Čas historije

Sarajevski učenici uče o ratnom stradanju vršnjaka

Objavljeno: 24.05.2019. u 18:53

Došli smo u muzej da radimo projekat i da istražimo naš grad koji je bio okupiran, a ovo je vrlo zanimljiv i  edukativan projekat i dosta smo mogli saznati, više nego što ima u udžbenicima, riječi su učenika Tarika Šabanovića

Muzej zločina protiv čovječnosti i genocida u Sarajevu

Učenici sarajevske Osnovne škole "Zajko Delić" u pratnji nastavnice historije u okviru pilot projekta posjetili su Muzej zločina protiv čovječnosti i genocida u Sarajevu kako bi na praktičan i aktivan način učili i istraživali o događajima iz agresije na Bosnu i Hercegovinu koja je trajla od 1992. do 1995. godine.

Belma Spahić-Ćorović, nastavnica historije, izjavila je da je ova posjeta prilika da djeca primjene ono što su naučili u školi.

- Odnosno, da znanja stečena na nastavi primijene u stvarnosti. Imaju zadatak da opišu predmete vezano za rat u Bosni i Hercegovini koji je trao od 1992. do 1995. godine. Ono što su naučili u nastavi primjenjuju praktično, a kasnije će napraviti sažetak svoga istraživanja. Svako od njih je dobio po jedan historijski slučaj i oni imaju zadatak da ga opišu - rekla je Spahić-Ćorović.

Naglasila je da je vrlo važno da djeca uče i dobro poznaju svoju historiju da se opet ne bi ponavljala jer, kako je kazala, obično se ponovi ako se ne izvuku lekcije iz dešavanja iz prošlosti.

Foto: Anadolija

Tarik Šabanović, učenik 9. razreda Osnovne škole "Zajko Delić", istakao je da je ovo po njemu dobra prilika da sazna i nauči mnogo više o ratu u BiH.

- Došli smo u muzej da radimo projekat i da istražimo naš grad koji je bio okupiran. Ovo je vrlo zanimljiv i jako edukativan projekat i dosta smo mogli saznati, više nego što ima u udžbenicima - rekao je ovaj učenik, te dodao da je njegov zadatak bio istražiti temu igrački u ratu. To su igračke koje su djeca sama pravila, a pritom su na svoju odgovornost izlazili vani i tražili dijelove za te igračke jer su i oni željeli da se igraju iako su znali da ih u svakom trenutku može pogoditi metak u glavu - kazao je Šabanović.

Ajša Gljiva, još jedna od učenica koje su posjetile Muzej, ispričala je da u okviru projekta istražuje temu humanitarne pomoći u ratu koju su građani dobijali kako bi preživjeli.

- Jako mi se svidjela tema jer imam puno toga da kažem o tome jer slušala sam priče od mojih roditelja šta su sve oni dobivali u ratu i kakva je bila ta humantarna pomoć. Sviđa mi se ovaj način da mi istražujemo i mislim da su ovo teme koje su nama bitne i o kojima bi trebali više da učimo i drago mi je da nas je nastavnica dovela u muzej - kazala je Gljiva, napominjući da je vrlo bitno da mladi uče o historiji i o ratnim dešavanjima.

Jasmin Mešković, jedan od osnivača Muzeja, izjavio je da je ovo vrlo važan pilot projekat gdje na poseban i aktivan pristup žele informisati i edukovati djecu o dešavanjima iz minule agresije.

- Nastojimo uključiti djecu da prilikom posjete Muzeju ne budu puki sudionoci u čitanju informacija i podataka i da ne budu robovi brojeva. Svaki učenik je dobio određenu temu gdje dolazi do teme u muzeju i tu temu slika i piše o tome i onda narednih sedam dana izučavaju tu temu, donose svoje zaključke, procjene i na kraju pripremaju rad sa kompletnim istraživanjem vezanim za tu temu - rekao je Mešković.

Naglasio je da im je glavna vodilja bila da djeca budu aktivni sudionici i da ne budu žrtve brojeva i brojki.

- U ovom prvom dijelu ovo se pokazalo jako interesantnim za učenike, za škole i naravno ovo je prilika da pozovemo i ostale škole Kantona Sarajevo i Bosne i Hercegovine da se aktivno uključe u ovakav vid izučavanja historije BiH, jer ipak su djeca generacija na kojima se Bosna i Hercegovina treba graditi i opstati - kazao je Mešković.

 

Izvor:   Anadolija

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Iz kategorije