open-navfaktor-logo
search
Gorući problem
Još nema reakcije Grada: Protest za čist zrak u Tuzli došao do New York Timesa
Ovaj problem u Tuzli ponavlja se iz godine u godinu, a dojam je da ono što se poduzima nije dovoljno za bilo kakav značajniji pomak
17.01.2020. u 15:21
get url
text
Tuzla: Zagađenje zraka veliki problem

Vijest o protestima za čisti zrak koji su prije dva dana održani u Tuzli pisao je Reuters, a tu vijest prenio je i ugledni New York Times. Na tom protestu građani su postavili listu zahtjeva za Grad Tuzlu, Tuzlanski kanton i resorno federalno ministarstvo, ali još nikakav odgovor nije stigao.

Gradska uprava vrlo brzo je iznijela svoj stav nakon pisanja medija o enormnom zagađenju zraka u Tuzli, međutim zahtjevi građana, koji su stigli i do New Yorka, nisu bili povod za tako brzu reakciju.

Zahtjeve za održavanje tematske sjednice o zagađenju zraka Gradskom vijeću Tuzla još ranije su uputili vijećnik BOSS-a Mirnes Ajanović i Klub vijećnika SDA. Kolegij Gradskog vijeća zasjeda narednu srijedu, a nakon toga će biti poznato hoće li Vijeće i u kojoj formi raspravljati o zagađenju zraka.

- Ja sam za to i da uzmemo kredit da bismo ubrzali toplifikaciju, da kroz subvencije rješavamo što više objekata. Šta nam vrijedi čekati godinama kad se trujemo svakodnevno. Reakcije građana su opravdane, ali i potrebne, u smislu pritiska na Gradsku upravu da poduzme dodatne mjere - kaže Mirnes Ajanović.

U saopćenju Gradske uprave istaknuto je da Termoelektrana Tuzla spali oko četiri miliona tona uglja i emitira više od 40.000 tona SO2 u zrak, pa su stoga zaključili da je Termoelektrana uzrok više od 90 posto aerozagađenja Tuzle.

- Nešto je urađeno na toplifikaciji, ali je evidentno da to nije dovoljno. Mnogo novca koje Termoelektrana uplaćuje Tuzli na ime zagađenja otišlo je na političke gluposti. Svaka marka tog novca mora ići samo na toplifikaciju. Jasno je da su najveći problem individualna ložišta. Naravno, Termoelektarna je veliki zagađivač, ali kriv je i Grad koji nije radio na toplifikaciji. Priključci na centralno grijanje bili su po 12 ili 15 hiljada maraka. Sada su oko tri hiljade, a i to je puno i traži subvencije - ističe Ajanović.

Da priključenje domaćinstava na sistem centralnog grijanja treba biti prioritet broj jedan smatra i Mirza Tupajić, šef Kluba zastupnika SDA u Gradskom vijeću Tuzle.

- Novac koji Grad dobije od termoelektrane, oko pet miliona godišnje, treba iću u toplifikaciju, ali to nije sve. Na isti cilj treba usmjeriti i novac Fonda za okoliš FBiH te dobit Centralnog grijanja. Krajnji cilj je toplifikacija cijelog grada, a Termoelektrana Tuzla ima kapacitet da isporuči tu toplotnu energiju - kaže Tupajić.

U tom procesu ljudima treba olakšati davanjem subvencija, ističe Tupajić, jer cijena priključenja na sistem grijanja i mjerno-regulacione stanica od tri ili tri i po hiljade maraka, nekome ko ima minimalnu penziju je ogromna.

Ovaj problem u Tuzli ponavlja se iz godine u godinu, a dojam je da ono što se poduzima nije dovoljno za bilo kakav značajniji pomak. Upravo zbog toga krenuo je novi val nezadovoljstva među građanima, koji je manifestirana na, za sada, dva održana protesta, od kojih je jedan bio vijest i za New York Times.


Zahtjevi građana

Gradonačelniku i Gradskom vijeću Tuzle:

1. Da uvede redovan inspekcijski nadzor u individualnim stambenim objektima po pitanju implementacije Odluke o dimnjačarskim djelatnostima u cilju trenutnog smanjenja zagađenja zraka.

2. Da se javno izjasne da će u narednih pet godina najveći prioritet biti rješavanje problema zagađenja zraka.

3. Da godišnji iznos koji se dobija od Termoelektrane Tuzla, na ime naknada za zagađenje zraka u Tuzli, u narednih pet godina bude usmjeren u sufinansiranje toplifikacije grada po prihvatljivim cijenama za građane.

4. Da naprave konkretan i provodiv petogodišnji plan za smanjenje zagađenja zraka, koji će sadržavati postepeni prestanak korištenja uglja za zagrijavanje objekata u gradu Tuzla.

U planu trebaju biti predviđene odgovarajuće subvencije za: priključenje na sistem daljinskog grijanja (SDG) uz maksimalno iskorištenje postojeće infrastrukture i davanje prednosti proširenju SDG-a na najgušće naseljena područja, gdje će efekti smanjenja zagađenja biti najveći, prelazak na druge ekološki, prihvatljive energente, implementaciju mjera energetske efikasnosti i javni prijevoz.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.