Hoće li san o izgradnji žičare ikada postati java pitaju se Ilidžanci koji gube strpljenje čekajući da ovaj projekat konačno počne, nakon deset  godina pustih obećanja. Načelnik Ilidže Senaid Memić kazao je za Faktor "kada bude nešto zvanično, svakako ćemo vas informisati" i pojasnio:

- Općina Ilidža usvojila je Odluku o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju kabinske žičare GLD 8 "Ilidža", Vrelo Bosne - Golo brdo. Na ovaj način svi uvjeti za eksproprijaciju zemljišta su ispunjeni. Završeni su projekti, a i fizibiliti studija. Vlada Kantona Sarajevo nije nam ništa obećala, ali nam je bitno da nas i ne ometa. Izgradnja  žičara Hrasnica - Hrasnički stan - Veliko polje - Bjelašnica bi koštala od 25 do 30 miliona maraka, a Vrelo Bosne - Golo brdo 13 miliona maraka. Imamo i razgovore  o ovim projektima sa ozbiljnim potencijalnim investitorima - kazao je načelnik Memić.

Na zahtjev velikog broja građana ove općine zastupnik u Skupštini KS Mirza Čelik uputio je inicijativu da se napravi elaborat za izgradnju žičare Hrasnica - Hrasnički stan - Veliko polje - Bjelašnica, te žičare Vrelo Bosne - Golo brdo u nadi da bi ove ideje mogle biti pokrenute s mrtve tačke.

Vlada KS, odnosno Ministarstvo saobraćaja nakon inicijative Čelika za žičaru Vrelo Bosne – Golo brdo na Igmanu odvojilo je 200 hiljada maraka. Zastupniku Čeliku su iz Ministarstva saobraćaja KS odgovorili da nacrtom Strategije razvoja KS do 2020. godine nisu predviđena strateška opredjeljenja za izgradnju žičare.

Čelik smatra da bi ove žičare pored Trebevićke bile pun pogodak i da bi upotpunile turističku ponudu u KS od koje bi svi imali velike koristi.

- Kad bismo upotpunili turističku ponudu sa vertikalnim transportom, dobili bismo mogućnost razvoja Igmana, Hrasničkog stana i Bjelašnice u punom kapacitetu. Otvorile bi se mnoge investicije, zaposlilo bi se puno ljudi. Siguran sam da se niko ne bi protivio ovoj investiciji koja bi osim ekonomske koristi, donijela i brojne druge, prije svega, omogućila bi svima nama da u toku velikog zagađenja zraka u vrlo kratkom roku odemo na Bjelašnicu i Igman. Lokalna zajednica ima velike planove za izgradnju žičare i spremna je sufinansirati projekat – kaže Čelik.

To je sve što je do sada urađeno, a izgradnja žičare još je aktuelna, poručuju iz Općine Ilidža.

Prije nekoliko dana i sarajevska Općina Centar izrazila je želju i prezentirala studiju izvodljivosti izgradnje žičare kabinskog tipa koja bi povezivala gradski park Betanija i Nahorevska Brda.

Kako je navedeno u prezentovanom projektu autora Enesa Čovrka i Dejana Gavrića iz IPSA Instituta, na trasi žičare dužine do 2,5 kilometara može se instalirati do 40 kabina kapaciteta po deset putnika po kabini i prevesti do 1.400 putnika tokom jednog sata. Žičara bi imala vijek trajanja do 40 godina i vrijednost ove investicije računajući samo instalaciju opreme i postrojenja, bez rješavanja imovinsko-pravnih odnosa i dobijanja potrebnih odobrenja i saglasnosti, iznosi oko 20 miliona maraka. 

Zavod za planiranje razvoja KS dao je podršku ovom projektu uz obrazloženje da je tehničko rješenje izgradnje žičare izvodljivo.  

– Na Nahorevskim Brdima planiramo izgradnju hotelskih i drugih smještajnih kapaciteta, te izgradnju pješačke, biciklističke i motokros staze koje ćemo uvezati sa izletištem na Skakavcu, kako bismo upotpunili ovaj sadržaj. Nakon što čujemo mišljenje stanovnika mjesnih zajednica Betanija-Šip, Pionirska dolina i Nahorevo, u kojima ćemo održati javne rasprave, naredni korak je izrada idejnog projekta i ekonomske studije nakon čega će Općinsko vijeće Centar odlučivati o realizaciji ovog projekta – kazao je načelnik Nedžad Ajnadžić, prilikom prezentacije ovog projekta.

Tačno 26 godina se čekalo da se na staru stazu ponovo postavi nova Trebevićka žičara koja je povezala naselje Bistrik s vidikovcem na Trebeviću. Izgradnja Trebevićke žičare koštala je više od 12 miliona maraka.  Od otvaranja žičare 6. aprila 2018. godine Trebević je posjetilo više od milion ljudi i ovo gradsko preduzeće posluje sa dobiti. Takvom uspjehu se nadaju i u općinama Ilidža i Centar, samo da osiguraju sredstva ili pronađu investitore.