Pao je informacioni sistem i od jutros u svim domovima zdravlja u Kantonu Sarajevo ogromni su problemi jer je pacijentima nemoguće izdati elektronsku uputnicu, recept, laboratorijski nalaz.
Problemi su, kako je jutros za Faktor kazao Arman Šarkić, glasnogovornik JU Dom zdravlja KS, počeli protekle subote, a jutros je sve stalo.
O svemu je obaviještena firma Medit koja održava kompletan informacioni sistem u ovoj zdravstvenoj ustanovi.
Ministar zdravstva KS prim. dr. Enis Hasanović kaže kako se već čuo sa nadležnima u Zavodu zdravstvenog osiguranja (ZZO) KS i naredio da reaguju.
- Imam danas redovni sastanak sa direktorima Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu (KCUS), Opće bolnice "Prim. dr. Abdulah Nakaš" i JU Dom zdravlja KS na koji sam pozvao i Muamera Kosovca, direktora Zavoda zdravstvenog osiguranja KS. Mišljenja sam da se taj sistem više mora unaprijediti kako bi se izbjegli ovakvi i slični problemi, da informacioni sistem bude više na usluzi i zdravstvenim radnicima i pacijentima. Previše je komplikovan i za jedne i za druge - kaže Hasanović.
Ministar dodaje da ni na kakav način, ni on, ni JU Dom zdravlja, nemaju kontrolu nad informacionim sistemom.
- Zavod zdravstvenog osiguranja KS ima ugovornu obavezu sa tim provajderima. Iz Doma zdravlja su se žalili, odmah sam obavijestio Zavod, ne znam zašto nisu reagovali već tokom vikenda - ističe Hasanović.
Ministar se dotakao i obećanja kojeg je građanima dao u aprilu prošle godine da više neće morati u KCUS po nalaze, nego da će im oni stizati na email i Viber.
Ni 10 mjeseci poslije obećanje još nije zaživjelo.
U razgovoru za Faktor u julu prošle godine Hasanović je kazao da je Ministarstvo iz Zavoda dobilo odgovor da se obrati Agenciji za zaštitu ličnih podataka BiH.
- Vrtimo se ukrug jer postoji problem sa zaštitom ličnih podataka. Mi smo tražili od provajdera informacionog zdravstvenog sistema Medit i Berg da to osiguraju. Ja sam se nadao da će to biti riješeno u nekoliko dana, ali kod nas sve sporo ide - rekao je Hasanović početkom jula prošle godine, a isto je ponovio i nekoliko mjeseci poslije, u decembru.
- Do sada sam sa Zavodom zdravstvenog osiguranja imao nekoliko sastanaka jer su oni vlasnici elektronskog sistema. Provajderi su se navodno u dva navrata obratili Agenciji za zaštitu ličnih podataka i čekaju od njih dozvolu - kazao nam je Hasanović 1. decembra prošle godine.
Danas ministar kaže da nije zaboravio i da će učiniti sve da građani više ne moraju po nalaze u KCUS.
- Medit se i dalje poziva na Agenciju za zaštitu ličnih podataka i da to ne mogu da urade. Ja i dalje tvrdim da mogu. Pacijenti imaju nalaz u sistemu, ali da bi ga dobili, moraju otići kod porodičnog ljekara, a ja želim da ga imaju na mobitelu, laptopu, tabletu. Hoću da kažem da nisam zaboravio na obećanje, ministar sam, ali još ne mogu da riješim ovaj problem - kazao je Hasanović.