open-navfaktor-logo
search
Online nastava
Nastava završava u skladu sa školskim kalendarom: Kako će učenicima u KS biti zaključene ocjene?
Školska godina u Kantonu Sarajevo završava se u skladu sa školskim kalendarom zahvaljujući realizaciji online nastave, uprkos raznim izazovima i poteškoćama s kojima su se učenici i nastavnici susretali zbog pandemije koronavirusa.
26.05.2020. u 16:35
get url
text

Prema riječima Anisa Krivića, ministra za obrazovanje, nauku i mlade KS, zaključivanje ocjena na kraju školske godine za nastavnike neće predstavljati problem.

- Platforme za realizaciju online nastave koje smo uveli u Kantonu Sarajevo omogućavaju nastavnicima da djecu i učenike ocjenjuju u skladu sa pravilnikom o vrednovanju znanja. Mi smo s početka realizacije online nastave naišli na problem gdje su nastavnici slabo ocjenjivali učenike, ali kako se online nastava realizirala, nastavnici su bili ohrabreni u smislu da su malo bolje naučili koristiti platforme. Onda su počeli da ocjenjuju učenike – kazao je.

Dobra statistika

Krivić je objasnio kako je dosadašnja statistika, kada je riječ o ocjenjivanju učenika, dobra te da se ne može reći da oni nisu ocijenjeni.

- Zaprimili smo više inicijativa i zahtjeva da se kod nas na neki način to zaključivanje pojednostavi ili da se napravi određena restrikcija u smislu da zaključna ocjena ne može biti niža od zaključne ocjene na polugodištu, što svakako ne bi  bilo u skladu sa pravilnikom o vrednovanju i ocjenjivanju učenika. Budući da platforme za izvođenje online nastave nude sve mogućnosti za ocjenjivanje učenika i da su učenici ocijenjeni, mi nismo smatrali da se takva vrsta restrikcije treba uvoditi u KS. Smatramo da su naši nastavnici, bez obzira na to što su radili online nastavu, imali sve uvjete da učenike ocjenjuju – istakao je ministar.

Postavlja se pitanje koliko online nastava ostavlja učenicima prostora za manipulisanje i "varanje" kako bi dobili veću ocjenu od one koju zaslužuju.

- Što se tiče "varanja", to je nešto što bismo trebali pitati nastavnike. Ali budući da su nastavnici ocjenjivali učenike, siguran sam da su vodili računa na koji način ih ispituju. Više je različitih modaliteta kako možete utvrditi znanje nekog učenika. To podrazumijeva njegovu prisutnost, aktivnost na času i tako dalje. Platforme koje se koriste u KS su platforme koje su isključivo za obrazovanje, dakle za prenošenje znanja i za realizaciju nastave, tako da su one pružile dovoljan broj alata nastavnicima da mogu vršiti ocjenjivanje, da li je to bilo pismeno ocjenjivanje, usmeno, da li je nastavnik cijenio aktivnosti na času, ja vam u ovom trenutku ne mogu reći. Mi ćemo po okončanju nastave imati preciznu evaluaciju nastave koja se desila kod nas u posljednja dva mjeseca i svakako da ćemo znati tačno i precizno na osnovu čega su nastavnici ocjenjivali.

Anis Krivić, FOTO: Arhiv

Dodao je kako pred nastavnicima nije bio jednostavan zadatak.

- Oni su morali da se prilagode novonastaloj situaciji, ali u jednu ruku mi smo i htjeli da nastavnici budu oni koji će da izvode te ocjene i da oni utvrđuju koliko je neki učenik napredovao i stekao znanja. Mi smo s početka realizacije online nastave uputili dopis svim školama gdje smo pozvali nastavnike da budu posebno senzitivni i obazrivi prilikom ocjenjivanja učenika, da uzmu u obzir sve novonastale okolnosti kako učenici ne bi bili oštećeni prilikom vrednovanja znanja – kazao je ministar.

Koliko je online nastava bila uspješna i kvalitetna, moći će se govoriti tek nakon analize.

- Nažalost, online nastava ima svoja ograničenja i iz tog razloga neke nastavne aktivnosti nisu mogle biti realizirane. Kada govorimo o tjelesnom odgoju i vaspitanju, jasno je da su nastavnici bili ograničeni i da nisu mogli sa djecom raditi neke aktivnosti koje se inače rade u grupi. Nastavnici takvih predmeta su prilagođavali nastavne jedinice i slali učenicima. Tako smo mogli da vidimo učenike koji su radili vježbe kod kuće sa roditeljima ili sami i onda se snimali, pa vraćali nastavnicima – kazao je te dodao kako su nastavnici pokazali posebnu kreativnost kada su takvi predmeti u pitanju.

Ministar je naveo i to da ga, kada je u pitanju online nastava, brinu nastavni predmeti koji zahtijevaju praktični rad.

- Tu možemo reći da su učenici u jednu ruku oštećeni, ali budući da je već skoro dvije trećine nastave realizirano u kabinetu, po normalnom režimu rada, a jedan dio online, smatramo da naši učenici neće imati ništa što neće moći nadoknaditi u narednom periodu – dodao je.

Dvije "grupe" nastavnika

Ministarstvo, između ostalog, svakog ponedjeljka prima detaljan izvještaj od svih škola u kantonu.

- Statistika koju izvodimo iz tih izvještaja je na strani online nastave, u smislu da je prisustvo u nastavi iznad 99 posto, da su učenici ocijenjeni i da skoro svi učenici imaju jednak pristup online nastavi. Nastavnici reaguju dvojako. Imamo jednu skupinu nastavnika kojima je online nastava prilika da izraze svoje kreativnosti i kojima je online okruženje došlo kao vid izazova. Imamo i skupinu nastavnika kojima je online okruženje bilo nepozannica i bilo im je teško da se snađu u takvom okruženju i bilo im je potrebno više vremena da bi prenijeli znanje – kazao je Krivić.

Objasnio je kako su i nastavnici koji se u početku uvođenja online nastave nisu najbolje snašli, nakon dva mjeseca uspjeli prevazići probleme i pokazati svoju kreativnost. Osim toga, Ministarstvo je pokrenulo serijal webinara koji se održavaju dvaput sedmično i na kojima ima oko 400 učesnika.

- Biramo aktuelne teme koje se tiču online nastave, ali i generalno nastave, te smatramo da su se kompetencije naših nastavnika uveliko poboljšale i za ne daj Bože, ukoliko bi se ova pandemija vratila u vidu drugog vala, onda bismo se mi pregrupisali kao što smo učinili kada nas je ovo zateklo i onda bismo sigurno ovu online nastavu samo malo preorganizirali i nastavili u istom duhu. Optimista sam kada govorimo o tom drugom valu pandemije i iskreno se nadam da do toga neće doći – zaključio je.

Nastava za prve i devete razrede osnovne škole završava 2. juna, a za sve ostale 9. juna, dok su maturanti sa školom već završili 5. maja.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.