open-navfaktor-logo
search
Inkluzivno obrazovanje
Sivro: Vlada KS i Hota-Muminović se hvale kvantitetom, a ne kvalitetom, nisu završili obuku asistenata
Aktuelna Vlada Kantona Sarajevo, ministrica Naida Hota-Muminović, još nisu u praksi realizirali Pravilnik o inkluzivnom obrazovanju, a posebno je poražavajuća činjenica da se hvale kvantitetom, a ne kvalitetom, kazao je predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja Kantona Sarajevo te dodao da Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo nije izvršilo obuku i akreditovanje asistenata koji su angažovani u odgojno-obrazovnim ustanovama.
09.09.2022. u 08:10
get url
text

Na izjave ministrice za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo Naide Hota-Muminović, koje je dala za Faktor, a u kojima ističe da su Ministarstvo i Vlada Kantona Sarajevo poduzeli velike korake i i unaprijedili inkluzivno obrazovanje, reagovali su iz Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja Kantona Sarajevo.

- Samostalni sindikat osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH, Kantonalni odbor Kantona Sarajevo se u okviru svojih nadležnosti, u interesu članova Sindikata, ali i djece u vrtićima i učenika u osnovnim školama, više od deset godina bavi pitanjima rane intervencije i inkluzivnog obrazovanja. Prve ozbiljnije pozitivne promjene započete su sa promjenom zakona u vrijeme mandata bivšeg ministra Emira Suljagića. Godinama smo tražili da se donese provedbeni propis za inkluzivno obrazovanje i tek 2019. godine, uprkos opstrukcijama sa svih strana, dočekali smo donošenje Pravilnika o inkluzivnom obrazovanju, u čijoj izradi je učestvovao i Sindikat a koji je omogućio realizaciju onoga na što se čekalo godinama. Na protestima 2018. godine smo javno tražili zapošljavanje asistenata i stručnih saradnika za podrušku u inkluzivnom obrazovanju - kazao je Saudin Sivro, predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja KS.

Sindikat podsjeća da je za vrijeme mandata bivšeg ministra realizovana prva ozbiljnija edukacija asistenata u odjeljenju / grupi i da su tada doneseni novi pedagoški standardi, koji su omogućili aktuelnoj vladi da zaposli, ne samo asistente u odjeljenju / grupi već i članove mobilnih i stručnih timova, stručne saradnike i druge neophodne radnike za razvoj i unaprijeđenje vrlo lošeg sistema obrazovanja.

- Može se zaključiti da je upravo Sindikat pokretao reformu i unaprijeđenje sistema obrazovanja i u segmentu inkluzivnog obrazovanja, ali često i na vlast vršio pritiske putem štrajkova i protesta. To su činjenice. U vrtićima i osnovnim školama je u inkluzivno obrazovanje uključeno više od 600 djece i učenika, što je oko 1,5 posto učenika. Naš odnos prema toj djeci i učenicima pokazuje kakvi smo kao ljudi, kao društvo i kao profesionalci u obrazovnom sistemu. Sve vrijeme smo i kritikovali i predlagali rješenja za poboljšanje ovog segmenta obrazovanja koje je i dan danas izazov i u naprednim zemljama Evropske unije – ističe predsjednik Sindikata.

Norveški sindikat obrazovanje je prije više od deset godina u saradnji sa tri granska sindikata obrazovanja realizirao projekat koji je finansiran od strane norveške Vlade, preko nadležnih ministarstava i sindikata u Norveškoj. Tri glavna problema, sa kojima se kako tada, tako i sada, susretao norveški sistem obrazovanja su: 1. inkluzivno obrazovanje, 2. vršnjačko nasilje i 3. kompetencije nastavnika.

- Kroz taj projekat smo saznali i utvrdili da obrazovni sistem, a naročito inkluzivno obrazovanje kao dio tog sistema, nećemo unaprijed bez kvalitetnog unaprijeđenja kompetencija nastavnika, stručne i materijalne podrške i akreditovanih asistenata u odjeljenju / grupi. To smo prezentirali svakom resornom ministru, ali sluha sa druge nije bilo osim u mandatu bivšeg ministra Elvira Kazazovića. Aktuelna Vlada, a posebno resorna ministrica Naida Hota-Muminović još nisu u praksi realizirali Pravilnik o inkluzivnom obrazovanju, a posebno je poražavajuća činjenica da se hvale kvantitetom, a ne kvalitetom – rekao je Sivro.

Ministarstvo nije izvršilo obuku i akreditovanje 275 asistenata, naglasio je Sivro, koji su angažovani u vrtićima osnovnim i srednjim školama te da angažovani stručni saradnici uglavnom ne rade puno radno vrijeme.

- "Da je asistent biti lako, asistent bi bio svako", često se čuju komentari u odgojno-obrazovanim ustanovama, a mi kažemo da nažalost asistent može biti svako i da nama sa ovima na vlasti nije lako. Često se aktuelna Vlada KS hvali da su zaposlili više od 100 stručnih saradnika (psihologa, socijalnih radnika, članova mobilnih timova itd.). S tim u vezi bitno je naglasiti da ti radnici u većini slučajeva ne rade puno radno vrijeme, već rade u dvije ili tri škole, što je loše i za radnike i za djecu i učenike u vrtićima i školama - poručio je predsjednik Sindikata.

Sivro ističe da se Sindikatu često javljaju roditelji koji nemaju dovoljnu podršku u ustanovama jer su neke ustanove sa većim brojem učenika sa teškoćama u razvoju i složenijim teškoćama dobili saglasnost za zapošljavanje manjeg broja radnika u odnosu na neke druge ustanove, što podrazumijeva da se direktori tih ustanova snalaze kako znaju i umiju.

VEZANI TEKST - U KS 706 učenika sa poteškoćama u razvoju, odobren angažman 274 asistenta u nastavi

- Ove godina su se prilikom priprema za donošenje odluka o davanju saglasnosti školama u resornom ministarstvu desile brojne greške na koje smo u većini slučajeva mi iz Sindikata reagovali pa su neke uspjeli da isprave prije sjednice Vlade, a neke naknadno, a neke do dan danas nisu ispravljene. Pored resorne ministrice odgovornost za te propuste ima jedna njena savjetnica, koja se vrlo neodgovorno odnosi prema direktorima, prosvjetnim radnicima i roditeljima učenika sa teškoćama. Želim istaknuti da je vrlo ružno od strane bilo koje vlade i bilo kojeg ministra hvaliti se urađenim u ovom segmentu. Aktuelna Vlada je uradila ono što joj je omogućeno shodno drastičnom povećanju budžeta pa je zaposlila veliki broj novih radnika neophodnih za podršku inkluzivnom obrazovanju, a što prethodne vlade nisu mogle ili nisu htjele uraditi - poučio je Sivro te dodao:

- Kada je u pitanju kvalitet i rezultati u radu, to je potpuno diskutabilno, ako ni zbog čega drugog onda zbog nedostatka stručnog usavrašavanja, obuke i akreditacije, ne samo nastavnika i stručnih saradnika, već naročito asistenata u odjeljenju/grupi, članova stručnih i mobilnih timova.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.