U većini slučajeva gradski prijevoz u Kantonu Sarajevo podsjeća na stare indijske
vozove iz kojih ljudi samo što ne ispadaju i Boga mole da stignu u komadu tamo
gdje su pošli. Nekad uspiju, a nekad ne.
Doduše, nismo dostigli nivo Indije, ali naš gradski
prijevoz u jutarnjim i popodnevnim špicama nudi nam blago rečeno potpun ugođaj.
Kad kažemo ugođaj, mislimo na "ugodnih 3.456 stepeni" dok se lagano truckate sa 159 ljudi koji
vam puhću za vratom i gurkaju vas.
Stiskavac
Posebna priča je izlazak iz tramvaja ili
autobusa. Nećeš izaći dok ti najmanje deset putnika ne zakači ruku, nogu, rame...
Isto je sjedili ili stajali jer novi tramvaji su napravljeni tako da u sjedišta
za četvero putnika nema šanse da ih sjedne toliko. Dvoje je mjera, a treći je
već stiskanje.
Uglavnom
lijepo je što Sarajevo ima nove tramvaje i trolejbuse, lijepo je i što imamo
novu prugu, ali kada ćemo kao ostali svijet imati redovan prijevoz jer ako vam
tramvaj izmakne u minuti, naredni ćete dočakati tek za 15 ili 20 minuta.
I kada će
se paliti klima jer ljeto je pobogu? Odgovore na ta pitanja teško da ćemo
dobiti. A to su inače najčeća pitanja građana.
Ustvari ako pitate resornog ministra saobraćaja Adnana Štetu, Sarajevo
nikad nije imalo bolji i moderniji prijevoz i u skladu s tim modernim stigle su
i nove cijene, odnosno poskupljenja.
I ne bi to bio problem većini građana da imaju
sve ono što nemaju - redovan i koliko-toliko klimatiziran prijevoz.
Imali ne
imali mjesečni kupon za A zonu koji je koštao 53 KM, od 1. jula iznosi 60 KM, cijena
karte u komercijali je sa 2,30 KM povećana na 2,70 KM, a karta u tramvaju za jednu
vožnju umjesto 1,80 KM sada košta 2,20 KM.
Da su građani blago rečeno ogorčeni ne samo na tramvajske paklene vožnje, potvrdio nam je i
jedan stanovnik Dobrinje koji je vozeći se novim trolejbusom ostao šokiran.
Nije luksuz
- Klima nije radila. Unutra stariji ljudi,
djeca, svi kao u limenci bez zraka. Meni je bilo muka, a mogu misliti kako je
bilo njima. To je bilo ujutro. Navečer u 22:30 sati opet sam se vozio trolejbusom
koji je bio kao hladnjača.
Zašto klima ne radi kad najviše treba, a navečer hladi
kao da se prevozi sladoled, a ne ljudi? Karta
poskupjela, a usluga sve lošija.
Ovo nije luksuz, ovo je minimum dostojanstva u
prijevozu. Sistemski nemar, neodgovornost i nedostatak empatije prema građanima
više nisu stvar anegdote, to je naša svakodnevna realnost.
Kad ćemo se početi
ponašati da ljudi u trolejbusu vrijede više od same limarije? Volio bih da
vidim odgovorne iz Ministarstva saobraćaja KS, GRAS-a, pa i samu Vladu KS da
pokažu stvarnu volju da modernizuju i profesionalizuju ovu uslugu.
Građani
zaslužuju prijevoz koji je tačan, čist, siguran i funkcionalan. Ovo nije
hejterski, ovo je vapaj za zdrav razum - kaže ovaj ljutiti građanin.
I stvarno, ko
se nije vozio u GRAS-ovim i Centrotransovim vozilima, ne zna šta je
pakao, a ovima što moraju da se voze nakon vožnje ni pakao neće teško pasti.
Ako je kome za utjehu, noćni prijevoz je besplatan za sve.