao je kako im je cilj
da ovom kampanjom skrenu pažnju potrošača na važnost vremena koje posvećuju
sebi i trenucima provedenim sa najbližima. Kroz ovu kampanju istakli su i
važnost brige o zdravlju kod žena i pozvali ih na redovne preventivne preglede.
Jedna od kampanja koja je predstavljena kao uspješna i koja godinama
privlači pažnju građana Bosne i Hercegovine i šire je kampanja koju provode
Konzum i Mercator za najmlađe, ali i PIKA kartica, koja predstavlja
dugogodišnju posvećenost ove kompanije svojim kupcima kroz program lojalnosti.
Na panelu o uticaju marketinga na razvoj kulture i sporta, Kenan Magoda,
ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo, istakao je kako treba učiti na
primjerima zemalja iz regije, a kao poseban događaj koji je privukao pažnju
javnosti istakao je Red Bull Showrun, koji je ove godine ljetos u Sarajevu.
Predstavnici kompanije Red Bull kazali su kako je njima važno da se približe
lokalnom potrošaču, te istakli da uvijek gledaju šta je to što sa globalnog
aspekta mogu iskoristiti lokalno kako bi privukli pažnju. Ono što je posebno
istaknuto kao važno jeste saradnja privatnog i javnog sektora, koja je ključna
kako bi se određeni veliki projekti uspješno realizovali.
Jedan od keynote govornika bio je Ed Medvedev, iz Adidasa koji je govorio o
industriji gaminga koja je jedna od najrazvijenijih u svijetu, te istakao kako
je ovo industrija koja zarađuje mnogo više novca od brojnih drugih. Medvedev je
kazao i kako druge industrije mogu tu pronaći mjesto za sebe i svoje
predstavljanje i razvoj marketinga.
Na ovogodišnjem Sarajevo Marketing Summitu dodijeljena su i tri priznanja
za marketing superstara marketarima koji su se istakli u svom poslu, a to su:
Berina Belkić iz NLB Banke, Ajla Hadžić iz kompanije dm i Mirsada Kadribašić iz
Argete. Dodijeljene su i nagrade za kampanju vrijednu pažnje – Ožujskom pivu za
kampanju „Budi hrabar, budi zdrav“, te kompaniji Violeta za brend inovaciju –
za novi proizvod Vio.
Partner
ovogodišnje konferencije je Ministarstvo kulture i sporta KS, zlatni sponzor
Telemach BH, prijatelji projekta:
Podravka Grupa,
Dr. Oetker, la Bomba, Hercegovina Produkt,
EuroCompany, Smoki,
Violeta d.o.o., Argeta, Grand kafa, Mliječna
industrija 99,
Mak Zara d.o.o.
Sarajevo, Cocta,
Antique, Oaza.