open-navfaktor-logo
Prijava
search iconJavi Faktoru
search
Nakon sjednice VMBiH
Forto o izbacivanju partnerskog SNSD-a iz vlasti: Razgovori se odvijaju...
AUTOR: Fena/Faktor
20.01.2025. u 16:35
get url
text
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto je nakon sjednice Vijeća ministara Bosne i Hercegovine izjavio da je usvojen Program rada i Finansijski plan Agencije za pružanje usluga u zračnoj kontroli (BHANSA).
- Nakon četiri urgencije napokon smo danas to uspjeli, inače bi bilo dovedeno u pitanje upravljanje nebom iznad BiH, jer zakon koji pokušavamo da promjenimo, zakon o BHANSA-i, ne predviđa privremeno finansiranje - kazao je Forto.
Dodao je da su "kontrolori leta mogli ostati bez plata da nismo danas ovo usvojili".
- Drago mi je da je razum prevladao. To je još jedan od razloga zašto mislim da je vrijeme da se unaprijedi Zakon o zračnoj kontroli u BiH - naveo je Forto.
Upitan da li je išta urađeno da se olakša prijevoznicima iz BiH zbog odluke EU-a o dužini boravka, izjavio je da je, nakon što je par puta iznio tu problematiku na Vijeće ministara BiH, potrebna regionalna inicijativa.
- To je ono što smo dobili i od Evropske komisije i predstavnika EU-a u BiH. Jako će biti teška ova bitka za naše prijevoznike, jer trenutno ne postoji politička volja u EU da se vozači iz BiH i iz cijele regije izuzmu iz režima koji je trenutno tu. Tražio sam da se napravi regionalna konferencija. Već sam uputio inicijativu prema Transportnoj zajednici, koja je projekat EU-a i svih zemalja zapadnog Balkana, da zajedno sa svojim susjednim zemljama sjednemo i vidimo da li možemo na bilateralnoj osnovi riješiti ove probleme - naveo je Forto.
Dodao je kako ne može predvidjeti šta će biti, "ali mi moramo nastaviti borbu".
Na novinarsko pitanje o odnosima u koaliciji, te o današnjoj sjednici Vijeća ministara BiH, kazao je da je sjednica bila produktivna zato što je bila tehničkog karaktera. Usvajani su neki programi rada i tačke koje nisu naročito osjetljive niti su neki veliki napredak.
- Fali nam zakona i fali nam ozbiljnih stvari na dnevnom redu. Ovakva koalicija, posebno sa ovakvim SNSD-om i politikom iz Banje Luke, nema kapacitet trenutno da nas gurne naprijed prema Briselu. To je ono o čemu se trenutno i najčešće govori u javnom prostoru, da li ovakva koalicija, sa ovakvom politikom iz Banje Luke uopšte ima kapacitet da nas pomjeri naprijed - kazao je Forto.
Po njegovim riječima, svako ima priliku da skine sa dnevnog reda sve što mu se ne sviđa, bez ikakvog obrazloženja.
- Tako da svako ima zaslugu i za ono što je prošlo, ali moramo se zapitati čija je krivica za ono što nije prošlo, ko uporno skida evropske tačke sa našeg dnevnog reda i ko odbija da se pokrenemo naprijed. U najvećoj mjeri je to SNSD, to nema nikakve dileme - mišljenja je Forto.
Istaknuo je da iz svog resora može nabrajati koliko pokušaja su napravili da imaju neke iskorake na evropskom putu. Naveo je primjer zakona o digitalnom potpisu "koji je iz nekog razloga u RS-u i samo u RS-u, visoka državna politika, a svuda u Evropi je to najobičniji način da se građanima pruže elektronske usluge koje svi u regiji i svi u Evropi trenutno imaju, jedino BiH ne može to da razvija na pravi način nego improvizujemo".
Upitan da li bi mijenjali partnere iz RS-a ako za to bude prilike, odgovorio je da jedini razlog zašto je Naša stranka u državnoj koaliciji jeste evropski put. To je jedini razlog.
- Ako nemamo evropskog puta moramo naći partnera s kojim će ga biti, što ne znači da su i drugi partneri iz RS za to. Razgovori se odvijaju i treba da se odvijaju, treba da se traži način da vlast bude efikasnija. Ukoliko oni pokažu volju da krenemo prema Evropi, zašto da ne. Ali nešto su mi stidljivi i oni po tom pitanju - kazao je Forto.
Po njegovim riječima, jedini razlog za rekonstrukciju Vijeća ministara BiH je "ako ocijenimo da će se evropski put BiH otkočiti".
- Od marta prošle godine nismo ništa uradili na evropskom putu isključivo zbog kočenja iz Banje Luke - naveo je on.
comment
prikaži komentare (0)
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.