Benetton je u Trevizu kupio i restaurirao crkvu koja je pretrpjela velike štete tokom Drugog svjetskog rata, a na mjesta koja su nekada krasila djela velikih italijanskih umjetnika, sada će zablistati Safetova.

Iako je u pitanju vjerski objekat, Safet kaže da djela neće biti s biblijskom tematikom.

- Moja saradnja sa Benettonom počela je nakon što je u jednoj katedrali, također u Trevizu, vidio moje djelo – kada Isus razmnožava hljeb. Poslao mi je poruku "Safete, ostao sam bez daha", i da je bio iskren konstantno to pokazuje. On je čovjek izuzetne kulture i rafiniteta, posjeduje veliku kolekciju svjetskih umjetnika sa malim formatima. Sada želi da popunim prazna mjesta u crkvi koju je kupio i pretvorio u multimedijalni prekrasni prostor, i to jednim zagrljajem, krošnjom, a treća slika će biti posvećena tom bombardovanju Treviza, kao omaž tim ruševinama sa jednom porukom, odnosno vizurom na današnji Treviz koji je prelijep grad. Dva djela sam skoro završio i ostalo je još jedno. Slijedi jedan ozbiljan rad, Benetton me je stavio u još jedan radostan izazov i nadam se da ću ispuniti svoja, ali i njegova očekivanja – ističe Safet.

Velika barka, koja je glavno djelo ciklusa "Exodus" bit će izložena u Berlinu, a potom putuje za Novi Sad na kolektivnu izložbu koja je, pojašnjava Safet, "posvećena savremenim bježanjima, ratovima, jednoj pošasti koju gledamo, kojoj prisustvujemo i koje smo bili dio".

- Sreća da imam Hanu i Gorčina (sin i kćerka, op. a.) koji su preuzeli te organizacije, pokušavamo i uspijevamo da odgovorimo na sve pozive. Dolaze iz svih krajeva Evrope. Bila je lijepa ideja da se u Ujedinjenim nacijama predstave ciklusi "Zagrljaji" i "Exodus" na mjestu gdje je bila Picassova "Guernica", ali naravno nemamo mi ni zemlju, ni diplomatske snage koje bi to uradile i mislim da će samo ostati na lijepim željama. Ali ko zna. Taj opus koji je impozantan će zapravo da ide iz prostora u prostor, sa izložbe na izložbu – pojašnjava Safet.

Iako je u vrijeme bivšeg gradonačelnika Sarajeva Abdulaha Skake započeta priča o osnivanju muzejskog prostora gdje bi trajno bila smještena njegova djela, dolaskom nove gradonačelnice Benjamine Karić ta priča je, izgleda, stala.

- Moja djeca su napravila dobar dio glavnog kataloga koji će prikazati sav moj slikarski opus. Ovdje u Veneciji imam hiljade jedinica koje su složene, i šta sada sa tim, gdje i kome to ostaviti? Kako stvari stoje, za to ću morati sam da se pobrinem jer teško je da mogu očekivati da neko u Sarajevu stane iza mene. Direktor Umjetničke galerije Strajo Krsmanović ponovo je u javnost izašao sa vijestima da neće imati grijanje, ni plaće, i čemu ja onda da se nadam? Najgora opcija je da ta djela stoje i Benetton je jedan od onih s kojim ćemo razgovarati po tom pitanju. Gradonačelnica Sarajeva me nije ni prepoznala, zapravo, mislim da čak i ne zna ko sam ja, a u to sam se uvjerio jednom kad sam joj prišao na Ferhadiji da je pozdravim – govori Safet.

Podsjetimo, Safet Zec je prije nekoliko godina dobio nezapamćenu pažnju svjetske javnosti, kada je u kapeli Della Passione u Rimu, na 200. godišnjicu Isusovačkog reda, u prisustvu pape Franje, predstavio djelo "Skidanje Isusa sa križa".