open-navfaktor-logo
search
Zašto šute
Građani ogorčeni na GRAS: Autobuske linije ne rade godinama, lakše je pogoditi bingo nego dočekati autobus
Stanovnici Kantona Sarajevo posljednjih dana često se šale na račun autobuskog saobraćaja GRAS-a i kažu da je lakše dobiti na bingu u sportskoj kladionici nego "uhvatiti" autobus na većini linija.
30.05.2022. u 19:07
get url
text

Već mjesecima, a na nekim linijama i godinama, više ne saobraćaju autobusi GRAS-a. Naravno, to sve trpe građani koji se pored kupljenih kupona moraju snalaziti da dođu na svoje odredište. 

VEZANI TEKST - Štetino ministarstvo traži prijevoznika na 15 linija, GRAS nije vozio redovno

 

Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo objavilo je javni poziv za izbor operatera na 15 linija javnog linijskog prijevoza putnika u Kantonu Sarajevo. To znači da će GRAS ostati bez još 15 linija na kojima voze njegovi autobusi jer ne može ispuniti kriterije za javni poziv.

Linije koje su predmet javnog poziva su: Ilidža - Hadžići - Drozgometva, Ilidža - Tarčin - Vukovići, Ilidža - Osjek, Dom Armije - Bare, Dom Armije - Koševsko Brdo, Otoka - Boljakov Potok, Željeznička stanica - Rajlovac, Nedžarići - Dobrinja, Drvenija - Pofalići, Stup - Vogošća, Stup - Smiljevići, Stup - Dobroševići, Tarčin - Budmolići, Stup - Dobroševići - Rječica, Vogošća - ul. Ahmeda Rizve - Gora.

Javni poziv je objavljen na web stranici Ministarstva saobraćaja i bit će otvoren do 10. juna ove godine.

Iz GRAS-a nam, nažalost, nisu htjeli odgovoriti na sljedeća pitanja:

- Koliko autobuskih linija u Kantonu Sarajevo GRAS trenutno obavlja?

- Koje su linije sa najviše propuštenih vožnji?

- Koliko je GRAS-u potrebno autobusa za kompletan red vožnje bez propuštanja?

- Koliko ispravnih autobusa GRAS trenutno ima na raspolaganju?

Na odgovore smo čekali više od 96 sati, a apsurdno je da se direktor Senad Mujagić ne javlja novinarima, kao i da ide na gostovanja na televizije samo uz prethodnu saglasnost Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo.

Odgovore na pitanja su nam dali dugogodišnji vozači autobusa, koji strahuju za svoje poslove, jer očito je da autobuski saobraćaj u GRAS-u nije prioritet Vlade Kantona Sarajevo.

- Svaki dan se planira koliko linija neće raditi na osnovu toga koliko kvarova ima. Nedžarići - Dobrinja, Nedžarići - Dobrinja IV, Dom Armije - Bare se više ne planiraju ni kao linije. Linija Nedžarići - Dobrinja IV ne radi tri godine. Svako jutro izlazi 30 autobusa, ali oko 23 ili 24 završe radni dan. Za kompletan red vožnje GRAS-u je potrebno 105 autobusa. Mada, kako Centrotrans uzima liniju po liniju, sada nam za kompletan red treba 70 autobusa. Drvenija - Pofalići, Tarčin - Budmolići, Željeznička stanica - Rajlovac, Ilidža - Hadžići, Tarčin - Budmolići, Ilidža - Otes su linije sa najviše ispuštenih linija. Najmlađa vozila u autobuskom sektoru su stara deset godina, a najstarija 25 godina – rekli su za Faktor vozači GRAS-a uz uvjet da ne otkrivamo njihov identitet.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.