open-navfaktor-logo
search
Shortsi sve značajniji
YouTube postaje ozbiljan konkurent TikToku
Autor:Faktor/B92
31.03.2024. u 18:34
get url
text
Ilustracija
YouTube već neko vrijeme pokušava da se utrkuje sa TikTokom, a čini se da sada stižu i ozbiljniji rezultati ovih pokušaja.
YouTube Shorts, kratki klipovi kojima ova platforma pokušava da se takmiči protiv TikToka, postaju sve značajniji dio programa monetizacije - više od četvrtine YouTube kanala zarađuje novac upravo od njih, rekli su iz kompanije.
Ova vijest dolazi nešto više od godinu nakon što je YouTube počeo da dijeli prihod od oglasa sa kreatorima koji snimaju Shorts. Trenutno, više od tri miliona ljudi je u partnerskom programu, pa je broj onih koji zarađuju od Shortsa oko 700-800 hiljada.
Pošto se oglasi na Shortsu pojavljuju između klipova u fidu, podjela prihoda je drugačije strukturirana nego za sadržaj dužeg formata - sabira se i onda dijeli između kreatora koji ispunjavaju uvjete na osnovu faktora kao što su pregledi i licenciranje muzike.
Za sada je, međutim, nejasno koliko kreatori zapravo zarađuju od Shortsa u poređenju sa drugim programima monetizacije na platformi. YouTube je odbio da podijeli detalje, ali su naveli da je kompanija isplatila 70 milijardi dolara kreatorima u posljednje tri godine.
TikTok, koji pokušava da se direktnije takmiči sa YouTube-om podstičući duže video snimke, suočava se sa potencijalnom zabranom u SAD-u. Iako je ovo još na dugom štapu, nije isključeno potpuno, pa bi u tom slučaju YouTube privukao bivše TikTok korisnike i kreatore, prenosi B92.
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.