BHANSA isčekuje utorak i sjednicu Vijeća ministara BiH na kojoj bi se konačno trebao riješiti problem blokade ove institucije, a zbog duga RS od 110 miliona prema slovenačkoj firmi Viaduct.
Zoran Mikulić, predsjednik Sindikata Agencije za pružanje usluga u zračnoj prlovidbi (BHANSA), kazao je za Faktor da se nada da će sutrašnja sjednica Vijeća ministara konačno riješiti agoniju ove agencije i zaposlenika u njoj, te da će preuzeti njeno finansiranje.
- Što se tiče nas, očekujemo da Vijeće ministara "ugasi vatru" i preuzme finansiranje. Resorni ministar Edin Forto je pokazao nama nacrt odluke i rekao da je to najbolje rješenje i za sve buduće arbitražne odluke koje će doći - kazao je Mikulić, te rekao da postoji i ideja da se Eurocontrol u Belgiji osamostali u smislu da ne bude dostupan za vlasti i pravosuđu u Belgiji.
Evropska organizacija za sigurnost zračne plovidbe (Eurocontrol) obustavila je isplatu naknada Agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA), što je posljedica međunarodne sudske presude protiv države Bosne i Hercegovine, a time je doveden u pitanje nadzor nad zračnim prostorom iznad zemlje koja se nalazi na jednoj od najprometnijih zračnih ruta jugoistočne Evrope.
Sindikat kontrolora letenja čeka sad odluku Vijeća ministara BiH, te upozorava na tešku finansijsku situaciju u kojoj se nalaze.
Kažu, spremni su na sve pa i na štrajk.
U obavještenju dostavljenom BHANSA-i, Eurocontrol je pojasnio da su, na osnovu izvršnog naloga o zaplijeni izdatog od sudskih izvršitelja iz Brisela, obavezni zamrznuti i obustaviti sva daljnja plaćanja prema Bosni i Hercegovini i BHANSA-i zbog arbitražne presude u korist slovenske firme Viaduct, koja od BiH potražuje isplatu odštete.
- Dva su problema u vezi s blokadom BHANSA-e. Jedan je činjenica da je jedna firma iz Slovenije u međunarodnom arbitražnom postupku pobijedila BiH za dug koji je proizvela Vlada RS-a. BHANSA je kolateralna šteta. Jedan problem je kako će BiH sada uspostaviti presedan isplate ovakvih presuda imajući u vidu da postoji još nekoliko arbitražnih procesa koji su daleko po iznosima veći od ovog. To su stotine miliona eura. Kako sada riješimo ovaj dug, kako ga otplatimo, to će uspostaviti presedan za sve buduće.
Šteta može biti više od 110 miliona
Drugi problem je činjenica da ako ne riješimo privremeno finansiranje BHANSA-e, BiH može pretrpjeti štetu koja nadilazi 110 miliona. Ako obustave rad i bude procjena iz evropskih institucija koje se bave ovim sektorom da BHANSA neće biti u mogućnosti izvršavati, BiH će izgubiti ogromne prihode i potencijalno kontrolu nad svojim nebom i povratak te kontrole, ako bude deblokiran račun BHANSA-e, može trajati godinama, a možda ga nikad ne dobijemo.
Veliki je rizik i za sva četiri aerodroma, da izgube mogućnost da rade letove - rekao je prošle sedmice ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto.
Kazao je da je zato na Vijeću ministara BiH insistirao da Vijeće ministara nekog zaduži da pripremi odluku o privremenom finansiranju BHANSA-e, te da su zadužili njega.
- Odluka je u nacrtu, nakon konsultacija sa Uredom za zakonodavstvo i još nekih, uputit ću je ka Vijeću ministara za sjednicu u utorak u nadi da će svi pokazati dovoljno razuma da je usvoje. Ako se usvoji i bude dovoljno novca, a mislim da će biti, ugasili smo požar dok se ne riješi uspostava presedana - dodao je Forto.